Nowy Citroën e-C3 wpadł w oko włoskim klientom, którzy złożyli już 1600 zamówień na elektryczny model. Zainteresowanie hatchbackiem idzie w parze ze wzrostem sprzedaży marki w maju.
W minionym miesiącu Citroën sprzedał we Włoszech 7000 samochodów (+30%), co przekłada się na udział w rynku wynoszący 4,32% . Trend wzrostowy trzyma się od stycznia i dotyczy do tej pory każdego miesiąca w porównaniu z tym samym okresem w roku 2023. Włochy, to drugi po Francji rynek Citroëna na świecie i rezultat z pięciu pierwszych miesięcy potwierdza kluczową rolę tego kraju dla marki. Od początku roku firma zdobyła 4,5% rynku (+0,7 w porównaniu z tym samym okresem 2023 r) ze sprzedażą ok. 37 tys. samochodów. Jest to wzrost o 25%. Na zarejestrowane egzemplarze wkrótce przełoży się również 1600 zamówień, jakie Citroën zdobył na nowy model e-C3.
Citroën e-C3 przekonuje atrakcyjną stylistyką, przestronnym wnętrzem oraz konkurencyjną ceną, która wynosi niecałe 24.000 euro. Model jest też dostępny w atrakcyjnej formule od 49 euro miesięcznie. W związku z planowaną premierą wszyscy klienci będą mogli wypróbować zarówno wersję elektryczną, jak i benzynową C3 już w czerwcu tego roku.
Trzecia generacja Citroëna C3, potwierdza swój sukces komercyjny. W maju samochód był drugim najlepiej sprzedającym się modelem we Włoszech i pierwszym w swoim segmencie z udziałem wynoszącym 13,7%, co oznacza wzrost o około o 8,3 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku.
A jak radzą sobie na włoskim rynku inne modele francuskiego producenta? Citroën C5 X zajmuje pierwsze miejsce w segmencie D, biorąc pod uwagę wszystkie silniki, z udziałem w segmencie na poziomie 73%. Citroën AMI potwierdza swoją pozycję królowej wśród elektrycznych minisamochodów z 45% udziałem w segmencie. Rozszerzając analizę na wszystkie źródła napędu, utrzymuje w ciągu pierwszych pięciu miesięcy pozycję lidera z 30% udziałem w rynku.
Najnowsze komentarze