Peugeot 207 SW oferowany jest w naszym kraju już od kilku tygodni. Można go kupić w jednej z trzech wersji wyposażenia, a pod maską umieścić jeden z pięciu silników. Do wyboru są trzy jednostki benzynowe i dwa diesle wykonane w technologii common rail. Oczywiście wersja wyposażenia w pewien sposób determinuje dostępność poszczególnych jednostek napędowych.
Na rynku brytyjskim (według Motoplanety) wybór silników jest uboższy – nie znajdziecie tam ani podstawowego motoru 1.4 o mocy 75 KM dostępnego u nas jedynie z wersją Presence, ani najmniejszego w odmianie Trendy 1.4 rozwijającego 95 KM. Wyspiarze mogą nabyć tylko 120-konny silnik benzynowy opracowany wspólnie przez koncerny PSA i BMW.
Jeszcze niedawno poddani Jej Królewskiej Mości silniki diesla uważali za coś gorszego, czego po prostu nie wypada mieć w swoim samochodzie, jeśli tylko jest to osobówka. Teraz zaś diesle wybierane są przez mieszkańców Wysp coraz chętniej i do tego dostosował się Peugeot oferując w 207 SW obok jednego jedynego silnika benzynowego dwie odmiany motorów 1.6 HDi – 90-konną i 110-konną z filtrem cząstek stałych (FAP). Z żadnym z trzech oferowanych silników nie można zamówić skrzyni automatycznej, co w Polsce nie jest problemem.
Nie myślcie jednak, że Polska jest lepszym krajem, niż Wielka Brytania ;-) Wyspiarze mogą bowiem kupić odmianę 207 SW Outdoor, póki co niedostępną w naszym kraju. To ciekawe auto ma powiększony w stosunku do klasycznego SW prześwit, seryjne aluminiowe felgi o średnicy 16” oraz szare nakładki na nadkolach, a więc sugeruje częstsze odwiedzanie przydrożnych chaszczy przez znudzonego asfaltem właściciela. Auto wygląda niemal tak atrakcyjnie, jak pokazany w Genewie koncept.
Przy okazji polecamy Wam nasz redakcyjny test Peugeota 207 SW 1.6 120 KM. A jeśli autko przypadnie Wam do gustu, to może warto odwiedzić dealera Peugeota? Wcześniej jednak zapoznajcie się z cenami i wyposażeniem tego praktycznego auta, jakie obowiązują na polskim rynku.
KG
Najnowsze komentarze