Citroën potrafi sobie doskonale radzić nawet na trudnych rynkach. Sprzedaje się tam jak świeże bułeczki. Maj bieżącego roku był wyjątkowym miesiącem dla Citroëna na rynku brazylijskim. Widać to po wynikach osiągniętych w minionym miesiącu. Marka zaobserwowała duże ożywienie i to w sytuacji, gdy rynek jest, delikatnie mówiąc, dość zachowawczy. W maju Citroën sprzedał w największym kraju Ameryki Łacińskiej (i piątym pod względem powierzchni na świecie) 1.986 pojazdów, co stanowi wzrost o 143% w porównaniu z kwietniem.
Największy wzrost, ale i największy wolumen w całej sprzedaży marki, jest zasługą ogromnego zainteresowania klientów C4 Cactusem. W maju 2022 roku sprzedano w Brazylii 1.590 egzemplarzy tego modelu, co stanowi wzrost w porównaniu z kwietniem bieżącego roku o imponujące 179%!
Warto też wspomnieć o wzroście udziału C4 Cactusa w brazylijskim rynku SUV-ów, bo tam jest to auto klasyfikowane w Ameryce Łacińskiej. Co ciekawe segment odnotował w tym okresie spadki, ale C4 Cactus wzrósł wolumenowo o 35% w porównaniu do 2021 r. To podniosło jej udział w segmencie do 4,1%, co oznacza wzrost o 1,5 punktu procentowego.
Z kolei Citroën Jumpy radził sobie bardzo dobrze w segmencie lekkich pojazdów użytkowych (LCV), odnotowując ponad 60-procentowy wzrost liczby rejestracji w miesiącu. Wszystko to przyczyniło się do wzrostu udziału marki w rynku o 0,5 punktu procentowego w piątym miesiącu br.
Jeśli chodzi o skumulowane wyniki od początku roku, to Citroën przeżywa pozytywny okres. Podczas gdy brazylijski rynek skurczył się w tym czasie o 18%, sprzedaż francuskiej marki wzrosła o 26% pod względem liczby sprzedanych pojazdów w pierwszych pięciu miesiącach roku w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. To wprawdzie nie aż tak dużo, jak w przypadku Peugeota, ale też można mówić o dużym sukcesie.
Te solidne wyniki z pewnością wkrótce zostaną wzmocnione wraz z pojawieniem się na rynku Nowego Citroëna C3, auta o charakterze SUV-a, czy może raczej crossovera. Główna premiera rynkowa marki w 2022 roku jest prezentowana w specjalnym serialu internetowym, którego drugi odcinek można obejrzeć poniżej.
Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcie: Citroën Brazylia
Najnowsze komentarze