W grudniu 1999 roku uruchomiono zakład noszący nazwę Fábrica de Motores da Renault do Brasil. Nie trzeba znać portugalskiego, żeby domyślić się, o co chodzi. Jak równie łatwo policzyć, fabryka ta kończy właśnie 15 lat działalności.
Przez półtorej dekady zakład działający w Kompleksie im. Ayrtona Senny w São José dos Pinhais opuściło przeszło 3,2 miliona silników, z czego 40% wyeksportowano, głównie do Argentyny i Kolumbii.
Aktualnie wydajność fabryki wynosi 400.000 silników rocznie.
Zakład, który uruchomiono rok po otwarciu fabryki samochodów osobowych, zatrudnia obecnie około 450 pracowników bezpośrednich. Produkują oni silniki 1.0, 1.2 oraz 1.6 8v i 1.6 16v, zarówno benzynowe, jak i dwupaliwowe. Te jednostki napędowe trafiają do takich modeli, jak Nowy Logan, Duster, Sandero, Clio, Kangoo i Fluence, ale też do Nissanów Livina i March.
Silniki Renault cenione są na rynkach Ameryki Łacińskiej za wytrzymałość i oszczędność. Sześć modeli – Logan, Sandero, Duster, Kangoo, Clio i Fluence mają etykietkę „A” nadawaną najoszczędniejszym samochodom na rynku w Brazylijskim Programie Etykietowania Pojazdów (Programa Brasileiro de Etiquetagem Veicular – PBEV) prowadzonym przez Inmetro. Uzyskały również certyfikaty Krajowego Programu Racjonalnego Wykorzystania Ropy Naftowej i Gazu Ziemnego (CONPET).
Nad ciągłym ulepszaniem produkowanych w Brazylii jednostek pracują specjaliści z Renault Tecnologia Américas (RTA). To centrum badań technicznych stworzone w 2007 roku, w którym pracuje około 600 inżynierów korzystających oczywiście z wiedzy i doświadczeń Grupy Renault na całym świecie.
KG
Najnowsze komentarze