Renault Kangoo w wersji elektrycznej może być znakomitym sposobem dla firm na obniżenie kosztów prowadzenia działalności.
W Polsce masa ludzi jeszcze kompletnie nie rozumie idei elektrycznej mobilności, więc krytykuje ją, sięgając momentami po naprawdę absurdalne argumenty. W wielu krajach jednak samochody elektryczne są już czymś realnym, namacalnym, użytkowanym. Co więcej – przesiada się na nie coraz więcej kierowców, którzy nie muszą pokonywać regularnie setek kilometrów. Takie stosunkowo niewielkie przebiegi mają też niektórzy przedsiębiorcy, którzy widzą w elektromobilności spore oszczędności – dla swojego modelu działania. Dziś przykład z Austrii.
A1 Telekom Austria, to przedsiębiorstwo telekomunikacyjne powstałe 24 lata temu. Jest to duża firma, co w tej branży nie dziwi. A1 Telekom Austria jest notowana na austriackiej giełdzie, a jako grupa spółek działa także poza granicami kraju – na Białorusi, w Bułgarii, Chorwacji, Macedonii Północnej, Serbii i Słowenii.
Firma właśnie odebrała 150 w pełni elektrycznych Renault Kangoo E-Tech, które trafią do działu obsługi klienta. Tym samym flota aut elektrycznych wykorzystywane przez A1 Telekom Austria wzrasta do 200 samochodów. Technicy serwisowi A1 już używają wypróbowanego i przetestowanego Kangoo E-Tech Electric, aby docierać do klientów bez emisji i cicho. Fakt, że 100% energii elektrycznej pochodzi z własnych systemów fotowoltaicznych firmy, jest dodatkowym atutem. W sumie A1 rozszerzyło swoją sieć stacji ładowania do 150 stacji w 20 lokalizacjach. Posiadanie takiej floty pozwoli na ograniczenie emisji dwutlenku węgla przez A1 Telegom o 300 ton rocznie.
Renault Kangoo E-Tech Electric jest dostępne na rynku od 2012 roku i tym samym jest pionierem, a jednocześnie liderem europejskiego i austriackiego rynku wśród małych aut użytkowych o napędzie elektrycznym. Ponad 70.000 tych samochodów jeździ po drogach Europy. Dzięki akumulatorowi o pojemności 33 kW osiąga zasięg 200-300 km w rzeczywistych warunkach, w zależności od pory roku, stylu jazdy, trybu jazdy i charakteru trasy, i może być doładowany z gniazdka w porze lunchu lub w nocy. W zależności od wersji ma do 4,6 m³ przestrzeni ładunkowej i ładowności 650 kg, a także praktyczne rozwiązania półkowe na narzędzia, które ułatwią pracę pracownikom obsługi klienta A1.
Gerd Schober, dyrektor sprzedaży i dywizji floty Renault, przekazał ostatnie pojazdy: „Cieszymy się, że nasz wieloletni partner, A1 Telekom Austria, polega na naszej wiedzy i doświadczeniu w dziedzinie e-mobilności. Doświadczonych 156 partnerów Renault w całej Austrii zapewnia wsparcie, od zamówienia odpowiedniego pojazdu po przebudowę wnętrza i codzienną obsługę”.
Dyrektor finansowa A1, Sonja Wallner, dodaje: „Dzięki nowym elektrycznym vanom Renault Kangoo nasza obsługa klienta w A1 jest teraz w 100% wolna od emisji dwutlenku węgla w całej Austrii. To ważny kamień milowy na naszej drodze do neutralnej pod względem emisji CO2 mobilności. Od lat ufamy e-kompetencjom Renault”.
NOWA GENERACJA LIDERA RYNKU ELEKTRYCZNYCH AUT UŻYTKOWYCH
Wraz z nowym Renault Kangoo Van E-Tech Electric, na drogi trafiła druga generacja najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego w Europie. Całkowicie nowa e-architektura z akumulatorem o pojemności 45 kWh i silnikiem elektrycznym o mocy 90 kW zapewnia zasięg do 300 kilometrów i dobre osiągi, ładowarka Chameleon zapewnia szybkie ładowanie: do 22 kW prądem AC, oraz 75 kW szybką ładowarką DC. W ciągu 30 minut ładowania bateria może zwiększyć zasięg o 150 kilometrów. Jako „Van of the Year 2022”, Kangoo błyszczy również w praktyce: dostępne są dwa warianty długości, od 3,3 do 4,9 metrów sześciennych przestrzeni ładunkowej, najdłuższa przestrzeń ładunkowa w swojej klasie i unikalne funkcje, takie jak Easy Inside Rack.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault Austria
Najnowsze komentarze