Opierając się na własnych szacunkach Fiat poinformował, że po pierwszym półroczu 2022 roku nowa 500-tka zajmuje trzecie miejsce w Europie na ogólnym rynku samochodów elektrycznych, zajmując jednocześnie pierwsze miejsce na rynku samochodów elektrycznych w Niemczech i we Włoszech oraz plasując się na podium we Francji i Hiszpanii.
W tym roku Fiat 500 obchodzi 65. urodziny. Model zaprezentowano w początkach lipca 1957 roku (natrafiłem na przynajmniej dwie różne daty dzienne, ale wydaje się, Że dzisiejsza jest bardziej prawdziwa) i pierwsza generacja była produkowana do 1975 roku. Potem nastąpiła przerwa i w 2007 roku Fiat na fali mody retro pokazał nową 500-tkę. Miało to miejsce również w lipcu, tyle, że w 2007 roku, a więc 50 lat po premierze pierwszego autka oznaczonego tym symbolem. Aktualnie na rynku jest już trzecia wersja modelu, dość podobna do drugiej. I jest elektryczna.
W ciągu zaledwie dwóch lat nowa 500-tka została wybrana przez ponad 100.000 klientów i zdobyła 30 międzynarodowych nagród w dziewięciu krajach, co czyni z niej model Fiata z największą liczbą nagród w historii. Nowa 500-tka jest obecnie sprzedawana w 38 krajach w czterech różnych obszarach geograficznych: w Europie, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Japonii.
„Nowa całkowicie elektryczna 500-tka znalazła się na podium europejskiego rynku pojazdów elektrycznych w pierwszej połowie roku” – powiedział Oliver Francois, dyrektor generalny Fiata i globalny dyrektor ds. marketingu Stellantis. – „W pierwszym półroczu nowa 500-tka jest najczęściej sprzedawanym pojazdem elektrycznym w Niemczech – gdzie model odniósł jeszcze większy sukces niż krajowe samochody elektryczne. Ponadto jest również liderem we Włoszech oraz znajduje się na podium we Francji i Hiszpanii. Jest to namacalny dowód jego sukcesu i tego, jak Fiat uważa swoją drogę do elektryfikacji za część swojej historycznej misji społecznej. Stworzyliśmy mobilność dla wszystkich, jesteśmy liderem mobilności miejskiej, teraz naszym celem jest ponowne wymyślenie mobilności miejskiej, uczynienie jej bardziej zrównoważoną dla wszystkich, zgodnie z naszym twierdzeniem »jest zielony tylko wtedy, gdy jest zielony dla wszystkich«”.
Z coraz większą uwagą zwracaną na „zieloną konwersję”, Fiat zdecydował się przyspieszyć swoją strategię elektryfikacji na drodze do bardziej zrównoważonej przyszłości. Światowa marka ma obecnie w Europie pełną gamę modeli zelektryfikowanych, a od 2024 roku wszystkie jej nowe modele będą elektryczne. Wreszcie w 2027 roku Fiat stanie się w Europie marką w pełni elektryczny.
Zaprojektowana i produkowana w Turynie nowa 500-tka jest symbolem włoskiej kreatywności i zdobywa uznanie fanów produktów Made-In-Italy na całym świecie.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Fiat
Najnowsze komentarze