Uznane praktyczne doświadczenie
W chwili utworzenia w 1989 roku, zadaniem Instytutu Renault było wspieranie Grupy Renault w działaniach na rzecz zwiększania dynamiki rozwoju. Od tego czasu dał się on poznać jako pragmatyczna instytucja bliska temu, co dzieje się w terenie. Dostosowane do potrzeb przedsiębiorstw działania – oparte na aktywnym uczestnictwie i dające szybkie, wymierne efekty – uczyniły z niego uprzywilejowanego partnera dla Aliansu i klientów zewnętrznych. Instytut Renault określa strategiczne dźwignie mogące zapewnić klientom długofalowy sukces i pomaga im w rozwijaniu globalnej polityki. Towarzyszy przedsiębiorstwom w zarządzaniu ludźmi i procesami biznesowymi, z wykorzystaniem modeli i wzorców stałego postępu. Instytut wprowadził na przykład szereg narzędzi służących poprawie jakości współpracy w celu zoptymalizowania skuteczności działania zespołów pracowniczych. Wniósł on swój wkład w adaptację filozofii produkcji Nissana NPW (Nissan Production Way) do realiów Renault oraz przyczynił się do wdrożenia Planu Doskonałości Renault 4, mającego na celu poprawę jakości obsługi w sieci firmy.
Struktura o zasięgu światowym
Od 1991 roku Instytut prowadzi również działalność dla potrzeb firm nie należących
do Grupy. Obecnie jego działalność podzielona jest mniej więcej w równych proporcjach między Alians Renault-Nissan i klientów zewnętrznych. Dzięki rozmieszczonym na całym świecie placówkom (4 instytuty w Europie: w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoszech i Polsce) oraz sieci partnerskich firm (Stany Zjednoczone, Indie i Rumunia), jest on w stanie zapewnić pomoc swoim klientom w stawianiu czoła wyzwaniu, jakim jest rozwój na skalę światową, nieustannie czuwając nad transferem kompetencji. W roku 2006 obroty Instytutu wyniosły 26 milionów euro.
Dyrekcja ds. Organizacji – optymalna skuteczność
Zadaniem Dyrekcji ds. organizacji jest wspieranie kierownictwa Renault w działaniach na rzecz optymalizacji struktur organizacyjnych w obrębie Grupy i pilotowanie działań zewnętrznych firm doradczych. Jej działalność polega na wspieraniu Renault w przeprowadzaniu zmian.
Dyrekcja ds. Business-to-Employee
Dyrekcja ds. kontaktów między firmą i pracownikami ustala i wdraża strategię B2E Grupy, proponując możliwe zastosowania, usługi, metody i narzędzia umożliwiające każdemu pilotowanie swoich własnych projektów, współpracę i pozyskiwanie informacji. Jej celem jest również zapewnianie dobrych wyników wdrażanych projektów.
Michel Gambier dołączył do Grupy Renault w roku 2005, obejmując stanowisko Zastępcy Prezesa ds. Jakości Obsługi Klienta w Dyrekcji ds. Jakości Grupy Renault, z zadaniem doprowadzenia do wzrostu zadowolenia klientów z jakości obsługi sprzedażnej i posprzedażnej. Zasadniczą część swojej kariery zawodowej spędził w przemyśle lotniczym w działach produkcji, programów, jakości i obsługi posprzedażnej.
Michel Gambier jest specjalistą w zakresie przeprowadzania zmian oraz działań na rzecz stałego doskonalenia. Jest absolwentem Ecole Catholique des Arts et Métiers w Lyonie, ma 56 lat.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze