Citroën ë-C3 rozczarował w testach zderzeniowych Global NCAP. Organizacja, która sprawdza poziom bezpieczeństwa nowych modeli samochodów, nie przyznała elektrykowi oferowanemu w Indiach ani jednej gwiazdki.
Testy zderzeniowe Global NCAP mają mniej kategorii niż europejski odpowiednik EuroNCAP. Samochody są sprawdzane jedynie pod kątem ochrony osób dorosłych oraz dzieci. Sposób punktacji jest podobny. W zależności od tego, w jakim stopniu pojazdy zabezpieczają pasażerów podczas symulacji wypadków przyznawane są gwiazdki. W ostatnim teście zderzeniowym Global NCAP, Citroën ë-C3 uzyskał wynik zero gwiazdek w kategorii osób dorosłych i tylko jedną za bezpieczeństwo przewożonych dzieci.
Citroën ë-C3 ma 2 poduszki powietrzne w standardzie
Dlaczego zero gwiazdek? Słaby wynik Citroëna e-C3 w ocenie bezpieczeństwa dorosłych pasażerów to efekt słabej ochrony klatki piersiowej kierowcy oraz pasażera. Ponadto w ofercie nie są dostępne boczne systemy ochrony głowy, nawet jako opcja. Samochód nie posiada również ESC.
Pod względem ochrony dzieci Citroën e-C3 otrzymał tylko jedną gwiazdkę ponieważ model nie oferuje trzypunktowych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich siedzeń, ani wyłącznika poduszki powietrznej pasażera. Głowy obu manekinów imitujących dzieci podczas crash-testów uderzały w elementy wnętrza pojazdu. Niska ocena jest związana również z tym, że Citroën e-C3 oferuje tylko jedno miejsce dopasowane do instalacji uniwersalnego fotelika dziecięcego.
Zobacz także: Nowy Citroën C3 IV generacji przedpremierowo we Francji. Kiedy pojawi się w salonach?
Organizacja Global NCAP nie kryje rozczarowania
Elektryczny model spod znaku szewronów nie jest przeznaczony wyłącznie dla Indii, Francuska marka zamierza oferować model na wielu na rynkach rozwijających się dlatego Global NCAP wyraziła swoje rozczarowanie.
„Wynik Stellantis jest przerażający. Grupa PSA była kiedyś liderem w dziedzinie bezpieczeństwa, ale teraz, jako część grupy Stellantis, producent wydaje się robić poważny krok wstecz”. „Mamy nadzieję, że ten wyraźny negatywny trend zostanie pilnie skorygowany na całym świecie” – powiedział Alexander Furas, Sekretarz Generalny Global NCAP.
„Wynik uzyskany przez Sellantis jest bardzo niepokojący, nie tylko dla klientów na rynku indyjskim, ale także dla konsumentów w innych krajach rozwijających się na całym świecie”. „Będziemy omawiać ten i inne wyniki kampanii #SaferCarsForIndia podczas naszego światowego kongresu NCAP24 w Monachium w przyszłym miesiącu”. – powiedział David Ward, prezes wykonawczy fundacji Towards Zero.
Global NCAP i kampania #SaferCarsForIndia
W 2014 roku organizacja Global NCAP zainicjowała kampanię #SaferCarsForIndia, która ma na celu promowanie samochodów o większym poziomie bezpieczeństwa. W latach 2014–2024 w ramach kampanii przeprowadzono ponad sześćdziesiąt ocen, które posłużyły do dalszej poprawy bezpieczeństwa samochodów na rynku indyjskim.
Ocena Citroën e-C3 stanowi jeden z końcowych testów kampanii #SaferCarsForIndia, ponieważ w tym roku aktywowany zostanie nowy program bezpieczeństwa w Indiach: Bharat NCAP .
Najnowsze komentarze