Renault Espace VI miał niedawno swoją polską premierę, później od razu trafił na testy do naszej redakcji. Jakie cechy najbardziej nam przypadły do gustu?
Espace VI wyznacza kierunek, w jakim będą rozwijały się samochody marki Renault.
- Płynność i cisza – 200-konna hybryda w Renault Espace pracuje płynnie i cicho. Samochód w trybie Comfort zdecydowanie premiuje napęd elektryczny i jeśli tylko jest taka możliwość, to przemieszcza się właśnie w ten sposób. Załączenie napędu spalinowego jest w większości przypadków niezauważalne dla kierowcy, tylko w momencie, gdy auto się nie porusza, można poczuć i usłyszeć, że włącza się silnik konwencjonalny.
- Niskie zużycie paliwa w mieście – przy normalnej jeździe miejskiej nie ma problemu by zejść ze spalaniem poniżej 6 litrów na 100 kilometrów. Jeśli ktoś lubi jazdę bardzo oszczędną, ekonomiczną, samochód będzie palił około 5 litrów. Producent obiecuje do 80% jazdy trybie elektrycznym, nam udało się uzyskać 65% czasu jazdy w mieście w ten sposób.
- Dynamika – dzięki dwóm silnikom elektrycznym samochód rusza od razu, jak elektryk. Przyspieszanie, wymijanie, manewry na drodze w tej hybrydzie wykonuje się płynnie i bezpiecznie. System zarządzający przepływem energii dba o to, aby w akumulatorach zawsze był prąd.
- Znakomite działanie automatyki – jazda w korku czy na autostradzie z włączonym aktywnym tempomatem to czysta przyjemność. Espace bardzo płynnie i sprawnie rusza, hamuje, szybko reaguje na to co, co dzieje się na drodze. Odległości w korku zachowuje rozsądne i skutecznie odciąża kierowcę.
- Ogromna ilość przestrzeni na środkowej kanapie – jeśli jedziemy w 4-5 osób, to pasażerowie w środkowym rzędzie mają do dyspozycji bardzo dużo miejsca na nogi. Jest to niezwykle przestronny samochód. Dużym plusem jest też możliwość regulacji wysokości oparcia.
- Przesuwana środkowa kanapa – środkowa kanapa przesuwa się (jest dzielona 1/3, 2/3) to umożliwia dostosowanie konfiguracji samochodu do potrzeb przewozowych.
- Wykończenie wnętrza – jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza wersji Iconic jest bardzo dobra a jasna perforowana tapicerka dodaje wrażenia obcowania z autem klasy wyższej.
- Praca zawieszenia – Espace ma znakomicie zestrojone zawieszenie. Jest typowo francuskie w nowoczesnym rozumieniu tego słowa, czyli zapewnia znakomity komfort jazdy (można to było dobrze przetestować na wrocławskich brukach) a jednocześnie sporą dozę kontroli nad autem. Jest przyjemnie sprężyste. I tu uwaga – zawieszenie wielowahaczowe z tyłu jest dostępne od wersji Esprit Alpine.
- Zwrotność – skrętna oś tylna to opcja obowiązkowa przy zamawianiu Espace. Dostępna jest od wersji esprit Alpine.
- System Android Open R – płynny, szybki, nawigację można wyświetlić także na zegarach przed kierowcą, mnóstwo możliwości personalizacji i aplikacje powiększające funkcjonalność samochodu. Działa to zdecydowanie lepiej niż natywne rozwiązania producentów.
Skonfiguruj swojego Renault Espace VI teraz.
Najnowsze komentarze