OS5 – Labatie D’Andaure-St Pierre sur Doux – 25,30 km
Pierwsza dzisiejsza próba okazała się pechową dla Krisa Meeke’a. 207-ka wymalowana w brytyjską flagę wypadła na zakręcie, zsunęła się ze zbocza i dopiero drzewo zatrzymało spadający samochód. Załoga wyszła bez szwanku, ale to jedyna pociecha w tej sytuacji :-(
Najlepszym czasem wśród załóg jadących francuskimi rajdówkami popisali się Sebastien Ogier i Julien Ingrassia – wywalczyli czwarty wynik próby, ale stracili do zwycięzcy tylko 10,6 sekundy. Korzystając z pecha Meeke’a, francuska załoga wskoczyła na czwarte miejsce łącznej klasyfikacji.
Siódmy czas należał do Stephane Sarrazina (+26,4), zaś dziewiąty był Franz Wittmann (+50,4).
Bruno Magalhaes, mimo dwunastego wyniku na tym OS-ie, awansował w generalce na pozycję piątą i znajdował się tam oczko wyżej, niż Stephane Sarrazin. Francuzowi brakowało do Portugalczyka tylko 13,5 sekundy.
OS6 – St Bonnet-St Julien Molhesabate-St Bonnet – 25,67 km
Druga próba była niewiele dłuższa od pierwszej, ale musiała wprowadzić w nieco nerwowy nastrój lidera rajdu, Mikko Hirvonena. Fin przebił przednią oponę i musiał się zadowolić piątym czasem.
Zwycięzca odcinka, Sebastien Ogier, awansował w generalce na trzecią pozycję odrabiając ponad pół minuty do wicelidera, Juho Hänninena. Do odrobienia zostało już tylko 23,5 sekundy, ale też wszystko się mogło zdarzyć…
Dość niespodziewanie z szóstym czasem finiszował Jean-Sébastien Vigion w Peugeocie 207 S2000. Francuz, pilotowany przez znanego Staphane Provota, zajmował wówczas w generalce dwunaste miejsce.
Ósmym czasem na tej próbie popisał się Franz Wittmann, który dzięki kłopotom Stephane Sarrazina (22. czas +2:20,5) awansował na miejsce szóste łącznej klasyfikacji. Co się stało z Sarrazinem? Tuż przed końcem odcinka wypadł na zakręcie i wpadł w zaspę. Kibice pomogli wypchnąć Peugeota na drogę, ale strata była spora. Na szczęście Francuz spadł w generalce tylko na ósmą pozycję.
Bruno Magalhaes finiszował z jedenastym rezultatem, ale utrzymał piątą lokatę w łącznej klasyfikacji.
OS7 – Lamastre-Gilhoc-Alboussiere – 21,92 km
Przedpołudniową pętlę kończyła najkrótsza dziś próba, podczas której klasą dla siebie był Mikko Hirvonen – Fin zdeklasował resztę stawki pokonując autora drugiego czasu o ponad 23 sekundy! Sebastien Ogier był dopiero piąty, tuż za Stephane Sarrazinem, i spadł w łącznych wynikach na pozycję czwartą, 4,3 sekundy za Nicolasa Vouilloza, jadącego tym razem Škodą :-(
Wspomniany Sarrazin awansował w generalce o jedno oczko, na pozycję siódmą. Odpowiednio piątą i szóstą lokatę utrzymali w łącznych wynikach Bruno Magalhaes (11. wynik próby) i Franz Wittmann (8. czas odcinka), przy czym Austriak zbliżył się do kierowcy z Portugalii na 20,5 sekundy.
Na jedenaste miejsce awansował Jean-Sébastien Vigion, który na OS7 zamknął dziesiątkę.
OS8 – Labatie D’Andaure-St Pierre sur Doux 2 – 25,30 km
Po przerwie serwisowej załogi wróciły na odcinek Labatie D’Andaure-St Pierre sur Doux. Najlepszy z „naszych” okazał się Sebastien Ogier, ale uzyskał dopiero czwarty czas. Znowu (o 2,5 sekundy) uległ Vouillozowi, do którego tracił już łącznie 6,8 s.
