Dwa modele Renault – nieprodukowanego już Modusa oraz nowe wcielenie słynnej 5-tki – zagościły na zdjęciach na okładce aktualnego wydania „Motoru”. Oczywiście zajmują relatywnie niewiele miejsca, bo najwięcej powierzchni zarezerwowano dla pewnego czeskiego produktu, ale przy aż dwudziestu dwóch autach dwa samochody sygnowane rombem stanowią znikomy procent całości, zdominowanej akurat przez produkty koncernu VAG, co chyba naprawdę nikogo już nie widzi – aż dziewięć aut pokazanych na okładce pochodzi z tej grupy.
„Motor” nr 25 (3130) z 17.VI.2013
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Simca, Talbot Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, C4 Picasso, C6, DS3, DS4, DS5, 208, 306, 5008, RCZ, 5, Espace, Megane, Modus, Scenic, Twingo, Twin’Run, Twin’Z, Vel Satis, A110, Horizon
Krótka wzmianka o tym, że nowa generacja Renault Espace stylizowana będzie na crossovera, pojawiła się na stronie 6. Pisaliśmy o tym przed niemal dwoma tygodniami.
Renault Clio pojawiło się w tabelce obrazującej dziesięć najchętniej wybieranych przez firmy w Polsce aut – znajdziecie je na ósmym miejscu w wynikiem rejestracji za pięć miesięcy na poziomie 1.327 sztuk.
W materiale poświęconym hot hatchom (strony 10-13) wspomniano Renault Megane R.S., ale i tak tekst artykułu sprawia wrażenie, jakby Autor napisał go na klęczkach przed Volkswagenem. Posuwa się nawet do tekstów, że niemiecki kompakt jest „cudownie powściągliwy”. Ot, jak można nijakość stylistyczną przekuć w sukces…
Na szczęście dla nas pojawił się na dwóch kolejnych stronach kolejny materiał, również podpisany przez Redaktora Wojciechowicza, poświęcony przyszłej generacji miejskiego autka z rombem w okolicach maski. Oprócz dwóch generacji Renault 5 pokazano też koncepcyjne Twin’Z i Twin’Run, a także, a może przede wszystkim, wizualizacje przyszłego samochodu, które już ochrzczono mianem nowej „piątki”. Nie zabrakło oczywiście odniesień do Twingo. Pojawiła się też wzmianka o Alpine A110.
Krótkie wzmianki o Peugeocie 5008 i Renault Scenic’u i Grand Scenic’u pojawiły się w teście Kii Carens na stronach 16-18.
Fragment Citroëna C2 dostrzeżecie z pewnością na jednym ze zdjęć opublikowanych na stronie 35.
Dwie strony dalej rzadkość w polskiej prasie motoryzacyjnej – Peugeot 306 na sporym zdjęciu.
Dwa tygodnie temu zamieściliśmy też informację prasową o siódmym z rzędu triumfie silnika 1.6 w konkursie Engine of the Year. „Motor” poświęcił temu konkursowi aż cztery strony wspominając o modelach Citroën DS3, DS4 i DS5, Peugeotach 208 i RCZ, a także Talbota Horizona (wiem, że tę markę nie do końca można uznać za francuską) i Simkę.
Citroëna C4 Picasso i Peugeota 208 można zauważyć na zdjęciach zamieszczonych na stronie 43.
Citroëna C6 i Renault Vel Satisa uznano za samochody z zadatkami na ciekawe youngtimery, a poczytać o tym możecie na stronach 46-48.
Trzy ciekawe autka miejskie porównano na stronach 50-53. Znalazł się wśród nich Renault Modus – samochód naprawdę interesujący, choć rzadko spotykany na polskich ulicach. Auto funkcjonalne, mimo niewielkich gabarytów, okazuje się na rynku wtórnym nieco droższe od konkurentów (ceny minimalne za pojazd w dobrym stanie), ale wynika to z tego, że zadebiutował później, niż Fiat Idea i Opel Meriva. Z uwagi jednak na najmniejsze wymiary w tej trójce, Modus oferuje też najmniej miejsca wewnątrz, przynajmniej w zwykłej wersji, bo pięć lat temu pojawiła się wydłużona nieco odmiana Grand Modus.
Miejskie Renault jest za to samochodem bezpiecznym (5 gwiazdek EuroNCAP) i świetnie zabezpieczonym przed korozją. Zarzuca mu się jednak szalejącą elektronikę oraz problemy ze wspomaganiem układu kierowniczego, co akurat rzeczywiście się zdarza, a co gorsza – boli finansowo.
Artykuł jest całkiem wyważony, ale podsumowanie już nie bardzo. Ktoś w „Motorze” ma problemy z matematyką, bo z ocen cząstkowych 4, 3, 4, 4 wystawiono Modusowi tylko trzygwiazdkową notę, a to dziwny sposób liczenia średniej. Owszem, konkurenci i tak okazali się lepsi, ale wypadałoby dołożyć staranności przy obliczeniach,,,
Lorę na bazie ciężarówki Renault obejrzeć możecie na stronie 54.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach w napisano w aktualnym „Motorze”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze