„Van Ekstra” nr 12 z XII.2011
Stron: 52 (plus nienumerowane okładki)
Cena: 6,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 12,1 grosza
Warto kupić? Zdecydowanie tak
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C4 Picasso, DS5, H/HY, TUB, Tubik, 107, 207, 208, 308, 3008, 508, 5008, Bipper, Boxer, Expert, i0n, Partner, Fluence, Kangoo, Maxity, Scenic
Zespół Redakcyjny tworzący „Van Ekstra”, to naprawdę znane nazwiska. Znane także z tego, że są znakomitymi fachowcami w dziedzinie motoryzacji, niesamowicie obiektywnymi przy tym. Nie śmiałbym im nawet – jako zdeklarowany miłośnik określonej opcji – uścisnąć dłoni. I piszę to całkowicie poważnie. I korzystając z okazji jeszcze raz dziękuję za nadesłanie pisma do naszej redakcji.
Zaczyna się jeszcze na okładce, nienumerowanej, ale też nie napisano, jakoby to miała być jakakolwiek reklama, więc o tym wspominam. Otóż na drugiej stronie okładki zaprezentowano Renault Kangoo Z.E. i pochwalono się, że auto to uzyskało tytuł „Van of the Year 2012”, o czym zresztą pisaliśmy pod koniec listopada. I to po prostu nie może być reklama, bo w tekście pojawiły się samochody innych producentów. Nie zabrakło też informacji o innym, również seryjnym modelu z gamy Z.E. – elektrycznym Fluence.
Kangoo Z.E. pojawiło się także we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 1. Redaktor Karwas poświęcił całą stronę problematyce nowoczesnych, proekologicznych rozwiązań, wspominając zarówno o dokonaniach Renault, jak i PSA (Peugeot 3008 HYbrid4).
Temat aut elektrycznych powrócił na stronie 7., gdzie zamieszczono artykuł poświęcony polskiej wypożyczalni samochodów. W tekście pojawiły się wzmianki m.in. o Peugeocie i0n.
Od początku Salonu Samochodowego we Frankfurcie dzieli nas już praktycznie cztery miesiące, ale warto sobie przypomnieć to wielkie wydarzenie zaglądając na strony 14-16 grudniowego „Van Ekstra”, gdzie pokazano i wspomniano o Citroënach TUB, H/HY oraz Tubik
Pod koniec tekstu poświęconego nowej Zafirze, wspomniano o najważniejszych rywalach, w tym dwóch francuskich – C4 Grand Picasso i Renault Grand Scenic’u (strona 18.).
Dużo ciepłych słów o swojej ulubionej marce znajdą w grudniowym „Van Extra” miłośnicy Peugeota. Wystarczy zajrzeć na strony 26-37, gdzie znajdziecie kilka tekstów poświęconych marce sygnowanej kroczącym lwem. Wymieniono w nich całą masę modeli, zarówno lekkich samochodów użytkowych, jak i aut typowo osobowych, po które sięgają wszak także firmy (to głównie do nich adresowane jest omawiane pismo).
Z pierwszego tekstu (strona 26.) dowiecie się m.in., że liderem sprzedaży Peugeota w Polsce jest dostawczy Boxer – do listopada’2011 włącznie sprzedano w ubiegłym roku 2.335 takich aut. Sporo klientów decyduje się też na Experta, Partnera, czy Bippera, co przełożyło się na blisko dwunastoprocentowy udział Peugeota w polskim rynku lekkich aut użytkowych.
Wśród samochodów osobowych przebojem był model 308 (2.111 sprzedanych egzemplarzy do października włącznie), ale niesłabnącym zainteresowaniem cieszy się też miejska 207-ka. Wielu klientów chwycił za serce crossover 3008, również flagowy Peugeot 508 sprzedaje się nieźle – ponad 1.330 sztuk od marca do października włącznie! Zapewne wraz z nowym Peugeotem 208 będzie stanowił trzon tegorocznej sprzedaży wśród osobówek z lwem na masce.
Na stronach 26-29 omówiono ofertę aut osobowych nowej gamy Peugeota. Pokazano i przedstawiono modele 308 i 508, czyli „świeże” modele. Pokazano też Peugeota 208, którego debiut planowany jest na marzec w Genewie.
Rynkowa nowość – Peugeot 3008 HYbrid4 – pojawił się na stronach 30-31. To pierwsza na świecie hybryda z silnikiem spalinowym o zapłonie samoczynnym i jednocześnie pierwszy samochód, w którym napęd na wszystkie koła nie wymaga skomplikowanych układów mechanicznych. Niedługo po 3008 HYbrid4 pojawiły się 508 RXH i Citroën DS5 HYbrid4, które wykorzystują analogiczny rodzaj napędu. Peugeot liczy, że wersja hybrydowa stanowić będzie wkrótce 10% wolumenu sprzedaży modelu 3008.
Pierwszy kompaktowy minivan w gamie Peugeota, to model 5008. To interesujący samochód, będący na rynku już od dość dawna, ale jeszcze nieopatrzony, świeży w stylistyce i naprawdę ciekawy. Dowiedliśmy tego choćby podróżując dwoma takimi samochodami wokół Turcji (z wjazdem do Gruzji), kiedy to w ciągu 11 dni pokonaliśmy tymi autami po ok. 9.000 km. Obie 5008-ki spisały się znakomicie, a trudy naszej podróży możecie prześledzić klikając tutaj.
Teraz Peugeota 5008 opisano także na stronie 32. miesięcznika „Van Ekstra”. To ciekawy, wyważony artykuł, w którym nie ma jakiejś bezsensownej krytyki, a tylko rzetelne fakty. Właśnie tego oczekuje się od testów/opisów aut w sensownych pismach motoryzacyjnych.
Klienci biznesowi często sięgają po lekkie samochody użytkowe marki Peugeot. Mój sąsiad prowadzi od wielu lat sporą firmę i choć osobówek francuskich nie miał i nie ma, to jednak do firmy kupił swego czasu kilka Boxerów i jest z nich bardzo zadowolony. Samochody jeżdżą ze sporymi obciążeniami, a prowadzący je kierowcy nie obserwują nawet cienia spadku osiągów po załadowaniu samochodów towarem. Auta są ekonomiczne, nie sprawiają problemów serwisowych, a możliwości przewozowe sprawiają, że to bardzo ciekawa propozycja dla wielu firm operujących w rozmaitych branżach. Różne wersje Boxerów zaprezentowano na stronach 33-34.
Mniejsze auta użytkowe w gamie Peugeota, to Bipper, Partner i Expert. W efekcie, wraz z Boxerem, Peugeot zapełnia szeroką gamę samochodów dla przedsiębiorców, dopasowaną do określonych potrzeb i wymagań. Bippera, Partnera i Experta zaprezentowano pokrótce na stronach 35-37.
Na tej ostatniej stronie zmieścił się jeszcze artykuł poświęcony nowoczesnym jednostkom napędowym stosowanym przez Peugeota.
Tekst poświęcony reflektorom samochodowym (strony 38-39) zilustrowano m.in. zdjęciem Peugeota 208.
Miłośnicy użytkowych Renault również znajdą coś dla siebie – o akcji Karawana Maxity napisano na stronie 41.
Zdjęcie Peugeota Boxera zamieszczono też na stronie 44.
To wszystko znajdziecie w ostatnim ubiegłorocznym wydaniu miesięcznika „Van Ekstra”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze