SUV to obecnie najpopularniejszy typ nadwozia. Dlatego producenci dwoją się i troją by w każdym segmencie mieć model, który odpowiada zapotrzebowaniu klientów. Niemieckie stowarzyszenie ADAC przeprowadziło badania, które ma pokazać, jak wyglądają ich koszty utrzymania.
ADAC regularnie oblicza całkowite koszty eksploatacji szerokiej gamy samochodów. Dla potencjalnych nabywców informacje te mogą stanowić istotną pomoc w podjęciu decyzji o wyborze lub odrzuceniu danego modelu. Zakup auta to nie tylko cena zakupu, ale także amortyzacja i wydatki na paliwo, które stanowią istotne obciążenie dla portfela. Wpływ mają również wymiana oleju silnikowego i myjnie samochodowe. Do tego dochodzą koszty ubezpieczenia, warsztatu i opon.
Zobacz: nowe samochody Dacia
Dla uśrednienia obliczeń eksperci klubu zakładają, że nowy samochód będzie użytkowany przez pięć lat i w tym czasie przejedzie 75.000 kilometrów. Odpowiada to rocznemu przebiegowi 15.000 km. Jaki samochód wygrał?
W klasie średniej niższej jest to Dacia Duster TCe 100 ECO-G LPG, która wyróżnia się niską ceną wejścia i bardzo niskimi kosztami utrzymania. Żaden samochód konkurencji nie jest w stanie dorównać temu modelowi.
Porównanie kosztów, które przygotował ADAC, uwzględnia takie parametry jak
- utrata wartości bez odsetek,
- wydatki na wymianę oleju, przeglądy, a także części zużywalne i koszty wymiany opon
- koszty uzupełniania paliwa i oleju (dane producenta) oraz aktualne ceny paliwa, ubezpieczenie OC i pełne ubezpieczenie na poziomie 50% (standardowa stawka ubezpieczenia samochodowego ADAC, bez dodatkowych zniżek),
- aktualny podatek od pojazdu,
Dacia Duster okazała się bezkonkurencyjna. Ten popularny także w Polsce SUV dosłownie znokautował konkurencję. Duster nie tylko jest tani w zakupie i utrzymaniu ale także najlepiej trzyma wartość a ceny tego modelu na rynku wtórnym ciągle rosną.
źródło: ADAC
Najnowsze komentarze