Peugeot 508 po faceliftingu został właśnie zaprezentowany! Samochód przeszedł ciekawe zmiany stylistyczne, jest też kilka nowości. Co się zmieniło? Poczytajcie.
Wraz z nowym 508, dostępnym w wersji sedan, SW i PEUGEOT SPORT ENGINEERED, PEUGEOT ujawnia nowy design swoich sylwetek z najwyższej półki. Przód jest innowacyjny z jeszcze większą dynamiką i nosi w sercu nowy emblemat marki. Nowe 508 wnosi nowoczesność dzięki pełnej integracji motywu grilla z całą wielkością zderzaka.
- W modelach tych zastosowano nowy system oświetlenia sygnaturowego z trzema pazurami z przodu. Są one zintegrowane z niezwykle smukłymi reflektorami Matrix LED o unikalnym designie montowanymi we wszystkich wersjach.
- Z tyłu nowe światła LED zawierają charakterystyczny wzór z trzema pazurami i przewijającymi się kierunkowskazami.
„PEUGEOT wzmacnia swoją technologiczną i kocią tożsamość dzięki radykalnemu charakterowi nowego 508. Ultracienkie reflektory i sygnatura z trzema pazurami są częścią kraty, która wtapia się w zderzak, tworząc spektakularny przód” – powiedział Mathias Hossan, dyrektor designu marki.
- W kabinie pasażerskiej nowych 508 i 508 SW widać wyraźny ruch w górę rynku, z naciskiem na jakość i nowoczesność materiałów użytych w nowej tapicerce, a także nowe, usprawnione sterowanie skrzynią biegów, zapewniające lepsze wrażenia i większą ergonomię.
- Na pokładzie nowego 508, PEUGEOT i-Cockpit® może pochwalić się jeszcze większą ilością technologii! Dzięki nowemu systemowi infotainment PEUGEOT i-Connect® Advanced wyposażonemu w 10-calowy ekran centralny o wysokiej rozdzielczości, połączoną nawigację, rozpoznawanie głosu w języku naturalnym, łączność bezprzewodową oraz aktualizację over-the-air.
Peugeot 508 i nowe emocje
508 reprezentuje to, co najlepsze w PEUGEOT pod względem przyjemności i komfortu jazdy, oczywiście uzupełnione o systemy wspomagające jazdę, które zapewniają bezpieczeństwo i spokój. Należą do nich:
- Night Vision, który ostrzega kierowcę o wszelkich zwierzętach, pieszych lub rowerzystach na pasie ruchu, zanim pojawią się w światłach drogowych,
- Półautonomiczna jazda poziomu 2, na którą składa się Adaptive Cruise Control z funkcją Stop and Go oraz Lane Keeping Assist,
- Kamery HD wspomagające parkowanie,
- Kontrolowane zawieszenie z 3 trybami (Normal, Comfort i Sport)
Silniki benzynowe, diesel i hybrydowe od 130 do 360 KM
Gama silników napędzających nowego PEUGEOT 508 i 508 SW obejmuje dwie wersje hybrydowe z możliwością doładowania, nową wersję o mocy 180 KM i 225 KM, wersję benzynową o mocy 130 KM i wersję wysokoprężną o mocy 130 KM. Wszystkie silniki łączone są z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów EAT8.
Dostępne są dwa silniki hybrydowe z napędem na 2 koła z możliwością doładowania:
- Nowy PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: napęd na 2 koła / połączenie silnika PureTech o mocy 150 KM (110 kW) i silnika elektrycznego o mocy 81 kW sprzężonego z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów e-EAT8.
- PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: napęd na 2 koła / połączenie silnika PureTech o mocy 180 KM (132 kW) i silnika elektrycznego o mocy 81 kW sprzężonego z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów e-EAT8.
Silnik hybrydowy z napędem na 4 koła dostępny jest w wersjach 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, zaprojektowanych przez PEUGEOT SPORT:
- PLUG-IN HYBRID4 360 e-EAT8: napęd na 4 koła / z przodu połączenie silnika PureTech o mocy 200 KM (147kW) i silnika elektrycznego o mocy 81kW sprzężonego z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów e-EAT8 / z tyłu silnik elektryczny o mocy 83kW i zarządzanie energią z PEUGEOT 9X8.
Hybryda z baterią 12,4 kWh:
Bateria Li-ion hybryd plug-in 180, 225 i 360 ma pojemność 12,4kWh i moc 102kW. Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych: standardowo jednofazowa ładowarka o mocy 3,7kW, a opcjonalnie jednofazowa ładowarka o mocy 7,4kW (standard w PEUGEOT SPORT ENGINEERED).
Szacunkowe czasy ładowania przedstawiają się następująco:
- z wallboxa 7,4kW (32A) oraz z pokładową ładowarką jednofazową 7,4kW,
pełne ładowanie może być zakończone w 1 godzinę 40 minut. - Z gniazda wzmocnionego (14A) i z jednofazową ładowarką pokładową 3,7kW,
pełne ładowanie można zakończyć w 3h25. - Z gniazda standardowego (8A) i z jednofazową ładowarką pokładową (3,7kW),
pełne ładowanie trwa około 7,05 godziny.
Dostępne są również trzy silniki spalinowe:
- PureTech 130 EAT8: 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM połączony jest z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów EAT8 oraz systemem Stop & Start.
- BlueHdi 130 EAT8: 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM połączony jest z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów EAT8 i systemem Stop & Start.
- Puretech 218 EAT8: tylko na eksport (Afryka, Bliski Wschód, Azja), 4-cylindrowy, 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 218 KM, który spełnia przepisy dotyczące kontroli zanieczyszczeń w danych krajach i jest połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów EAT8.
Należy zaznaczyć, że silniki w Europie spełniają najnowsze przepisy kontroli zanieczyszczeń €6.e i wszystkie są wyposażone w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów, co jest gwarancją trwałości i wydajności.
360 KM w Peugeot 508
Wzorcowy samochód neo-performance, 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED w wersji plug-in hybrid ma 360 KM i napęd na 4 koła.
„Historia PEUGEOT jest nierozerwalnie związana ze sportami motorowymi, a nasze zaangażowanie w World Endurance Championship (WEC) z PEUGEOT 9X8 jest tego dowodem.Widać wyraźnie, że zasady gry się zmieniły: elektryfikacja, także w świecie wyścigów, stała się symbolem nowoczesności, wydajności i efektywności.Nowy 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED bazuje na tych osiągnięciach, jednocześnie unowocześniając swój design, emblemat i system infotainment.” – powiedział Philip York, dyrektor marketingu i komunikacji.
Kolory nowego Peugeot 508
- Okenite White (nowy kolor),
- Eclipse Blue (nowy kolor),
- Titanium Grey (nowy kolor),
- Selenium Grey (teraz dostępny we wszystkich wersjach),
- Artense Grey,
- Elixir Red,
- Perla Nera Black.
Nowy PEUGEOT 508 i 508 SW będzie dostępny w 3 poziomach wykończenia:
- ALLURE
- GT
- PEUGEOT SPORT ENGINEERED, z ekskluzywnym napędem 360 KM
Nowości we wnętrzu kabiny 508
Wnętrze 508 i PEUGEOT i-Cockpit® to jeden z najsilniejszych elementów marki. Od dziesięciu lat jest on rozwijany i modernizowany z każdą nową generacją. W nowym 508 pozostawia swój ślad w zakresie ergonomii, jakości, praktyczności i technologii z nowym systemem infotainment, PEUGEOT i-Connect® Advanced.
- Kompaktowa kierownica jest elementem PEUGEOT i-Cockpit® i dziesięciokrotnie zwiększa przyjemność z jazdy, oferując wyjątkową zwinność i precyzję ruchów.
- W centralnym miejscu kierownicy znajduje się nowe logo, a w nim elementy sterujące systemem multimedialnym (źródła dźwięku, telefon), a także regulacja głośności i głosu.
- Umieszczony na wysokości oczu tuż nad kierownicą cyfrowy zestaw wskaźników może być w pełni dostosowany i spersonalizowany, a nowe tryby wyświetlania (TomTom Connected Navigation, Radio/Media, Driving Aids, Energy Flow itp.) można zmieniać bezpośrednio z kierownicy.
- W centrum deski rozdzielczej znajduje się centralny 10-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, lekko skierowany w stronę kierowcy („driver oriented”), który optymalizuje ergonomię jazdy, nie wykluczając pasażera z czytania lub korzystania z niego.
- Pod ekranem środkowym znajdują się wyrafinowane klawisze fortepianowe, które zapewniają skróty do menu głównego, ustawień klimatycznych, aplikacji, pomocy drogowych, telefonu, mediów i ustawień pojazdu.
