Historyczny salon Renault, który w 1910 roku witał gości w czasie Salonu Samochodowego w Paryżu będzie miał nowe otwarcie. Powstanie nowoczesna, mocno związana z dziedzictwem marki powierzchnia składająca się z części wystawowej, miejsca spotkań, restauracji oraz sklepu z produktami z logo diamentu. Projekt można już zobaczyć na dedykowanej stronie internetowej thecarwalkrenault.com a nawet przespacerować się po salonie w przestrzeni wirtualnej.
Renault jest mocno związane z obecnością przy Polach Elizejskich. Salon stał się wręcz symbolem marki. Rocznie odwiedza to miejsce prawie 1,8 mln osób. Od 1910 roku obiekt przeszedł liczne zmiany. W 1962 roku powstał Pub Renault a w roku 2000 Renault L’Atelier. W kontekście odnowienia umowy najmu na 12 lat, francuska marka ponownie zmodernizuje salon przy Polach Elizejskich.
„Wraz z pojawieniem się pojazdów elektrycznych, innowacyjnej technologii pokładowej, transformacji w zakresie mobilności, zrównoważonego rozwoju i nie tylko, sektor motoryzacyjny przechodzi jedną z największych rewolucji w swojej historii. W Renault z dumą świętujemy 125 lat naszego doświadczenia i dzielimy się wizją samochodu, który jest ludzki, pełen pasji, międzynarodowy i nowoczesny. Uważamy, że naszą rolą jest być w samym centrum życia naszych klientów. Obecność na Polach Elizejskich, które symbolizują naród otwarty na świat, jest dla nas naturalnym wyborem. To doskonała ilustracja tego, jak postrzegamy samochód przyszłości: jako doświadczenie, odzwierciedlenie przeszłości i wizję przyszłości, wspólną koncepcję wzbudzającą poczucie zachwytu” – powiedział Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault.
18 modeli samochodów
Renault przygotuje wystawę stałą składającą się z 18 modeli samochodów położoną w sercu struktury stworzonej z myślą o konferencjach, wystawach czasowych, a także prezentacjach samochodów. Ponadto klienci będą mieli możliwość zakupu, finansowania lub wynajmu pojazdu na miejscu. Dostępna będzie również obsługa posprzedażna.
Odwiedzający znajdą przy Polach Elizejskich sklep z produktami Renault oraz restaurację z tarasem, która pomieści do 154 gości na zewnątrz i w środku. Wreszcie, budynek i jego różne przestrzenie zostaną udostępnione na wynajem do różnych wydarzeń biznesowych i kulturalnych.
„The carwalk Renault” – nowa nazwa salonu
Podczas tworzenia miejsca wystawowego i sprzedażowego w 1910 roku, jego nazwa odnosiła się tylko do adresu. Kolejne nazwy były starannie wybierane, aby podkreślić ewolucję różnych koncepcji reprezentujących markę w ich odpowiednich epokach.
W 1962 roku pojawił się nowy, rewolucyjny w Europie koncept, w większym stopniu skoncentrowany na marce i jej wizerunku niż na produktach. Miejsce spotkań wokół marki samochodowej, stało się bardziej kreatywne i ekspresyjne, ale pozostało nowoczesne i wizjonerskie jak w 1910 roku. Zainspirowany francuskim słowem „publicité” i angielskim terminem „pub” powstał Pub Renault. Rozpoczęła się era „cars for living”. W 2000 roku miejsce, inspirowane estetyką przemysłową lat 90., zmieniło swoją nazwę na L’Atelier Renault, odzwierciedlając nowe hasło reklamowe „Renault, twórca samochodów”.
Renault ponownie ożywia architekturę miejsca i jego koncepcję pod nazwą: „The carwalk Renault”.
Nowa nazwa odwołuje się do know-how marki i ilustruje jej ambicję stworzenia miejsca spotkań i wymiany pomysłów, pozwalając każdemu odwiedzającemu stać się częścią show Renault. Gra słów w angielskiej wersji nazwy (carwalk, czyli wybieg) to nawiązanie do pokazów mody haute couture.
Logo, zaprojektowane w bezpośrednim związku z architekturą miejsca, odnosi się do jego centralnej, spiralnej i organicznej konstrukcji, która łamie konwencje statycznych wystaw.
Salon Renault w wirtualnym świecie
W oczekiwaniu na otwarcie odnowionego flagowego salonu, marka Renault przy współpracy z firmą Publicis Sapient stworzyła cyfrowy odpowiednik dostępny za pomocą kodu QR lub pod adresem thecarwalkrenault.com. Nowe wirtualne środowisko ukazuje 125 lat historii marki w ramach interaktywnej trasy. Odwiedzający mogą odkryć modele Renault: od najstarszych aż po najnowsze w gamie: Megane E-Tech Electric, Austral E-Tech full hybrid, Espace E-Tech full hybrid, Clio, prototyp R5 E-Tech Electric, 4ever Trophy E-Tech Electric i Scenic Vision.
Jeszcze przed premierowym otwarciem za pomocą strony internetowej odwiedzający mogą zobaczyć przyszłą restaurację oraz sklep z produktami Renault. Możemy stworzyć swojego spersonalizowanego awatara i komunikować się z innymi użytkownikami za pomocą publicznego lub prywatnego czatu.
Dostępne są języki: francuski, angielski, hiszpański, portugalski, włoski i niemiecki.
Zobacz także: Używane Renault Clio II. Czy warto kupić ten miejski samochód?
Renault i Franklin Azzi
Powstanie nowego zakątka Renault w sercu francuskiej stolicy stał się możliwy dzięki francuskiemu architektowi i projektantowi, Franklinowi Azziemu. Renault wybrało projekt Azziego ze względu na ten sam tor estetycznych i technicznych ambicji marki.
W przypadku Renault Franklin Azzi zmaterializował otwartą dla publiczności wystawę o powierzchni 2000 m² oraz wznoszącą się 170-metrową pętlę, która tworzy ścieżkę prowadzącą na różne poziomy budynku. Architektura, której kształt ujęto w logo, jest ukłonem w stronę torów wyścigowych.
Wysokiej klasy designerskie meble, staranne oświetlenie, stonowane materiały i przejrzystość, wszystko zostało zaprojektowane tak, aby współczesność stykała się z tradycją, aby od 2025 roku oferować gościom wyjątkowe wrażenia.
Najnowsze komentarze