Piątym wynikiem popisał się Stephane Sarrazin, który dzięki dziesiątemu czasowi Magalhaesa pokonał Portugalczyka w łącznej klasyfikacji wskakując na piąte miejsce. Lepszy od Brunona okazał się też Franz Wittmann, który jednakże również spadł w generalce o jedno oczko – wszystko dzięki świetnej jeździe Sarrazina.
OS9 – St Bonnet-St Julien Molhesabate-St Bonnet 2 – 25,67 km
Przedostatni dzisiejszy odcinek należał już do Sebastiena Ogiera. Francuz odzyskał dzięki temu trzecią lokatę w generalce, ale czyż mogło być inaczej, skoro pokonał drugiego na mecie Hänninena o 9,2 sekundy i dopiero szóstego na OS-ie Hirvonena o 27,7 sekundy?
Świetnym czwartym czasem błysnął Franz Wittmann, który pokonał jadącego w Monte pierwszy raz Magalhaesa o ponad 20 sekund i wyprzedził go w generalce awansując tym samym do najlepszej szóstki.
Sarrazin finiszował z ósmym czasem i utrzymał piąty wynik w łącznej klasyfikacji, ale naciskał go tam już Wittmann mający do Francuza jedynie 0,8 sekundy straty!
Do OS-owej dziesiątki wbił się jeszcze Jean-Sébastien Vigion, ale od takiej samej pozycji w generalce, zajmowanej przez Toniego Gardemeistera, dzieliło go jeszcze blisko 27 sekund.
OS10 – Lamastre-Gilhoc-Alboussiere 2 – 21,92 km
Ogier mocnym akcentem zakończył drugi etap Rajdu Monte Carlo – zwyciężył po raz piąty w ciągu dwóch dni (a więc wygrał połowę wszystkich prób!), ale do pozycji wicelidera zajmowanej przez Juho Hänninena brakowało jeszcze 22,6 sekundy. O zwycięstwie zaś Francuz mógł marzyć tylko w przypadku jutrzejszych kłopotów Hirvonena – strata do Fina przekraczała 70 sekund.
Stephane Sarrazin zakończył drugi etap piątym czasem i takąż pozycję zajmował na koniec dnia.
Do dziesiątki niespodziewanie wbił się Pierre Campana w Renault Clio R3.
Magalhaes nie czuł się komfortowo, bo drgające dodatkowe reflektory (OS był rozgrywany po zmroku) kiepsko oświetlały mu drogę. W efekcie zakończył próbę na dwunastym miejscu, a w generalce stracił siódmą pozycję na rzecz Gyua Wilksa.
Wittmann utrzymał szóstą lokatę w łącznej klasyfikacji i to mimo dopiero dwunastego wyniku na OS10. Austriak narzekał na awarię interkomu – polecenia od pilota musiał odczytywać z dłoni Klausa Wichy.
Jutro ostatni dzień zmagań (zostało pięć odcinków), a dziś zostawiamy Was z wynikami dziesiątki najlepszych załóg:
1. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta S2000, 3:12:44,0
2. Juho Hänninen, Škoda Fabia S2000, +0:00:47,7
3. Sebastien Ogier, Peugeot 207 S2000, +0:01:10,3
4. Nicolas Vouilloz, Škoda Fabia S2000, +0:01:34,3
5. Stephane Sarrazin, Peugeot 207 S2000, +0:06:06,0
6. Franz Wittmann, Peugeot 207 S2000, +0:06:53,8
7. Guy Wilks, Škoda Fabia S2000, +0:07:07,3
8. Bruno Magalhaes, Peugeot 207 S2000, +0:07:12,8
9. Jan Kopecky, Škoda Fabia S2000, +0:07:24,4
10. Toni Gardemeister, Fiat Grande Punto S2000, +0:09:13,0
KG
zdjęcia: IRC Series
Najnowsze komentarze