- Konsola środkowa charakteryzuje się eleganckim wyglądem i posiada nowy automatyczny przełącznik biegów. Kierowca może jednym dotknięciem wybrać różne tryby 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów EAT8.
- W przypadku silników hybrydowych tryb Brake (B) służy do aktywacji hamowania regeneracyjnego. W przypadku wersji benzynowej zastępuje go tryb Manual (M), który umożliwia ręczny wybór biegu za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą.
- Dodatkowo, do dyspozycji kierowcy jest selektor trybów jazdy, który pozwala na wybór różnych rodzajów jazdy (Electric, Eco, Hybrid, Normal, Sport i 4WD) w zależności od silnika. Wybrany tryb wpływa również na twardość sterowanego zawieszenia (Normal, Sport i Comfort), gdy takie wyposażenie jest dostępne.
System multimedialny ery kosmicznej
Nowy 508 oferuje połączone, ergonomiczne doświadczenie, które jest bezproblemowe w codziennym użytkowaniu. Nowy system infotainment pozwala każdemu kierowcy, zgodnie z jego umiejętnościami i pragnieniami, cieszyć się tym, co najlepsze ze świata smartfonów i samochodów. Każdy kierowca może zdefiniować i zachować swoje własne preferencje dotyczące wyświetlania, nastroju i ustawień. W systemie można zapisać do ośmiu różnych profili.
Funkcja mirroringu łączy smartfon z systemem infotainment bezprzewodowo (technologia Wi-Fi), możliwe jest też jednoczesne podłączenie dwóch telefonów przez Bluetooth. Cztery gniazda USB uzupełniają podłączone urządzenia (dwa USB-C pod podłokietnikiem w 1. rzędzie i dwa USB-A w 2. rzędzie).
10-calowy ekran centralny o wysokiej rozdzielczości jest w pełni konfigurowalny, z wieloma oknami i widżetami (lub skrótami), które są łatwe w użyciu i reagują jak tablet. Łatwo jest przesuwać palcem po menu od lewej do prawej lub w górę i w dół, aby uzyskać powiadomienia, lub stuknąć trzema palcami, aby przywołać stronę główną. Podobnie jak w smartfonie, łatwo jest wrócić do strony głównej w dowolnym momencie, naciskając klawisz fortepianu „Home”.
W górnej części ekranu stały baner pokazuje informacje o temperaturze zewnętrznej, klimatyzacji, pozycji na stronach widżetów, danych o łączności, powiadomieniach i godzinie.
PEUGEOT i-Connect Advanced jest wyposażony w wydajny i sprawny system nawigacji TomTom® connected. Dla optymalnej czytelności, mapa może być wyświetlana na pełnym ekranie centralnym. Aktualizacja systemu odbywa się „over the air”, czyli bezpośrednio poprzez transmisję danych za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej.
Polecenie rozpoznawania głosu w języku naturalnym „OK PEUGEOT” jest codziennym narzędziem poprawiającym bezpieczeństwo i użyteczność poprzez zapewnienie dostępu do wszystkich zapytań związanych z funkcjami infotainment.
Aby pomóc użytkownikom i odpowiedzieć na ich pytania, system zawiera również dokumentację pokładową i samouczki.
Systemy wsparcia prowadzenia i przyjemność na pokładzie
Na pokładzie nowego PEUGEOT 508 znajduje się bogata oferta systemów wspomagających jazdę oraz wyposażenie najnowszej generacji, zasilane informacjami zbieranymi przez kilka kamer i liczne radary.
Dzięki temu jazda, manewry i podróże są bezpieczniejsze i płynniejsze:
- Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go i regulowaną nastawą odległości między pojazdami.
- Automatyczne hamowanie awaryjne z ostrzeżeniem o kolizji: wykrywa pieszych i rowerzystów, w dzień i w nocy, od 7 km/h do 140 km/h.
- Active Lane Departure Warning z korekcją zmiany pasa ruchu.
- Driver Attention Alert, który wykrywa osłabioną czujność podczas długiego czasu jazdy i przy prędkości powyżej 65 km/h poprzez analizę mikro ruchów na kierownicy.
- Rozszerzone rozpoznawanie i wyświetlanie znaków drogowych na cyfrowym klastrze: znaki stopu, znaki jednokierunkowe, znaki zakazu wyprzedzania, znaki końca wyprzedzania, oprócz zwykłych znaków związanych z prędkością.
- System Night Vision, który wykrywa żywe istoty (pieszych/zwierzęta) przed pojazdem w nocy lub przy ograniczonej widoczności. Zasięg systemu zapewnia wykrywanie poza zasięgiem świateł drogowych, a centralny wyświetlacz wizyjny na podczerwień w cyfrowym zestawie wskaźników znajduje się bezpośrednio w polu widzenia kierowcy.
- Monitorowanie martwego pola.
- Kamery wspomagające parkowanie o wysokiej rozdzielczości.
- Indeksacja lusterek podczas włączania biegu wstecznego.
- Matrycowe reflektory LED zapewniające maksymalne wykorzystanie mocy świateł drogowych bez oślepiania poprzedzających lub zbliżających się pojazdów.
- Kontrolowane tłumienie z 3 trybami jazdy (Normal, Sport i Comfort).
Dostępne są inne elementy wyposażenia, dzięki którym korzystanie z nowego PEUGEOT 508 jest jeszcze łatwiejsze:
- Dostęp bez użycia rąk,
- Podgrzewana i odmrażana przednia szyba,
- Alarm antykradzieżowy obwodowy, wolantowy, z blokadą,
- Szyberdach,
- Elektrycznie otwierana klapa bagażnika
Przyjemność z jazdy, przyjemność z posiadania
Jak nigdy dotąd, przyjemność z jazdy jest wpisana w DNA nowego PEUGEOT 508, z wzorową przyczepnością do drogi, najwyższym komfortem jazdy, doskonałą przyjemnością z jazdy i perfekcyjnym prowadzeniem. Wykorzystuje on w sposób rygorystyczny technologie i know-how marki:
- Platforma zapewniająca zarówno świetne właściwości dynamiczne, jak i przyczyniająca się do obniżenia masy, co wpływa korzystnie na zużycie paliwa, bezpieczeństwo bierne i osiągi,
- Nowoczesna technika spawania nadwozia z wykorzystaniem kleju strukturalnego, zwiększająca sztywność i gwarantująca większą trwałość,
- Wielowahaczowa oś tylna połączona z systemem zmiennego i kontrolowanego zawieszenia – z 3 trybami Normal, Comfort i Sport,
- Ustawienia zawieszenia dostosowane do każdego silnika, aby zapewnić najlepszy poziom komfortu w pionie i złagodzić wszelkie nierówności drogi,
- Elektryczne wspomaganie kierownicy skalibrowane tak, aby zapewnić płynne/twarde przełożenie w każdej sytuacji na drodze i zapewnić wyjątkowe prowadzenie.
- Promień skrętu od krawężnika do krawężnika wynosi 10,8 m.
- Rozmiar opon wynosi od 17 do 20 cali.
Dla wersji PEUGEOT SPORT ENGINEERED inżynierowie PEUGEOT SPORT dostosowali podwozie ze specyficznymi ustawieniami, aby osiągnąć bardzo wysoki poziom komfortu i prowadzenia:
- Zmienne tłumienie zoptymalizowane z trzema trybami (Comfort/Hybrid/Sport),
- Obniżona wysokość jazdy, szerszy o 24 mm rozstaw kół z przodu i 12 mm z tyłu,
- Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm ze stałymi czterotłoczkowymi zaciskami,
- Koła o średnicy 20 cali z oponami Michelin© Pilot Sport 4S.
Komfort podróży, jakiego nie zaznasz w tej klasie
Nowy PEUGEOT 508 oferuje bogate wyposażenie zaprojektowane tak, abyś mógł w pełni doświadczyć radości podróżowania i mobilności:
- Przednie fotele są bardzo wygodne i otrzymały tytuł AGR (Aktion für Gesunder Rücken) przyznawany przez niezależne niemieckie stowarzyszenie ekspertów w dziedzinie ergonomii i zdrowia pleców. Znakiem tym wyróżniono zarówno ergonomię, jak i zakres regulacji przednich foteli.
- Fotele mogą być również wyposażone w elektryczną regulację z dwoma możliwymi ustawieniami pamięci dla kierowcy, a także masaż pneumatyczny z ośmioma różnymi programami (w tym trzema nowymi) oraz podgrzewanie foteli.
