DS Automobiles to francuska marka samochodów premium, która od kilku lat z powodzeniem zdobywa nowych klientów, oferując stylowe, niezwykle komfortowe samochody. Teraz do gamy DS dołącza limuzyna DS 9 E-Tense z napędem o mocy 360 KM. Niedawno za kierownicą tego niezwykłego samochodu miał okazję usiąść Rory Reid z serwisu Autocar, przy przekonać się jak wypadnie porównanie z takimi markami jak z BMW czy Mercedes.
Zobacz: DS Automobiles – polska strona marki
Marka DS Automobiles oferuje obecnie cztery modele. DS 3 Crossback to miejski crossover, który można kupić z silnikiem spalinowym oraz elektrycznym. DS4 to z kolei luksusowy kompakt a DS 7 Crossback to luksusowy SUV, oba te modele dostępne są w wersji klasycznej oraz jako ładowalna hybryda. Na szczycie gamy znajduje się DS9, luksusowa limuzyna. Do testu Autocar trafiła najmocniejsza wersja DS 9 E-Tense 360 z napędem o systemowej mocy aż 360 KM. I jeśli ma do siebie przekonać klientów, którzy rozważają tego typu samochód, to musi się wyróżniać – uważa autor testu. Czy to się udało?
Audi, BMW i Mercedes to marki, które są mocno zakorzenione w segmencie premium. Jednak DS Automobiles już odniosło duży sukces z bardzo udanym modelem DS 7 Crossback. Czy DS9 może go powtórzyć? Nasz test DS 9 pokazał, że jest to samochód niezwykle komfortowy, stylowy, wygodny w długiej podróży i mocno się wyróżniający. Dobrze go opisują słowa takie jak wyrafinowanie, luksus i właśnie styl. Spójny projekt, zaprojektowany bardziej jako dzieło sztuki użytkowej niż zimna, precyzyjna i nudna kalkulacja. Tu projektanci włożyli sporo serca. A co na ten temat sądzi redaktor magazynu Autocar?
Według niego wizualnie DS 9 mocno się wyróżnia ciekawymi akcentami, m.in. takimi jak obrotowe elementy reflektorów. Nie jest to element związany tylko z efektami wizualnymi przy uruchamianiu samochodu, ale praktyczne rozwiązanie, zwiększające możliwości oświetlenia: zmieniają wiązkę światła w zależności od drogi, po której się poruszają. Na masce można znaleźć kolejny wyróżniający się element, wytłoczony pas metalu, zainspirowany przez jednego z najlepszych paryskich zegarmistrzów a kierownica jest obszywana ręcznie z najlepszych skór.
Warto docenić te wszystkie elementy stylistyczne, bo w zwykłych autach premium się tego nie uświadczy. To elementy zaczerpnięte wprost ze świata luksusu i pewnego zbytku.
Projektując DS 9 E-Tense 360 producent korzystał z doświadczeń Formuły E marki DS. Układ napędowy składa się z dwóch silników elektrycznych i czterocylindrowego silnika spalinowego, który dostarcza łącznie 360 KM. Płyta samochodu została zaprojektowana przez inżynierów Formuły E, dzięki czemu auto jest zaskakująco zwrotne jak na dużą i komfortową limuzynę – dodaje Reid.
Zainteresowany? Skonfiguruj swojego DS9 teraz
Mocną stroną DS 9 jest to, że nie ustępuje BMW i Mercedesowi pod względem komfortu. Wyposażony jest w akustyczne szyby przednie i boczne i skutecznie nawiązuje do dziedzictwa marki w zakresie budowania niezwykle komfortowych samochodów. Duża w tym zasługa aktywnego zawieszenie, które wykorzystuje kamerę do skanowania nawierzchni przed samochodem przed dokonaniem regulacji tłumienia. Nastawienie na komfort widoczne jest też w pracy automatycznej skrzyni biegów: tu nie chodzi o sportowe wrażenia a bardziej o to, by miękko i łagodnie pokonywać kolejne kilometry.
Sprawdź adres najbliższego salonu DS Automobiles
Podsumowując, dziennikarz Autocar twierdzi, że DS 9 E-Tense 360 to komfortowy, przyjemny w prowadzeniu luksusowy samochód i że gdyby dzisiaj kupował limuzynę, dodałby DS 9 do swojej listy.
Do tej pory w Europie sprzedano 585 szt. DS 9 (dane JATO Dynamics, wrzesień 2021 r.)
źródło: Carscoops
Najnowsze komentarze