Gdy Citroën C5 X Hybrid rusza z miejsca, przenosi pasażerów w zupełnie inny wymiar. Jest to pierwszy model marki, w którym komfortowe, aktywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort jest montowane w standardzie i zapewnia najwyższą przyjemność jazdy dzięki ciągłemu, aktywnemu sterowaniu pracą zawieszenia niwelującego wszelkie nierówności nawierzchni. Doznania potęguje doskonałe wyciszenie kabiny, które stwarza wrażenie przebywania w ochronnej kapsule.
Nowy Citroën C5 X, godny następca poprzednich modeli marki, łączy w sobie całe bogate doświadczenie marki, aby umożliwić kierowcy i jego pasażerom podróżowanie w warunkach absolutnego spokoju ducha. Komfortowe zawieszenie oraz siedzenia wywołują tak bliskie Citroënowi wrażenie płynności i lekkości jazdy, gwarantując jednocześnie dobre trzymanie ciał pasażerów. W przestronnym, pełnym elegancji i wygodnym wnętrzu panuje ciepła atmosfera, która szybko wzbudza dobre samopoczucie i zachęca do podróży.
„W Citroënie dobre samopoczucie wynika przede wszystkim z wrażenia płynnej, łagodnej jazdy. Mają na nie także wpływ takie elementy, jak kształty, przestrzeń, a także użyte do wykończenia wnętrza kolory i materiały, które stwarzają wrażenie podróżowania w ochronnej kapsule” – mówi Jean-Arthur Madelaine – szef działu projektowania wnętrz marki Citroën.
Zobacz także: Nowy Citroën C5 X – znamy ceny flagowej limuzyny we Francji
Citroën C5 X to prawdziwy salon na kołach
Przy projektowaniu modelu C5 X jednym z kluczowych tematów było uzyskanie odpowiedniej przestronności wnętrza. Złożona z poziomych linii, oszczędna w swym rysunku deska rozdzielcza tworzy obszerną, otwartą przestrzeń. Przyjazna i przytulna tylna część kabiny wręcz zaprasza do odpoczynku i relaksu. Dzięki bardzo dużej ilości miejsca na wysokości kolan, obszernym siedzeniom i dużej odległości od oparć przednich foteli do dachu, pasażerowie na tylnych siedzeniach mają zapewniony najwyższy komfort i mogą cieszyć się urokami podróży. Szczególnie wiele uwagi poświęcono komfortowi pasażera na tylnym prawym siedzeniu. Przyciski sterowania wzdłużnym przesuwem i pochyleniem oparcia fotela zainstalowano w zasięgu ręki, z boku oparcia.
C5 X, który w pełni wpisuje się w program Citroën Advanced Comfort®, jest wyposażony w przednie i tylne siedzenia Advanced Comfort. W skład tego innowacyjnego rozwiązania wchodzi warstwa siedziska z pianki o wysokiej gęstości i warstwa pianki o grubości 15 mm. Siedzenia Citroën Advanced Comfort® zapewniają komfort wizualny dzięki wyjątkowym obiciom, natychmiast odczuwalny komfort siedzenia dzięki piance, która dostosowuje się do kształtów pasażera, komfort dynamicznej jazdy dzięki zewnętrznej teksturowanej warstwie pianki i elastycznemu pokryciu oraz komfortową pozycję ciała dzięki licznym elektrycznym elementom regulacji ustawienia zarówno fotela kierowcy jak i fotela pasażera z przodu (regulacja wzdłużna, regulacja oparcia, regulacja w pionie, regulacja nachylenia i regulacja podparcia lędźwiowego).
Fotel kierowcy jest ponadto wyposażony w funkcję powitalną przy wsiadaniu siedzenie automatycznie cofa się, aby ułatwić zajęcie miejsca za kierownicą, po czym powraca do położenia zapisanego w pamięci. Dla jeszcze większego komfortu przednie siedzenia są wyposażone w zagłówki z regulacją w pionie i regulacją pochylenia. Ponadto, przednie siedzenia mogą być również podgrzewane, wentylowane i wyposażone w funkcję masażu. Dzięki tym udogodnieniom siedzenia Advanced Comfort zapewniają dobre samopoczucie pasażerom siedzącym z przodu i z tyłu.
