Dwa interesujące nas samochody pojawiły się na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Oba na małych zdjęciach i oba w dolnej części okładki, która to część jest zwykle ukryta przed wzrokiem odwiedzających saloniki prasowe, czy inne punkty sprzedaży czasopism.
MOTOR nr 48 (3675) z 27.XI.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,79 zł
Koszt 1 strony: blisko 10 groszy
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C4, C5 X, 3 Crossback, DS 9, 208, 308, e-5008, e-Rifter, Partner, 5 EV, Clio, Kangoo, Master, R4, Twingo, Bigster, Duster, Sandero, Astra, Combo-e, Corsa
MOTOR w dziale W skrócie na stronie 6. informuje o serii limitowanej modeli Alfa Romeo (Tonale, Giulia i Stelvio) nazwanej Tributo Italiano, o której my pisaliśmy 1,5 tygodnia temu.
Na kolejnej stronie MOTOR pisze o elektrycznej rewolucji w Renault prezentując Renault 5 EV, koncepcyjne auto nawiązujące do I generacji Twingo oraz elektrycznego crossovera w stylu retro, Wspomniano też submarkę Ampere wyłonioną w celu opracowywania i produkcji wyłącznie aut elektrycznych.
Na tej samej stronie znajdziecie też wyniki sprzedaży dziesięciu najpopularniejszych aut na Starym Kontynencie w okresie od stycznia do października 2023 roku włącznie. Na czele znowu Dacia Sandero, na pozycji czwartej Peugeot 208, na piątej Renault Clio, a na szóstej Opel Corsa.
Na stronie 7. w dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina m.in. Lancię Ypsilon, Renault 5 EV, Alfę Romeo Giulię, Maserati GranCabrio, miejskiego SUV-a Alfy Romeo, Dacię Bigster, Dacię Duster, Renault 4, Nissana Juke’a i Peugeota e-5008.
Dosłownie przed kilkoma dniami oficjalnie zadebiutował nowy Renault Master, a MOTOR już zamieścił wrażenia z pierwszych jazd tym najpopularniejszym w Polsce dostawczakiem. Materiał ten znajdziecie na stronach 8-9. Auto uzyskało maksymalną notę pięciu gwiazdek i stwierdzenie, że w porównaniu z poprzednikiem postęp dokonał się na każdym istotnym polu. I trudno się z tym nie zgodzić choćby poznając dossier tego samochodu.
Jazdy testowe odbywały się jeszcze autami w malowaniu maskującym i z serii przedprodukcyjnych. Skoro takie samochody aż tak się spodobały, to znaczy, że w pełni seryjne egzemplarze, które trafią do klientów, będą jeszcze lepsze!
Jeepa Wranglera wspomniano w teście Forda Bronco zamieszczonym na stronach 10-13.
A skoro jesteśmy przy Jeepie, to Grand Cherokee 4xe stanął w szranki z czterema innymi modelami SUV-ów premium – BMW X5, Jaguarem F-Pace, Lexusem RX 450h+ oraz Volvo XC90. Całe porównanie znajdziecie na stronach 16-22. Wygrało najdroższe BMW przed Volvo i Lexusem, które ex aequo zajęły drugie miejsce. Potem był Jeep i na koniec najmniejszy w stawce Jaguar. Grand Gherokee nawet nie stracił dużo punktów do japońsko-brytyjskiej konkurencji.
Sporo interesujących nas aut kandyduje w plebiscycie Auto Lider 2024. W kategoriach aut klasy średniej, wyższej/luksusowej i kombivan/minivan zaprezentowanych na stronach 26-27 wypatrzyłem: Alfę Romeo Giulię, Citroëna C5 X, Peugeota 508, DS 9, Citroëna Berlingo, Nissana Townstara Combi, Opla Combo-e Life, Peugeota e-Riftera oraz Renault Kangoo.
Zobacz naszą relację z największego na świecie zlotu Renault Kangoo w Japonii
W tym roku zaczynają się pojawiać wyprzedaże samochodów w salonach. MOTOR informuje o tym na stronach 32-33 wspominając m.in. Peugeoty 208 i 308, Opla Mokkę, Opla Astrę, czy Fiata 500.
Powszechnie uważa się, że samochody ostatnimi czasy mocno podrożały. Trudno z tym polemizować, ale nie jest tak, że wszystkie, zawsze i wszędzie ;-) Na stronie 35. MOTOR dowodzi, że są też modele, które staniały. Materiał pochodzi z Wielkiej Brytanii i tracą głównie auta elektryczne. Z tym, że chodzi o utratę wartości po roku użytkowania ;-) Najbardziej straciło Porsche Taycan, ale sporą stratę odnotowały też Citroën ë-C4, czy Vauxhall Cors-e. Traci też DS 3 Crossback i inne auta spalinowe.
Z kolei ceny używanych Peugeotów Partnerów Tepee, Dacii Sandero, Mitsubishi ASX, czy Fiatów 500 wzrosły w ciągu roku.
Citroëna C4 II generacji można dostrzec na malutkim zdjęciu opublikowanym na stronie 44. Na stronie kolejne widać z kolei Dacię Duster.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze