Swoją światową premierę na rynku chińskim świętuje dziś nowy Peugeot 408, który został zaprezentowany blisko 300 dziennikarzom z Chin i ponad 700 reprezentantom sieci przez Jean-Marc Galesa, Dyrektora Generalnego Marki. Nowy model jest kolejnym krokiem w ofensywie Marki na najważniejszym rynku samochodowym na świecie.
Po zaledwie pięcioletniej obecności na rynku chińskim, Marka Peugeot sprzedała tam w 2009 roku ponad 410.000 pojazdów. W porównaniu z rokiem 2008 oznacza to 44% wzrost sprzedaży.
Bazując na dobrych wynikach w segmencie M1 oraz na sukcesie modeli 307 sedan i 307 hatchback, które na całym świecie zostały wyprodukowane w liczbie 3.522.800 sztuk, Peugeot rozpoczyna ofensywę na rynku chińskim nowym modelem 408 DF.
Nowy, prestiżowy samochód typu sedan został zaprojektowany z uwzględnieniem wymagań rynku w Chinach, na którym wzmocni ofertę produktową firmy Dong Feng Peugeot w segmencie M1, stanowiącym ponad 45% całego rynku.
Dzięki temu nowy Peugeot DF 408 powinien pozwolić Marce z logo Lwa na zwiększenie woluminu sprzedaży o ponad 30% w roku 2010 (w stosunku do roku 2009), co umożliwi dwukrotnie szybszy rozwój w porównaniu ze średnim tempem wzrostu na rynku.
Model 408 został zaprojektowany i opracowany połączonymi siłami zespołów projektantów Peugeot z Europy i Chin, którzy stworzyli samochód utożsamiający nowoczesny styl Marki, gwarantujący maksymalne bezpieczeństwo oraz oferujący dużo miejsca wewnątrz.
Peugeot 408 kontynuuje tradycyjne nazewnictwo Marki z logo Lwa
Cyfra 4 nawiązuje do rozmiaru auta (4,68 metra długości) oraz jego pozycjonowania w segmencie luksusowych, rodzinnych sedanów średniej wielkości. Środkowa cyfra 0 oznacza, iż model należy do Marki Peugeot, podczas gdy cyfra 8 informuje o generacji pojazdu.
Oznaczenie 408 pozwala zatem uplasować nowy model w odpowiednim miejscu w gamie samochodów Peugeot, a jednocześnie czyni go prekursorem najnowszej generacji pojazdów serii 8, które zostaną wprowadzone na rynek chiński.
Dong Feng Peugeot 408 jest owocem współpracy spółki joint venture pomiędzy PSA Peugeot Citroën oraz chińską grupą DFM. Samochód jest produkowany w fabryce Wuhan w chińskiej prowincji Hubei. Roczny plan sprzedaży zakłada oddanie w ręce klientów 100.000 sztuk modelu 408, który będzie jednym z punktów odniesienia dla pozostałych pojazdów na rynku.
Peugeot
Firma Peugeot to jedyny producent z branży motoryzacyjnej, który oferuje kompleksową, globalną ofertę rozwiązań transportowych – samochody osobowe, pojazdy użytkowe, skutery oraz rowery, a także rozległą ofertę serwisową. Firma działa na terenie 160 państw, gdzie posiada 10.000 punktów kontaktowych. We wszystkich swych działaniach Peugeot łączy potrzeby z emocjami. W roku 2009 firma Peugeot sprzedała 1.842.000 pojazdów, zyskując status pierwszej marki we Francji pod względem liczby rejestrowanych pojazdów oraz dziesiątej marki na świecie. 50% modeli Peugeot sprzedawanych na całym świecie emituje poniżej 140 g/km CO2. Inspirowana 200-letnim doświadczeniem firma Peugeot w 2010 roku zaplanowała odnowę stylistycznej i wizualnej tożsamości, poszerzenie oferty oraz potwierdzenie swych międzynarodowych ambicji. Firma będzie kontynuować rozwój wprowadzając na rynek pojazd RCZ, wyjątkowy, całkowicie elektryczny model produkcyjny iOn, model 408 w Chinach, trzy nowe modele w Ameryce Łacińskiej oraz pracując nad wyjątkową ofertą w zakresie mobilności o nazwie Mu.
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze