Produkcja tego nowego pojazdu elektrycznego (BEV) na platformie STLA Medium ma rozpocząć się w drugiej połowie 2024 r. Celem tej inwestycji jest realizacja ambitnego planu Opla, jakim jest stanie się marką w 100% elektryczną w Europie do 2028 roku. Elektryfikacja oferty Stellantis przyczynia się do realizacji celów Planu Strategicznego Dare Forward 2030.
Firma Stellantis ogłosiła plany inwestycji o wartości ponad 130 milionów euro w zakład w Eisenach w Niemczech, miejscu produkcji kompaktowego SUV-a Opla Grandlanda. Ta decyzja pozwoli na produkcję elektrycznego następcy Grandlanda na zupełnie nowej platformie STLA Medium. Produkcja tego nowego pojazdu elektrycznego (BEV) ma rozpocząć się w drugiej połowie 2024 roku.
Dodanie pojazdu BEV do portfolio zakładu w Eisenach wspiera ambitny cel Opla, jakim jest stanie się marką w 100% elektryczną w Europie do 2028 roku. Opel Grandland, obecnie produkowany w Eisenach, ma już wersje hybrydowe typu plug-in.
„Eisenach, najbardziej kompaktowa z naszych niemieckich fabryk, wykazała się dążeniem do poprawy jakości” – powiedział Arnaud Deboeuf, dyrektor ds. produkcji w firmie Stellantis. – „Przeniesienie STLA Medium, jednej z naszych nowych, w 100% elektrycznych platform, do Eisenach pozwoli utalentowanym pracownikom zakładu na dalsze obniżanie kosztów i poprawę jakości produkowanych przez nich pojazdów, dla jak największego zadowolenia naszych klientów”.
„Od 31 lat montujemy pojazdy o nienagannej jakości tutaj, w kraju związkowym Turyngii, jednocześnie stale poprawiając naszą konkurencyjność. I będziemy kontynuować tę drogę z elektrycznym następcą Opla Grandlanda” — powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel. – „Ta decyzja stanowi kolejny decydujący krok w kierunku wyznaczonego przez Opla celu, jakim jest stanie się marką w 100% elektryczną w Europie do 2028 roku”.
„W Stellantis »zwyciężamy razem« to jedna z wartości, którymi się kierujemy, a to informacja o tej inwestycji w zakład w Eisenach jest tego doskonałym przykładem” – powiedział Xavier Chéreau, przewodniczący rady nadzorczej firmy Opel i dyrektor ds. zasobów ludzkich i transformacji koncernu Stellantis. – „Koncentracja kierownictwa i pracowników Eisenach na poprawie zarówno jakości, jak i kosztów, a także ciągły i konstruktywny dialog z przedstawicielami niemieckich związków zawodowych pomagają określić tę przyszłość”.
„Hotspot dla przemysłu motoryzacyjnego, Turyngia przechodzi obecnie na elektromobilność” – powiedział Bodo Ramelow, premier kraju związkowego Turyngii. – „W tym kontekście cieszę się, że Opel odgrywa dla nas kluczową rolę i produkuje w Eisenach ewoluującą gamę pojazdów”.
Zakład montażowy w Eisenach, uruchomiony we wrześniu 1992 roku wraz z produkcją Opla Astry, znajduje się w kraju związkowym Turyngii, w środkowych Niemczech. W 2022 roku fabryka obchodziła 30-lecie swojego istnienia, organizując dzień otwarty z okazji wyprodukowania 3,7 mln pojazdów.
Obecnie modele produkowane w Eisenach to Opel Grandland i Grandland GSe.
Decyzja o inwestycji w Eisenach to decydujący krok w kierunku realizacji celów planu strategicznego Dare Forward 2030, który ma na celu zmniejszenie o połowę emisji CO2 do 2030 roku (w porównaniu z 2021 rokiem). Do głównych celów planu Dare Forward 2030 należy również sprzedaż 100% elektrycznych samochodów osobowych w Europie oraz 50% samochodów osobowych i pick-upów w Stanach Zjednoczonych do 2030 roku; ambicja podwojenia sprzedaży netto do 2030 roku (w stosunku do 2021 roku), przy jednoczesnym utrzymaniu dwucyfrowej marży operacyjnej handlowej przez całą dekadę; oraz chęć bycia numerem 1 pod względem zadowolenia klientów, produktów i usług oraz na wszystkich rynkach do 2030 roku.
Do 2025 roku Stellantis planuje ponad 30 miliardów euro inwestycji w elektryfikację i oprogramowanie, aby produkować pojazdy elektryczne (BEV) spełniające oczekiwania klientów.
Opel Grandland produkowany w Eisenach wyrobił sobie markę w segmencie kompaktowych SUV-ów. Sportowy, elegancki i intuicyjny, jest wyposażony w innowacyjne technologie, które przynoszą pełną satysfakcję klientom.
Dzięki w pełni cyfrowemu panelowi Pure Panel oferuje zupełnie nowe wrażenia na pokładzie.
Grandland jest również wyposażony w szeroką gamę zaawansowanych technologii i systemów wspomagających kierowcę, zwykle zarezerwowanych dla wyższych segmentów. Są to w szczególności adaptacyjne reflektory Intelli-Lux LED® Pixel Light ze 168 segmentami LED. Jest też system Night Vision (noktowizor), który wykrywa w ciemności ludzi i zwierzęta z odległości do 100 m i ostrzega kierowcę.
Ten kompaktowy SUV z dumą prezentuje nowe oblicze marki: Opel Vizor.
Klienci mają do wyboru wyjątkowo wydajny silnik spalinowy lub różne wersje hybrydowe typu plug-in. Sportowa wersja Opla Grandlanda GSe z elektrycznym napędem na wszystkie koła to topowa wersja tego modelu.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Opel / Stellantis
Najnowsze komentarze