Najsłynniejsza czterolistna koniczyna świata motoryzacji kończy sto lat. Alfa Romeo, we współpracy z Klubem Alfa Romeo, świętuje to stulecie w najbliższy weekend podczas Salonu Retromóvil Auto&Moto w Madrycie, prezentując najnowszego spadkobiercę tej sagi: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.
Czterolistna koniczyna jest nie tylko znakiem rozpoznawczym oficjalnych zespołów sportowych Alfa Romeo, ale także wyróżnia wersje charakteryzujące się wyższymi osiągami i sportowym duchem marki.
Stulecie, to niecodzienna uroczystość. Alfa Romeo Quadrifoglio, jedna z najbardziej rozpoznawalnych ikon w świecie sportów motorowych, swoje pierwsze stulecie istnienia osiąga w karoserii samochodów wyścigowych włoskiej firmy oraz w bardziej sportowych wersjach modeli „Biscione”. Owo stulecie Alfa Romeo i jej fani zgromadzeni w Klubie Alfa Romeo świętują podczas targów Retromóvil Auto&Moto, które odbywa się w dniach 24–26 listopada w centrum wystawowym IFEMA w Madrycie.
Historia Quadrifoglio sięga krętych dróg Targa Florio w 1923 roku. Kierowca Alfa Romeo Ugo Sivocci umieścił Quadrifoglio na swoim samochodzie jako talizman przynoszący szczęście. Ten gest nie tylko zainicjował tradycję, ale także zapoczątkował długotrwałą relację między Alfą Romeo a symbolem koniczyny.
Obecną gamę Quadrifolglio będzie reprezentować na targach Retromóvil wyjątkowy samochód sportowy, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, godny spadkobierca tej sagi. Wyposażony w silnik 2,9 T V6 o mocy 520 KM, posiada wyposażenie zaprojektowane tak, aby wydobyć z niego jak najwięcej dynamiki, takie jak inteligentne sterowanie podwoziem czy hamulce Brembo.
Dodatkowo istnieje możliwość zasiadania za kierownicą w sportowych fotelach Sparco, aby dopełnić wrażenia „wyścigowe” tej wersji.
Na wystawie będą mu towarzyszyć egzemplarze przekazane przez kolekcjonerów i miłośników marki, takie jak Alfa Romeo 33 „Production by Luis Villamil” czy Alfa Romeo GTV GTAm.
Projekt Alfy Romeo Giulii oddaje esencję włoskiego stylu i sportowego ducha, tworząc atrakcyjną, niepowtarzalną i ponadczasową linię, wykorzystując również elementy i detale stylistyczne inspirowane legendarnymi modelami marki, dodając do nich najbardziej zaawansowane technologie.
Reflektory „3+3” Nowej Alfy Romeo Giulii są dobrym przykładem tej filozofii. Wywodzące się z Alfy Romeo SZ Zagato z 1989 roku i przeniesione do samochodu koncepcyjnego Proteo z 1991 roku, stały się znakiem rozpoznawczym marki wraz z Alfą Romeo Tonale oraz nowymi generacjami Giulii i Stelvio.
Będąc kolejnym ukłonem w stronę historii Alfy Romeo, przód nowej generacji Giulii na nowo interpretuje, dzięki nowym teksturom i materiałom, Trilobo, zestaw utworzony przez trójkątną osłonę chłodnicy obecną w modelach marki od 1949 roku oraz dwa wloty powietrza, które pojawiają się w kilku samochodach z połowy XX wieku, takich jak prototyp „Disco Volante” z 1952 r., Alfa Romeo Giulietta Sprint z 1955 r. i legendarna Alfa Romeo Spider Duetto z 1962 r.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze