Już trzeci rok z rzędu Citroën współpracuje z drużyną kolarską AG2R CITROËN TEAM, jako współsponsor, w międzynarodowych zawodach, w tym w Giro d’Italia 2023 zaplanowanym od 6. do 28. maja. Z tej okazji kilka dni temu w Mediolanie odbyła się oficjalna prezentacja zawodników AG2R CITROËN TEAM, którzy zmierzą się z wymagającym włoskim wyścigiem podzielonym na 21 etapów o łącznej długości 3.468,6 km i sumie przewyższeń aż 51.300 metrów.
AG2R CITROËN TEAM szczyci się bogatym doświadczeniem w światowym kolarstwie, z ponad 30-letnią historią zespołu składającą się z wyścigów, zwycięstw i miejsc na podium w najbardziej prestiżowych wydarzeniach w międzynarodowym kalendarzu, takich jak Tour de France czy wielkie klasyki. W zespole jest także Andrea Vendrame, jedyny Włoch w zespole i ambasador Citroëna we Włoszech, który codziennie korzysta z C5 Aircross Plug-in Hybrid podczas swoich podróży, łącząc zrównoważoną mobilność roweru z mobilnością zelektryfikowanych samochodów Citroëna.
Partnerstwo opiera się na ważnych wspólnych celach, takich jak dzielenie się ambicjami w zakresie wydajności, zwłaszcza poprzez rekrutację światowej klasy kolarzy; wspieranie młodych talentów poprzez programy szkoleniowe; i przyczynienie się do rozwoju „czystej jazdy na rowerze” w celu zapewnienia zdrowych i odpowiedzialnych wyników. Nic dziwnego, że współpraca wspiera praktykę jazdy na rowerze zgodnie z zasadami etycznymi, w szczególności Ruchu na rzecz Wiarygodnego Kolarstwa, którego członkiem-założycielem w 2007 roku była drużyna kolarska AG2R LA MONDIALE.
Ponadto, jako współsponsor AG2R CITROËN TEAM, Citroën zaopatruje zespół we flotę 26 pojazdów, niezbędnych do podróży całego zespołu. Oprócz słynnych samochodów dostawczych Citroën SpaceTourer, flota AG2R CITROËN TEAM obejmuje nowego Citroëna C5 X, flagowy produkt marki, oraz nowego SUV-a Citroën C5 Aircross. Oba modele w wersji Hybrid Plug-In reprezentują szczyt gamy Citroëna i zapewniają wszystkie te elementy, które są istotne dla zespołu, w tym referencyjny komfort, przestrzeń na pokładzie, dostępność i ładowność, najbardziej zaawansowane technologie w zakresie bezpieczeństwa, wydajnych i przyjaznych dla środowiska silników, osiągów i niezawodności.
Założona ponad 100 lat temu marka Citroën to odważna i innowacyjna firma, związana z codziennym życiem ludzi i ich mobilnością. Te same wartości charakteryzują kolarstwo, które łączy ogromną liczbę ludzi w różnym wieku, w wielu krajach świata. Dla Citroëna postęp musi być użyteczny i dostępny dla jak największej liczby osób, i czyni to poprzez podkreślanie technologii jazdy, które pozwalają ludziom jechać w pełni bezpiecznie (aktywny system hamowania awaryjnego, wyświetlacz przezierny) i zwracanie szczególnej uwagi na komfort i dobre samopoczucie kierowcy i pasażerów (Citroën Advanced Comfort).
„Zdecydowaliśmy się na zawarcie tego partnerstwa, ponieważ podzielamy wspólne wartości: śmiałość, wyniki w sporcie i ducha zespołu” – powiedział Alessandro Musumeci, dyrektor marketingu Citroën Italia. – „Dla Citroëna nie jest to zwykły sponsoring, ale sojusz z uznanymi partnerami, aby zabłysnąć w głównych międzynarodowych imprezach kolarskich. Naszą ambicją jest dołączenie do grona najlepszych światowych zespołów UCI WorldTour, a jednocześnie dążymy do szerzenia naszej wizji i naszego zaangażowania w bardziej zrównoważoną mobilność za pomocą pojazdów w 100% elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in. Wierzymy w logikę dzielenia się drogą. Wszyscy możemy być zarówno kierowcami, jak i rowerzystami. To nie jest kwestia konfliktu, ale raczej synergii zależnej od chwili, potrzeby lub pragnienia”.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze