Peugeot 407 coupe to najdłuższe auto z rodziny 407. Wnętrze samochodu jest nieco dłuższe niż w przypadku 406 coupe. Bagażnik auta ma pojemność 400 cm3, ale któż by się przy takim samochodzie przejmował bagażnikiem. Najważniejszy jest wygląd i osiągi. Siedzącego wewnątrz kierowcę otacza ściana szkła o powierzchni aż 2,8 m2. Pod maską można spotkać kilka silników, poczynając od znanego 2,2 litra 16V o mocy 160 KM. Ciekawostką jest fakt, że 92% momentu obrotowego dostępnego jest już od 2000 obrotów na minutę. Drugi silnik benzynowy to V6 o pojemności 3 litrów. W nim moment obrotowy jest naprawdę spory, wynosi bowiem 290 Nm co przy mocy 210 KM pozwala już nieźle samochodem poszaleć. 407 coupe będzie można też zamówić z silnikiem diesla V6.
Niezależnie od wybranego silnika, 407 coupe ma 6 biegową skrzynię biegów. Benzynowy 2.2 litra może mieć ją tylko manualną (ML6C), diesel V6 – automatyczną (AM6)a benzynowy V6 – do wyboru, do koloru. Albo manual albo automat. Samochód jest wyposażony oczywiście w poduszki powietrzne, napinacze pasów i mnóstwo innych ciekawych wynalazków, które zwiększają bezpieczeństwo i uprzyjemniają życie zarówno kierowcy jak i pasażerom. Czekamy na jego pojawienie się w salonach.
Wybrane dane techniczne:
407 Coupe 2.2 benzyna
Silnik EW 12
Prędkość maksymalna 222 km/h
Przyspieszenie: 9,2 sek
Zużycie paliwa miejskie: 12,2 l /100km
Zużycie paliwa w trasie: 6,6 l/100 km
407 Coupe 3.0 benzyna
Silnik ES 9/A
Prędkość maksymalna 243 km/h
Przyspieszenie: 8,4 sek
Zużycie paliwa miejskie: 15,0 l /100km
Zużycie paliwa w trasie: 7,3 l/100 km
407 Coupe diesel V6
Silnik DT 17
Prędkość maksymalna 230 km/h
Przyspieszenie: 8,5 sek
Zużycie paliwa miejskie: 11,9 l /100km
Zużycie paliwa w trasie: 6,5 l/100 km
Jak się jeździ tym niezwykłym samochodem? Jest w końcu niepowtarzalny. Peugeot 407 coupé to auto dla indywidualisty, który chce mocno wyróżnić się z tłumu i podróżować w sposób wyjątkowy. Praktyczność tego auta jest oczywiście mniejsza, niż klasycznych nadwozi a długi przód wcale nie ułatwia życia w mieście.
Ale tutaj liczy się wygląd a nie praktyczność. Polecamy! Zwłaszcza z benzynowym V6.
Najnowsze komentarze