Malutkie zdjęcie Peugeota 308 i nieco większe Renault Clio pojawiły się na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Najwięcej miejsca przeznaczono jednak na fotkę elektrycznego Volkswagena. Coś mi mówi, że seryjny będzie wyglądał inaczej, ale może się mylę. Oby, bo niedobrze się już robi od tych nijakich konstrukcji niemieckiej marki, jakimi zatłoczone są polskie ulice!
AUTO ŚWIAT nr 38 (1238) z 16.IX.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,90 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,6 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 207, 308, Clio, Megane, Astra, Corsa, Crossland X, Grandland X
O tym, jak rozwija się Opel i co nas czeka w nadchodzących tygodniach pisze AUTO ŚWIAT na stronie 10. Wspomina Astrę, Corsę i Grandlanda X, a nawet Grupę PSA ;-)
Tym, co niewątpliwie może zainteresować miłośnika francuskiej motoryzacji w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT jest starcie trzech aut segmentu B. Pochodzi z niemieckiego Auto Bilda, a w szranki stanęły Hyundai i20, Renault Clio V i Volkswagen Polo. Niemiecki samochód dysponuje najsłabszym silnikiem (115 KM), pod maską francuskiego pracuje najmocniejszy (130 KM), a wszystkie jednostki są benzynowe. Clio okazało się też najdroższe, ale tylko w bazowych cenach (z wybranymi do testu silnikami). Po doposażeniu najtańszy okazuje się Hyundai, ale też ma pewne elementy oferowane w Clio zwyczajnie niedostępne. Volkswagen z początkowych 72.990 zł wskakuje zaś na poziom aż 101.640 zł, czyli drożeje o niemal 30.000 zł! Renault po doliczeniu kilku elementów wyposażenia zdrożało z 78.900 zł na 84.400 zł. Volkswagen znowu jest goły, a żeby przypominał samochód godny końcówki drugiej dekady XXI wieku musi zdrożeć o 40%! Naprawdę nie rozumiem ludzi, którzy to kupują.
Na stronach 14-19 AUTO ŚWIAT przekonuje nas jednak, że to Polo jest najlepszym wyborem. To ciekawe, bo jest dużo droższe od rywali, ma najsłabszy silnik, nie ma stylu, za to dysponuje najmniejszym rozstawem osi. I faktycznie – może i Polo jest najprzestronniejsze, ale czy na tyle, by przyznać mu z tego powodu aż tyle punktów? Czy naprawdę zapewnia aż taką świetną widoczność? Czy jakość jego wykończenia faktycznie aż szokuje? Czy skrzynia DSG jest rzeczywiście aż tak wyraźnie lepsza niż dwusprzęgłówki rywali? Jakoś też nie wierzę, by Polo zapewniało tak wyraźnie lepszy komfort jazdy. Zwłaszcza przy krótszych siedziskach. Również demonizowany w motogazetkach układ kierowniczy w Volkswagenie wypadł dużo lepiej od tych w Hyundaiu i Renault.
W efekcie Polo pokonało rywali, którzy musieli się zadowolić drugą pozycją ex aequo. Ale główny zarzut pod adresem Clio wystosowany przez AUTO ŚWIAT, to niedostatek przestronności.
Test Opla Crosslanda X z 1,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym znajdziecie na stronie 23. Auto, choć bardzo oszczędne, uzyskało tylko 3,5 gwiazdki. Cóż – Opel praktycznie zawsze był w motogazetkach „gnojony”, zwłaszcza na tle innych niemieckich marek. Owszem, Redaktor Sękalski chwali przestronność, widoczność, fotele i funkcjonalność, docenia bogate wyposażenie wersji Elite, ale krytykuje automatyczną skrzynię biegów przy próbie dynamicznej jazdy. Uznaje, że komfortowe zawieszenie powoduje za duże przechyły w zakrętach, a układ kierowniczy jest przewspomagany. Ale to nic, bo do tego jeszcze ogranicza wyczucie prowadzenia i zniechęca do aktywniejszej, dynamicznej jazdy. Wzrost ceny z bazowych 89.000 zł do 113.000 zł po doposażeniu (czyli o 27%) AUTO ŚWIAT uznaje za wysoki. Nie spodobały się też twarde plastiki na obiciach drzwi.
Peugeota 207 i Renault Clio wymieniono w materiale poświęconym wymianie napędu rozrządu (strony 34-36).
W dziale Auta używane (strony 42-) tym razem w Top 10 pojawiły się kompaktowe kombi z silnikami wysokoprężnymi. Francję reprezentują Peugeot 308 II SW i Renault Megane III Grandtour. Peugeot okazuje się droższy od Renault, ale tańszy od wielu klasowych rywali, a ma przecież znakomite silniki w gamie i dobrze jeździ. Do tego przestronny bagażnik i funkcjonalne wnętrze. Z kolei w Megane też chwalą silniki oraz praktyczność samochodu.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze