Model Renault Megane E-Tech miał odbyć swój światowy debiut podczas salonu samochodowego w Genewie, ale skoro targi odwołano, kompakt zaprezentowano w sposób wirtualny. Podobną premierę przewidziano dla elektrycznej Dacii.
W styczniu podczas targów motoryzacyjnych w Brukseli zadebiutowało Renault Clio oraz Captur w wersji E-Tech, ale do gamy francuskiego producenta dołączy kolejna hybryda. Będzie to Megane E-Tech o mocy 160 KM. Początkowo napęd hybrydowy będzie oferowany z modelem Grandtour a następnie znajdzie się także pod maską hatchbacka. Producent zapowiada niższą emisję CO2 (30 g/km) oraz niższe spalanie, nawet na długich trasach.
Renault Megane E-Tech zostało wyposażone w akumulator o pojemności 9,8 kWh, którego masa wynosi 105 kg. Z jego pomocą kompaktowe Renault potrafi pokonać na jednym ładowaniu maksymalnie 50 km. Jeśli poruszamy się wyłącznie po mieście, dystans może zostać zwiększony do 65 km. Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym wynosi 135 km/h.
Renault Megane E-Tech otrzymało najnowszy 9,3-calowy ekran systemu multimedialnego Easy Link oraz cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 10,2 cala. Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy: Pure, który wykorzystuje wyłącznie silnik elektryczny; Sport, który dostarcza maksymalnych możliwości silnika spalinowego i dwóch jednostek elektrycznych oraz tryb MySense. Ten ostatni pozwala na najbardziej efektywną jazdę z wykorzystaniem układu hybrydowego.
Jaki napęd oprócz hybrydy?
Pod maską nowego Megane znajdziemy jednostkę benzynową 1.3 TCe dostępną w wersjach o mocy 115, 140 i 160 KM. Dla poziomu podstawowego Renault przewidziało także 100-konny motor. Wersje o mocy 100 i 115 KM zostały sprzężone z 6-biegową manualną skrzynią biegów, z kolei najmocniejsze Megane będzie pracowało z 7-biegowym automatem EDC. W przypadku 140-konnego modelu klient będzie miał wybór pomiędzy tymi dwoma przekładniami. Do oferty Renault Megane trafi wkrótce także nowy silnik 1.0 TCe o mocy 120 KM. W gamie znajdzie się także miejsce dla diesla. Będą to dwie jednostki 1.5 Blue dCi o mocy 95 i 115 KM.
Najnowsze komentarze