- Fotele zostały zaprojektowane tak, aby podkreślić jakość zastosowanych materiałów, a dwie nowe tapicerki są standardem dla wykończeń ALLURE i GT, TEP/Textile dla pierwszego poziomu wykończenia i TEP/Alcantara® dla wykończenia GT.
- Jako opcja dostępne są również dwa wykończenia Nappa Leather (Mistral lub Red), z nowym wytłoczonym lwem w przednich zagłówkach.
- Na poziomie wykończenia PEUGEOT SPORT ENGINEERED znajduje się specyficzna tapicerka z dodatkiem nici w kolorze kryptonitu, która podkreśla również deskę rozdzielczą, podłokietniki i piankowe nakładki konsoli.
- Pomiędzy przednimi fotelami, konsola środkowa rozciąga się do dedykowanego gniazda do bezprzewodowego ładowania telefonu. Pozostała część konsoli jest w całości poświęcona przechowywaniu i praktyczności z dwoma uchwytami na kubki o dużej średnicy. Pod podłokietnikiem znajdują się dwa gniazda USB C (ładowanie/dane) i do 6,4 litra miejsca do przechowywania.
- W 2. rzędzie na wszystkich poziomach, w tylnej części konsoli środkowej, znajdują się dwa gniazda ładowania USB A.
- Nowy PEUGEOT 508 posiada dwuczęściową kanapę (60/40) wyposażoną standardowo w klapę na narty. W 508 SW znajdują się dwa elementy sterujące, które pozwalają na łatwe złożenie obu sekcji. System ten jest łatwo dostępny z boków bagażnika.
We wnętrzu nowego 508 niebieskie oświetlenie ambientowe LED na desce rozdzielczej, panelach przednich drzwi i konsoli środkowej zapewnia miękkie światło i przyczynia się do wyrafinowanej atmosfery wewnątrz samochodu.
Klimatyzacja przyczynia się do komfortu termicznego pasażerów, a aby zapewnić zdrową atmosferę we wnętrzu, 508 jest wyposażony w system AQS (Air Quality System), który stale monitoruje jakość powietrza dostającego się do przedziału pasażerskiego i może automatycznie aktywować recykling powietrza.
Naturalny mocny dźwięk Focal
Opracowany we współpracy z FOCAL®, francuską marką specjalizującą się w dziedzinie audio, system FOCAL® Premium Hi-Fi oferuje najwyższej jakości naturalny i pełny dźwięk.
Obejmuje on 10 głośników z ekskluzywnymi opatentowanymi technologiami:
- 4 aluminiowe tweetery z odwróconą kopułką TNF,
- 4 głośniki niskotonowe/średniotonowe z membraną Polyglass i zawieszeniem TMD (Tuned Mass Damper) o średnicy 165 mm,
- 1 kanał centralny z włókna szklanego,
- 1 subwoofer Power Flower™.
- Są one połączone z 12-drożnym wzmacniaczem o mocy 690W (technologia boosted class D).
Zespoły PEUGEOT i FOCAL® współpracowały przy projektowaniu dostosowanych do potrzeb lokalizacji każdego głośnika, aby zaoferować wszystkim pasażerom całkowite zanurzenie. Na pokładzie scena dźwiękowa jest stabilna i precyzyjna, głosy są czyste i szczegółowe, a basy głębokie i mocne, ale nie przytłaczające. Całkowicie nowy tryb odsłuchu Front-Optimized oferuje pasażerom siedzącym z przodu rewelacyjne wrażenia.
Peugeot 508 FL – pojemność bagażnika
- Dla sedana – od 487 do 1537 litrów.
- Dla SW – od 530 do 1780 litrów.
Aby zapewnić praktyczność na co dzień, przestrzeń bagażowa jest wyposażona w gniazdo 12V na prawej pokrywie bagażnika, dwa światła LED, siatkę i gumkę do przechowywania oraz haczyki na torby.
Pokrywa bagażnika jest elektryczna, co ułatwia dostęp, gdy masz pełne ręce roboty. Otwiera się ona automatycznie:
- Przesuwając stopę pod zderzakiem,
- Przez naciśnięcie przycisku na kluczyku zdalnego sterowania, przez naciśnięcie zewnętrznego elementu sterującego klapy tylnej,lub przez uruchomienie przycisku na desce rozdzielczej.
Premiera Peugeot 508 FL
Premiera Peugeot 508 będzie miała miejsce latem 2023 r.
Najnowsze komentarze