W niedzielę 12. listopada 2023 roku w Capilla del Señor w prowincji Buenos Aires odbyły się zorganizowane z wielkim rozmachem obchody 75-lecia Citroëna 2CV. Citroën Club Buenos Aires skończył 23 lata i postanowił uczcić ten jubileusz wraz z 75. rocznicą debiutu kultowego 2CV. Importer francuskiej marki, Citroën Argentina, towarzyszył tego dnia miłośnikom „kaczki” wraz z dwoma swoimi aktualnymi modelami: nowym Citroënem C3 i flagowym SUV-em C5 Aircross.
Historia Citroëna w Argentynie zawsze była bardzo bogata i ważna, z emblematycznymi, ukochanymi i popularnymi samochodami, które odcisnęły piętno na Argentyńczykach. Jednym z klasycznych klubów, który rok po roku promuje ducha koleżeństwa i kultywuje tradycje marki, jest bez wątpienia Citroën Club Buenos Aires.
Nowe wydarzenie zorganizowane przez tę renomowaną grupę wiernych fanów francuskiej marki zgromadziło ponad 100 różnych modeli marki z różnych epok, aby uczcić przede wszystkim 75. rocznicę debiutu ukochanego 2CV na świecie. Ale nie była to jedyna uroczystość w klubie Los Pinares w Capilla del Señor. Ponad 250 osób, które przybyły na pokładach tych stu klasycznych samochodów, zebrało się, aby uczcić 23. rocznicę Citroën Club Buenos Aires i 50. rocznicę Citroën Prestige. Z tej okazji do obchodów dołączyły dwa inne kluby zaprzyjaźnione z marką: Mehari Club of Argentina i Citrounidos.
To był prawdziwy festiwal zmysłów z przyczepami kempingowymi, wystawami, biwakowaniem, rodzinami, głosowaniem i wręczaniem specjalnych wyróżnień dla niektórych obecnych modeli. Wśród nich wyróżniało się kilkadziesiąt modeli 2CV i 3CV, ale także Traction Avant, Ami 8, Mehari, SM i wiele innych klasyków marki.
Spotkanie miało wsparcie ze strony Citroën Argentina. Importer był obecny, aby nadać wydarzeniu ramy instytucjonalne na jakie zasługiwała skala wydarzenia, także poprzez prezentację dwóch aktualnych, bardzo ważnych modeli: nowego Citroëna C3 i charakterystycznego SUV-a C5 Aircross, który przykuł uwagę wszystkich obecnych.
Świąteczny dzień na świeżym powietrzu i w gronie rodziny, to najlepszy hołd dla marki, która głęboko poruszyła serca różnych pokoleń. „Teoria jest bezużyteczna. Najważniejsze jest doświadczenie” – powiedział kiedyś André Citroën. – „Jeśli ludzie nie mogą dotrzeć do Citroëna, to Citroën dotrze do ludzi”. I tak narodził się 2CV. André Citroën, to wizjoner, który wiedział, jak antycypować swój czas dzięki pomysłom i innowacjom, które naznaczyły historię przemysłu motoryzacyjnego.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Citroën / Organizatorzy
Najnowsze komentarze