W kabinie znajdują się również starannie zaprojektowane liczne schowki na wszelkie drobiazgi potrzebne na co dzień: pojemny, głęboki zamykany schowek w desce rozdzielczej przed pasażerem z przodu, schowek pod przednim środkowym podłokietnikiem z dwuskrzydłowym zamknięciem, zamykany schowek przed środkową konsolą wyposażony m.in. w bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, otwarty schowek przed środkowym podłokietnikiem, uchwyty na kubki na środkowej konsoli i w podłokietniku tylnej kanapy, pojemne kieszenie w drzwiach wyposażone w antypoślizgowe wkładki i kieszenie na tylnej stronie oparć przednich foteli. Łącznie jest to aż 13 pomysłowych i praktycznych schowków o całkowitej pojemności 29 litrów, ułatwiających pasażerom podróżowanie.
Zobacz także: Używany Citroën XM z przebiegiem 331 tysięcy kilometrów: kupujemy hydropneumatyka. Co należy wymienić lub naprawić?
Dbałość o szczegóły
„Moim zadaniem jest zapewnienie wszystkim pasażerom wyjątkowych doznań z jazdy samochodem marki Citroën. Dlatego każdy detal w kabinie C5 X jest jednakowo ważny” – powiedział Jean-Arthur Madelaine
Kiedy pasażerowie po raz pierwszy zajmują miejsce w kabinie Citroena C5 X, natychmiast odczuwają komfort i spokój ducha. W miarę poznawania samochodu odkrywają stopniowo kolejne szczegóły, dzięki którym każda podróż dostarcza im wciąż nowych powodów do zachwytu. I tak na przykład, szewrony, będące jednym z elementów tożsamości marki od czasu jej założenia w 1919 roku, pojawiają się na różnych unikatowych, wyszukanych elementach wystroju wnętrza: w postaci 3D na listwie deski rozdzielczej, w postaci nadruku na drewnopodobnych elementach ozdobnych, w stylizowanych haftach w górnej części oparć i na wstawkach płatów drzwi, w formie sitodruków na poprzecznych listwach oparć siedzeń, w formie giloszowanych wzorów na głównych elementach sterowania (pokrętło klimatyzacji, dźwignia automatycznej skrzyni biegów, przełączniki sterowania radiem…), jak również w postaci powiększonych szewronów na dnie schowków czy w perforowanych strefach siedzeń obitych skórą.
Akcenty w kolorze błyszczącej czerni i matowego chromu rozmieszczone w kabinie dodatkowo podkreślają wyrafinowanie użytych kolorów i materiałów. Wszystkie powierzchnie w dotykusą miękkie i przyjemne, począwszy od deski rozdzielczej, poprzez termopowlekane listwy płatów drzwiowych i boki środkowej konsoli, aż po w całości tapicerowane podłokietniki i obszerne wstawki, które zapewniają miękki kontakt z kolanami i łokciami.
„Czy to na potrzeby wyjazdów służbowych, czy podróży prywatnych, wszystko w C5 X zostało zaprojektowane tak, aby ułatwić życie w samochodzie i odciążyć psychicznie kierowcę i jego pasażerów”. Jean-Arthur Madelaine.
Skuteczne filtrowanie nierówności drogi
C5 X jest wyposażony w standardzie w zawieszenie Citroën Advanced Comfort, innowacyjne rozwiązanie Citroëna, które poprzez filtrowanie takich przeszkód, jak wyboje, poprzeczne rowki, spowalniacze i inne nierówności drogi, umożliwia płynną jazdę, tworząc efekt „latającego dywanu”. Zapewnia to prosta i skuteczna technologia podwójnych hydraulicznych ograniczników, która pozwala licznym użytkownikom cieszyć się tak bliskim Citroënowi efektem „latającego dywanu”.
