Datowane na lipiec 2022 roku wydanie miesięcznika AUTO MOTO okładką kompletnie nie zachęca miłośników motoryzacji francuskiej do zakupu. Nie pokazano na niej ani jednego interesującego nas samochodu, ba – nie ma tu nic związanego z Aliansem Renault-Nissan-Mitsubishi ani koncernem Stellantis. Bo zdjęcie 6-cylindrowego silnika Alfy Romeo sprzed lat trudno w jakikolwiek sposób powiązać z transkontynentalnym gigantem.
AUTO MOTO nr 07 (314) z VII.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 9,5 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 308, Arkana, Captur, Clio, Laguna, Zoe, Duster, Jogger, Astra, Combo
Wśród Premier miesiąca na stronach 10-11 pojawiła się wzmianka o Maserati MC20 Cielo.
Na stronie 12. znajdziecie notatkę o tym, że Renault wycofało się z Rosji, a także krótką informację o wynikach ostatnich testów zderzeniowych. Dlaczego Peugeot 308 i Opel Astra uzyskały tylko po cztery gwiazdki?
Potem przez kawał pisma nie ma nic dla miłośników aut francuskich i dopiero na stronach 48-49 natrafiłem na podsumowanie długodystansowego testu Renault Arkany. Ten SUV coupe przejeździł w Redakcji AUTO MOTO ponad 28 tys. km, co zajęło mu 7 miesięcy. Panowie Redaktorzy docenili przestronność wnętrza („mimo opadającej linii dachu także w drugim rzędzie”) i całkiem komfortowe, a przy tym dające pewność prowadzenia zawieszenie. Auto w wersji R.S. Line nie ma sportowego zacięcia, a jedynie lekko sportowy sznyt. 143-konny silnik zapewnia sprawne napędzanie, ale bez skłonności do szaleństw. A niby czemu miałby mieć takie skłonności? To wszak nie jest wersja R.S., a to takie zawsze miały sportowe konotacje. R.S. Line jest po prostu pakietem stylistycznym.
Okazuje się za to, że Arkana potrafi być bardzo oszczędna, jest dobrze wyciszona, wygodna, łatwa w obsłudze i dobrze wyposażona. W czasie testu zdarzyło się jedno zawieszenie ekranu centralnego oraz drobna usterka klimatyzacji.
W materiale pojawiły się wzmianki o Renault Clio i Capturze oraz o Dacii Duster.
W dziale Używane AUTO MOTO na stronach 58-65 dokonało analizy 6-cylindrowych jednostek napędowych. Wśród nich znalazł się Jaguar XF I z francuskimi widlastymi szóstkami pod maską. To silniki PSA, przy czym 3.0 jest lepszy od 2.7.
Wspomniano też Nissana Murano II. Z kolei Francuską motoryzację reprezentuje jedynie Renault Laguna III Coupe – stylowe auto, które można było zamówić z widlastymi szóstkami. AUTO MOTO chwali benzynowy silnik 3.5 V6 o mocy 240 KM – to niezawodna konstrukcja, a wraz z nią oferowane było bardzo bogate wyposażenie, w tym system 4Control. Auto ma bardzo atrakcyjną sylwetkę. Tego silnika nie łączono z manualnymi skrzyniami, a podaż na rynku wtórnym wersji V6 jest mocno ograniczona.
Wszyscy wiemy, że na wiele samochodów trzeba dziś długo czekać od chwili zamówienia w salonie. AUTO MOTO sprawdziło (na stronach 70-73), na jakie modele czeka się naprawdę długo. W tej grupie znalazł się Opel Combo. Z kolei jeśli jesteście zainteresowani np. Dacią Jogger, czy Renault Capturem albo Zoe, to tutaj czas oczekiwania nie przekracza 6 miesięcy.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w lipcowym numerze AUTO MOTO.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO
Najnowsze komentarze