Renault i Nissan sprzedały na całym świecie odpowiednio 2.625.796 i 4.080.588 samochodów w roku kalendarzowym 2010. Jednocześnie sprzedaż marki Łada, zależnej od Renault, wyniosła 570.014 aut, co stanowi wzrost w stosunku do sprzedaży za rok 2009 aż o 37,6%.
Sprzedaż Renault na całym świecie wzrosła o 14%, zaś Nissana o 21,5%.
„W 2010 roku Alians Renault-Nissan osiągnął bezprecedensowy wzrost sprzedaży i udziału w światowym rynku. Nasze wyniki były szczególnie zachęcające zwłaszcza na rozwijających się rynkach, gdzie Alians nadal zwiększa swoje udziały rynkowe” – powiedział Carlom Ghosn, Prezes i Dyrektor Generalny Aliansu Renault-Nissan. – „Jako najtrwalsze wspólne przedsięwzięcie w przemyśle motoryzacyjnym, od 12 lat Alians umacnia swoją obecność na arenie międzynarodowej zwiększając zdolności produkcyjne i konkurencyjność swoich produktów” – dodał Carlom Ghosn.
Grupa Renault
Grupa Renault ustanowiła swój nowy rekord sprzedając w roku 2010 ponad 2.600.000 samochodów, co stanowi wzrost o 14% w stosunku do roku poprzedniego. Koncern zwiększył udziały rynkowe w pięciu regionach, notując spadek o 0,2% jedynie w regionie Euromed. Do wzrostów przyczyniły się wszystkie marki Grupy: Renault wzrosła o 14%, Dacia o 12%, a Renault Samsung Motors o 19%.
W Europie sprzedaż Grupy Renault wzrosła o 7,4% do poziomu 1.642.000 samochodów i to w warunkach, w których rynek skurczył się o ok. 3,7%. Marka Renault awansowała o jedno miejsce, na pozycję 2., w rankingu marek sprzedających samochody osobowe i dostawcze. W zakresie tylko lekkich samochodów użytkowych, Renault ugruntował swoją pozycję lidera z 15,9-procentowym udziałem w rynku.
Poza Europą Renault zanotowała gwałtowny wzrost sprzedaży, o 26%, do poziomu 983.731 samochodów. Sprzedaż Renault Samsung Motors na rodzimym rynku (Korea Południowa) wzrosła o 16,5%, osiągając tym samym udział w rynku samochodów osobowych na poziomie 11,9%. Dzięki sprzedaniu tam 155.697 aut Grupa Renault uzyskała czwarte miejsce wśród najpopularniejszych koncernów samochodowych w tym kraju.
Sprzedaż Grupy Renault poza Europą wzrosła z 34% w 2009 roku do 37% całkowitej sprzedaży ubiegłorocznej.
Nissan
Nissan zakończył ubiegły rok rekordową sprzedażą 4.080.588 samochodów, co oznacza wzrost aż o 21,5% w stosunku do roku ubiegłego.
Największym rynkiem tej marki stały się Chiny, na których sprzedano ponad 1/4 wszystkich samochodów – aż 1.023.638 szt. Stanowi to wzrost w stosunku do roku 2009 aż o 35,5%. Sprzedaż została zdominowana przez średniej wielkości sedana Sylphy (142.367 szt.) i flagowy na tym rynku model Teana (140.842 szt.).
W USA sprzedaż Nissana i Infiniti wyniosła 908.570 samochodów, co oznacza wzrost o 18% w stosunku do roku 2009. Szczególnie dynamicznie sprzedaż rosła pod koniec roku, głównie dla modeli Rogue (+58,2%) oraz Versa (+49,8%).
W Japonii sprzedaż wzrosła zarówno dzięki rządowym subwencjom, jak i wprowadzeniu pięciu nowych modeli, z których główne, to March, Juke i nowa Serena. W efekcie sprzedano 645.320 samochodów tej marki, co stanowiło wzrost o 7,7% w stosunku do wyników roku 2009.
W Europie Nissan osiągnął 3,1% w rynku, co stanowi najlepszy wynik od roku 1995. Łączna sprzedaż na Starym Kontynencie wyniosła 555.924 samochody, co stanowi wzrost w stosunku do roku 2009 o 13%. Głównym europejskim rynkiem Nissana pozostaje Wielka Brytania, gdzie sprzedano w ub.r. 96.419 samochodów, oraz Rosja (84.288 szt.). Najważniejszym modelem w ofercie pozostaje Qashqai – w Europie sprzedano 235.462 te Crossovery, co stanowi wzrost o 18% w stosunku do roku 2009.
W Meksyku aż cztery spośród dziesięciu najchętniej wybieranych modeli, to samochody marki Nissan. W efekcie marka pozostaje najpopularniejszym producentem – sprzedaż w roku 2010 sięgnęła tam 189.518 samochodów.
10 największych rynków Aliansu Renault Nissan
kraj |
łączna sprzedaż [szt.] |
udział w rynku [%] |
Chiny |
1.038.343 |
6,2 |
USA |
908.570 |
7,8 |
Francja |
803.336 |
30,1 |
Rosja* |
699.416 |
36,5 |
Japonia |
647.864 |
13,2 |
Niemcy |
232.661 |
7,5 |
Wielka Brytania |
209.812 |
9,3 |
Meksyk |
207.564 |
25,3 |
Włochy |
201.498 |
9,4 |
Brazylia |
196.073 |
5,9 |
* w tym Łada
10 największych rynków Grupy Renault
kraj |
łączna sprzedaż [szt.] |
udział w rynku [%] |
Francja |
743.486 |
27,9 |
Rosja* |
615.128 |
32,3 |
Niemcy |
171.411 |
5,5 |
Brazylia |
160.297 |
4,8 |
Korea Południowa** |
155.697 |
10,1 |
Włochy |
140.678 |
6,6 |
Hiszpania |
124.813 |
11,4 |
Turcja |
114.111 |
14,9 |
Wielka Brytania |
113.393 |
5,0 |
Belgia i Luksemburg |
84.696 |
12,9 |
* Łada: 518.662 szt. + Renault: 96.466 szt.
** Renault Samsung Motors
10 największych rynków Nissana
kraj |
łączna sprzedaż [szt.] |
udział w rynku [%] |
Chiny |
1.023.638 |
6,2 |
USA |
908.570 |
7,8 |
Japonia |
645.320 |
13,0 |
Meksyk |
189.518 |
23,1 |
Wielka Brytania |
96.419 |
4,3 |
Rosja |
84.288 |
4,4 |
Kanada |
83.013 |
5,3 |
Australia |
62.670 |
6,1 |
Niemcy |
61.250 |
2,1 |
Włochy |
60.820 |
2,9 |
na podstawie informacji Renault Presse
KG
Najnowsze komentarze