Używane Citroën C4 Picasso, Peugeot 5008 i Renault Scenic III to bardzo dobry wybór dla rodziny. Są praktyczne, niedrogie w zakupie i tanie w eksploatacji.
Niezmiennie na rynku wtórnym dużym zainteresowaniem cieszą się kompaktowe VAN-y. Oferują niebywałą funkcjonalność wnętrza, przy gabarytach pozwalających na sprawne dowożenie dzieci do szkoły i dotarcie do pracy każdego dnia. Za 20 tysięcy złotych bez trudu kupimy Renault Scenica trzeciej generacji, Peugeota 5008 pierwszej odsłony i Citroëna C4 Picasso I.
Citroën C4 Picasso – nowoczesny, przestronny i praktyczny
W 2006 roku Citroën wprowadził do oferty następcę doskonale przyjętej przez rynek Xsary Picasso – C4 Picasso. Produkcja modelu odbywała się w Hiszpańskim Vigo do 2013 roku, w cenniku znalazła się także odmiana z dłuższym rozstawem osi Grand dysponująca dwoma dodatkowymi siedziskami chowanymi w podłodze bagażnika. Obłe jednobryłowe nadwozie dobrze zabezpieczono przed korozją. W oczy rzuca się od razu imponujących rozmiarów przednia szyba zachodząca aż nad głowę kierowcy. Wnętrze zaprojektowano z dużą dozą fantazji, nie zapominając oczywiście o wzorowej funkcjonalności i dobrej jakości wykonania. W kabinie do dyspozycji mamy mnóstwo pojemnych schowków, znajdziemy je w desce rozdzielczej jak i w podłodze w drugim rzędzie siedzeń. Przednie fotele są miękkie i obszerne, z tyłu ulokowano kanapę podzieloną na trzy niezależne segmenty – oczywiście z systemem mocowań fotelików ISOFIX.
Wyposażenie większości egzemplarzy jest bogate, z łatwością znajdziemy egzemplarz z automatyczną klimatyzacją, komputerem pokładowym, fabrycznym radiem z CD czy szeregiem systemów bezpieczeństwa. Mechanicy wśród silników benzynowych polecają wolnossące konstrukcje 1.6 VTI o mocy 120 KM i starszy silnik 1.8 16V generujący 125 KM. Dostępny był jeszcze trwały 2.0 16V 140 KM, niestety łączony był tylko ze zautomatyzowaną przekładnią. Diesle to cenione 1.6 i 2.0 HDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa generujące odpowiednio 109-112 KM i 136-163 KM.
Renault Scenic III – rodzinny i komfortowy
Z całą pewnością godny zainteresowania jest również Renault Scenic trzeciej generacji – 2009-2016. Oferowany również w wydłużonej odmianie Grand cieszył się dużym powodzeniem w Europie. Karoserię perfekcyjnie zabezpieczono przed korozją. We wnętrzu podobnie jak w C4 Picasso przewidziano szereg praktycznych schowków na niezbędne drobiazgi, liczne mocowania fotelików ISOFIX, systemy bezpieczeństwa i bogate wyposażenie z zakresu komfortu. Na rynku znajdziemy egzemplarze z panoramicznym otwieranym dachem, skórzaną tapicerką, nawigacją czy nagłośnieniem sygnowanym przez Bose. Kabina podobnie jak konkurencyjne modele bez trudu mieści pięć dorosłych osób w komfortowych warunkach, w wersji Grand dodatkowo w bagażniku ulokowano dwa awaryjne miejsca.
Benzynowa gama Scenica III składa się ze sprawdzonych i polecanych silników z wielopunktowym wtryskiem paliwa. 1.4 TCe 130 KM zapewnia wystarczające osiągi i elastyczność, dobrze współpracuje także z instalacją gazową. 1.2 TCe 115-130 KM zbiera równie pozytywne opinie użytkowników. Najniższe koszty obsługi zapewni bazowy wolnossący silnik 1.6 16V o mocy 110 KM, jednostka 2.0 16V 140 KM także nie sprawia trudności – dostępna była tylko z bezstopniową przekładnią CVT. Dużo bogatsza jest gama silników diesla. Wszystkie korzystają z bezpośredniego wtrysku common raill i doładowania. Oferowano 1.5 dCI 95-110 KM, 1.9 dCI 130 KM, 1.6 dCI 130 KM i 2.0 dCI150-160 KM.
Peugeot 5008 I – prawdziwy minivan
Na rynku wtórnym wybierać możemy także w sporej ilości egzemplarzy Peugeota 5008 pierwszej generacji – produkowanej od 2009 do 2017 roku. W przeciwieństwie do wcześniej wymienionych C4 Picasso i Scenica, 5008 występował tylko w jednej wersji nadwoziowej. Dynamicznie narysowane nadwozie także nie boryka się z rdzawym problemem, bogatsze odmiany wyróżniają się licznymi chromowanymi dodatkami. Obszerną kabinę rozjaśnia opcjonalny szklany dach będący o gromną atrakcją dla najmłodszych pasażerów drugiego rzędu siedzeń – oczywiście zastosowano mocowania ISOFIX. Materiały wykończeniowe we wnętrzu są wytrzymałe i solidnie spasowane, niemniej jednak w wielu egzemplarzach podczas jazdy po nierównościach pojawiają się nieprzyjemne piski.
Fotele stworzono wręcz do pokonywania długich podróży (a my przejechaliśmy tymi autami 9 tysięcy km w tydzień – nasza podróż w poszukiwaniu tajemnic Araratu pokazała wszystkie plusy i minusy 5008) w relaksacyjnych warunkach, niewiele gorzej jest na tylnej kanapie, gdzie także wysokie osoby nie będą narzekać na deficyt przestrzeni. 5008 I opcjonalnie wyposażony mógł być w dodatkowe dwa siedziska chowane pod podłogą bagażnika, korzystanie z nich przez osobę dorosłą nie należy do przyjemnych doświadczeń. Lista wyposażenia dodatkowego oczywiście nie zawodzi. Gross egzemplarzy wyposażonych jest w rozkładany ekran nawigacji, komputer pokładowy, skórzaną tapicerkę, tempomat, systemy bezpieczeństwa i szereg innych. Paletę napędową otwiera wolnossący benzynowy 1.6 VTI o mocy 120 KM, 156 KM krzesa wymagający szczególnej troski serwisowej 1.6 THP z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dla miłośników silników diesla przewidziano czterocylindrowe 1.6 HDI 110 KM i 2.0 HDI 150-163 KM.
Najnowsze komentarze