Wspólna platforma konstrukcyjna dla dziesięciu, a nawet kilkunastu produkowanych modeli pozwoli koncernom Renault i Nissan zaoszczędzić nawet do 30% kosztów związanych z budową samochodów. Będzie to możliwe nie tylko poprzez oszczędności w biurach konstrukcyjnych, ale z uwagi na optymalizację kosztów podzespołów dostarczanych przez poddostawców dzięki unifikacji rozwiązań.
Normalizacja obejmie zresztą nie tylko dostawców części związanych bezpośrednio z nowoczesną płytą podłogową, ale także elementy budowy nadwozia (szyby), czy układu hamulcowego. Mówi się o zmianach konstrukcyjnych związanych z 70 kluczowymi poddostawcami.
Wspólna platforma powinna zostać zaprezentowana w 2013 roku. Przewiduje się, że zaowocuje produkcją około 1,5 miliona samochodów, czyli 25% całej produkcji Aliansu według wartości z ubiegłego roku. Przy założeniu, że produkcja będzie wzrastała, może to być równie dobrze około 2 milionów pojazdów korzystających z tej samej platformy.
KG
Najnowsze komentarze