Citroën C5 X z napędem hybrydowym plug-in „idzie o krok” dalej w zakresie komfortu dzięki aktywnemu zawieszeniu Advanced Comfort, które zapewnia aktywne, ciągłe sterowanie pracą zawieszenia. Dzięki czujnikom, które wykrywają profil nawierzchni przed samochodem oraz komputerowi, który steruje oddzielnie twardością amortyzatorów poszczególnych kół, C5 X zapewnia swoim pasażerom maksymalny komfort jazdy w każdych warunkach. Aktywne sterowanie zawieszeniem zwiększa skuteczność działania systemu Progresywnych Hydraulicznych Ograniczników® poprzez zmiękczenie zawieszenia w fazach jazdy po równych nawierzchniach oraz redukcję przechyłów i zapewnienie stabilności nadwozia podczas pokonywania dużych nierówności. Ta technologia zapewnia optymalną miękkość zawieszenia i najwyższy komfort podróżowania.
Zobacz test: Nowy Citroen C3 Aircross to wciąż król funkcjonalności!
Izolacja od zewnętrznych hałasów
„Doskonałe doświetlenie wnętrza C5 X powiększa optycznie przestrzeń i dodatkowo wzmacnia przyjazną atmosferę wnętrza. Obszerne przeszklenie, opasujące całe nadwozie, zachęca do podziwiania otaczających krajobrazów bez narażania się na płynące z zewnątrz hałasy dzięki bardzo skutecznemu wyciszeniu kabiny” – przekonuje Jean-Arthur Madelaine.
Kabina Citroena C5 X jest w pełni doświetlona dzięki przeszklonym powierzchniom opasującym całe nadwozie, łącznie z tylnymi przeszklonymi słupkami oraz dużemu szklanemu otwieranemu dachowi. Białe oświetlenie ambientowe o regulowanym natężeniu pozwala wyeksponować atuty wnętrza. Oświetlenie mają także schowki, zamykany schowek w desce rozdzielczej, zamykany schowek w środkowej konsoli oraz strefy klamek drzwi i wnęki na nogi. Doświetlenie wnętrza dodatkowo podkreślają wykończone w jasnym kolorze drewniane wstawki ozdobne.
W trosce o zapewnienie jak najwyższego komfortu podróżowania i uczynienie z każdej podróży w C5 X chwili prawdziwego odpoczynku, szczególnie starannie dopracowano kwestię akustyki, m.in. poprzez zastosowanie dźwiękochłonnych, klejonych szyb w przednich i tylnych drzwiach, które skutecznie tłumią hałasy z zewnątrz. Dzięki temu C5 X wyróżnia się najlepszym komfortem akustycznym w swojej klasie.
W wersji hybrydowej plug-in Citroën C5 X idzie jeszcze o krok dalej i oferuje kierowcy i pasażerom przyjemność ruszania z miejsca i jazdy w absolutnej ciszy w trybie w 100% elektrycznym. Wariant Hybrid umożliwia pokonywanie większości codziennych tras (do 55 km) w trybie elektrycznym i korzystania z ë‑komfortu, jaki zapewnia bezgłośna, łagodna i płynna jazda.
Zobacz także: Nowy Citroën e-C4 za 150 zł miesięcznie. Gdzie jest haczyk?
Intuicyjne i ergonomiczne miejsce kierowcy
Aby odciążyć psychicznie kierowcę i umożliwić mu w pełni bezpieczne prowadzenie samochodu, wszystkie interfejsy na miejscu kierowcy Citroën C5 X są ergonomiczne, proste i intuicyjne. Umieszczony centralnie na desce rozdzielczej duży, 12-calowy tablet z ekranem dotykowym jest przyjazny dla użytkownika: ma czytelny ekran o dużej rozdzielczości, jest ergonomiczny i łatwy w obsłudze. Umieszczony na wprost kierowcy i stanowiący uzupełnienie 7-calowego, cyfrowego zespołu zegarów i wskaźników, wyświetlacz Head Up Display, pokazuje na przedniej szybie niezbędne informacje związane z jazdą, by kierowca mógł skupić uwagę na sytuacji na drodze. Poczucie bezpieczeństwa zwiększa również system informacyjno-rozrywkowy z funkcją poleceń głosowych, który pozwala kierowcy w naturalny, prosty i w pełni bezpieczny sposób komunikować się ze swoim samochodem.
Źródło: Citroen Polska
Najnowsze komentarze