Citroën C5 X otrzyma nowy napęd podstawowy. Będzie to mikrohybryda o mocy 136 KM. Zastąpi silnik 1.2 PureTech 130 KM. Kiedy nastąpi zmiana i jak to wpłynie na cenę?
Rok 2023 oznacza duże zmiany w gamie napędów Citroëna. Nowe silniki i skrzynie biegów pojawią się najpierw we flagowym modelu. Nowy silnik 1.2 PureTech MHEV 136 KM otrzyma najpierw Citroën C5 X. Za nim pójdą kolejne modele. Chociaż nazwa pozostaje podobna, jest to mocno zmodyfikowana jednostka, pozbawiona bolączek poprzednika.
1.2 PureTech MHEV wykorzystuje łańcuch rozrządu. Poprzednie rozwiązanie, czyli pasek rozrządu pracujący w kąpieli olejowej, okazało się kłopotliwe dla części klientów. Pasek był kilkukrotnie modyfikowany, jednak ostatecznie zdecydowano się na przekonstruowanie silnika tak, aby wykorzystywał on łańcuch rozrządu. To jednak nie koniec zmian.
Nowy silnik będzie zawierał również zintegrowany napęd elektryczny o mocy 29 KM współpracujący z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową, zaprojektowaną wspólnie z Punch Powertrain. Układ współpracuje z akumulatorem o pojemności 0,9 kWh, co pozwala na wykorzystywanie możliwości mikrohybrydy dla wspierania startu i przyspieszenia. Samochód będzie też pozwalał na przejechanie około kilometra w trybie czysto elektrycznym.
Zobacz: Test Citroëna C5 X – 225 KM komfortu i dynamiki. Opinie, plusy, minusy i wady
Producent obiecuje, że nowy silnik będzie oferował zużycie paliwa niższe o 15% w porównaniu do obecnego rozwiązania. Jednocześnie moc maksymalna została podwyższona ze 130 KM do 136 KM. Napęd ma nadal 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Nowy napęd podstawowy pojawi się już w przyszłym roku. Jego pojawienie się będzie oznaczało również nieznaczną korektę ceny samochodu. Obecnie cena C5 X zaczyna się w Polsce od 154.350 zł.
Najnowsze komentarze