Nowa Dacia Jogger Hybrid 140 nadjeżdża. Niespełna rok temu Dacia wprowadziła na rynek wymyślony na nowo 7-miejscowy samochód rodzinny. Z ponad 83 tysiącami zamówień i ponad 51 tysiącami rejestracji na całym świecie od momentu wprowadzenia na rynek w marcu 2022 roku, Dacia Jogger odniosła wielki sukces. W rzeczywistości, w ciągu niespełna roku, Jogger stał się drugim najlepiej sprzedającym się pojazdem w segmencie C (z wyłączeniem SUV-ów) w 21 krajach*. Ile kosztuje wersja hybrydowa Joggera?
Zacznijmy od liczb:
- Dwie trzecie klientów Joggera zdecydowało się na wykorzystanie doświadczenia Dacii w zakresie fabrycznego napędu LPG, wybierając silnik ECO-G 100.
- Dwie trzecie klientów Joggera wybrało najwyższy poziom wykończenia dla swojego pojazdu.
- 55% klientów zdecydowało się na wersję 7-miejscową.
Historia sukcesu trwa nadal. Silnik HYBRID 140 z automatyczną skrzynią biegów będzie dostępny wkrótce w Joggerze i pomoże marce zdobyć nowych klientów.
DACIA JOGGER HYBRID 140 WKRÓTCE W SALONACH DEALERSKICH
Zamówienia na Joggera HYBRID 140 mają zostać otwarte w styczniu 2023 roku, a samochód będzie dostępny w salonach dealerskich od marca 2023 roku. Korzystający z know-how Grupy Renault i produkowany w Rumunii w zakładzie w Mioveni, Jogger jest pierwszym modelem Dacii wyposażonym w technologię hybrydową. Tym samym przyczynia się do elektryfikacji gamy.
Ile kosztuje Dacia Jogger Hybrid?
Cena Joggera zaczyna się we Francji od 24.600 euro. Model ten jest najbardziej przystępnym hybrydowym samochodem rodzinnym na rynku. Nowy kolor Schist Grey pojawi się z okazji premiery, obok sześciu dotychczasowych barw nadwozia.
Jogger HYBRID 140 spodoba się rodzinom i klientom poszukującym przestronnego i wszechstronnego samochodu, nadającego się do jazdy po mieście i w terenie. Jogger daje im nowoczesność z najnowszą technologią dla przyjemności jazdy. Oferuje wysoki poziom komfortu na pokładzie za rozsądną cenę. Duży prześwit pozwala wjechać wszędzie.
Jogger HYBRID 140 spodoba się również klientom poszukującym zalet jazdy elektrycznej: cisza, brak wibracji, systematyczny rozruch w 100% elektryczny, moment obrotowy silnika natychmiast dostępny do szybkiego przyspieszenia.
JOGGER: WSZECHSTRONNY I NIEZBĘDNY POJAZD RODZINNY
Dzięki Joggerowi, Dacia udostępniła wszystkim wszechstronny model rodzinny z nawet siedmioma pełnowymiarowymi miejscami. Samochód ten łączy w sobie długość kombi, przestronność minivana i atrybuty SUV-a. Solidny i wygodny, oferuje na drodze dobry poziom komfortu dla wszystkich pasażerów, nawet dla dorosłych w trzecim rzędzie.
Nowa hybrydowa wersja posiada wszystkie zalety Joggera bez kompromisów: bez zmniejszenia objętości ładunkowej i bez wpływu na komfort użytkowania. Dowodem na to, że Dacia Jogger jest pojazdem wszechstronnym jest fakt, że od początku została zaprojektowana tak, aby pomieścić baterię trakcyjną potrzebną do działania silnika hybrydowego. Akumulator jest zamontowany pod podłogą w miejscu koła zapasowego, podobnie jak zbiornik LPG w wersji z silnikiem ECO-G 100.
Jogger HYBRID 140 posiada automatyczną skrzynię biegów ze zintegrowanym trybem „B” („Brake”), który wzmacnia hamowanie regeneracyjne i zwiększa odczucie hamowania silnikiem. Tryb ten oferuje większy odzysk energii i większy komfort jazdy w warunkach miejskich. Kierowca może zminimalizować użycie pedału hamulca, zapewniając przyjemniejsze odczucia dla użytkowania pojazdu.
Jogger HYBRID 140 posiada 7-calowy zestaw kolorowych cyfrowych wskaźników na desce rozdzielczej. Integruje on kilka stref informacyjnych w zależności od wyboru kierowcy, aby wyświetlić istotne informacje, takie jak poziom naładowania akumulatora trakcyjnego, pozostały zasięg, przepływ energii itp. A dla jeszcze większego komfortu Jogger HYBRID 140 oferuje też w standardzie elektryczny hamulec postojowy oraz wysoką konsolę z zamkniętym schowkiem a także podłokietnikiem.
HYBRYDA 140: SPRAWDZONA, WYDAJNA TECHNOLOGIA
Jogger to pierwszy samochód z silnikiem hybrydowym dla marki Dacia, o łącznej mocy 140 KM, najlepszym w swojej klasie zużyciu paliwa i emisji CO2 wynoszącej zaledwie 108g/km. Jest on oparty na sprawdzonych i uznanych w Grupie Renault technologiach, składa się z 4-cylindrowego silnika benzynowego 1,6 l o mocy 90 KM, dwóch silników elektrycznych (silnik o mocy 50 KM i wysokonapięciowy rozrusznik/prądnica) oraz ze zelektryfikowanej automatycznej skrzyni biegów z czterema przełożeniami dedykowanymi silnikowi spalinowemu i dwoma innymi przypisanymi do elektryki. Połączenie to jest możliwe dzięki brakowi sprzęgła – wszystko dzieje się automatycznie.
Hamowanie regeneracyjne, w połączeniu z wysoką zdolnością odzyskiwania energii z akumulatorów o pojemności 1,2 kWh (230V) i wydajnością automatycznej skrzyni biegów, umożliwia :
- Do 80% czasu jazdy po mieście na pełnym napędzie elektrycznym.
- Do 40% mniejsze zużycie paliwa (w porównaniu do równoważnego silnika spalinowego w cyklu miejskim, bez zmiany nawyków jazdy).
W 100% elektryczny napęd przy rozruchu i automatyczna skrzynia biegów dają Joggerowi komfort i łatwość obsługi, aby zoptymalizować przyjemność z jazdy i wydajność energetyczną. Akumulator jest ładowany podczas jazdy dzięki hamowaniu i zwalnianiu: jest to hybryda bez ograniczeń. Zasięg Joggera HYBRID 140 wynosi ponad 900 km (cykl mieszany z homologacją WLTP). Co ważne, akumulator Joggera HYBRID 140 objęty jest gwarancją na 8 lat lub 160 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
„Niespełna rok po premierze Joggera robimy kolejny krok, oferując w tym modelu silnik HYBRID 140. Bezsprzęgłowa hybryda zapewniająca czysto elektryczny rozruch i mniejsze zużycie paliwa. Doskonała ilustracja pozycjonowania Dacii, Jogger HYDRID 140 to najbardziej przystępny cenowo hybrydowy samochód rodzinny na rynku, wciąż oferujący hojną przestrzeń i niezbędne wyposażenie. Wraz z pojawieniem się tego silnika, Dacia wprowadza do swojej gamy hybrydyzację” – powiedział Lionel Jaillet – dyrektor ds. wydajności produktów Dacia
* 21 krajów ze statystykami według kanałów/modeli: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Węgry, Włochy, Luksemburg, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania.
źródło: Dacia
Najnowsze komentarze