Alpine A290 przechodzi kompleksowy program rozwoju i dostrajania od ponad 2 lat. W kluczowym etapie tego rozwoju zespoły inżynierów Alpine wróciły do Szwecji, aby sfinalizować testy prototypów przyszłego Alpine A290. Te testy w niskich temperaturach to pierwszy przypadek wyposażenia A290 w zupełnie nowy kamuflaż. Pięciomiejscowy A290 firmy Alpine w wersji hot hatch zostanie zaprezentowany w czerwcu 2024 roku.
„Nasz A290, przyszły kompaktowy elektryczny samochód sportowy segmentu B, jest obecnie testowany w ekstremalnych i wymagających warunkach panujących w szwedzkiej Laponii. Celem tego ważnego etapu jest potwierdzenie obranego przez nas kierunku w zakresie prowadzenia i zwinności, co jest częścią naszego DNA w warunkach niskiej przyczepności. Aby dopracować jego rozwój tak, aby był skuteczny w każdych okolicznościach i warunkach pogodowych, zimowy etap rozwoju Alpine A290 jest kluczowy, ponieważ jest to zupełnie nowy samochód. Nasz zespół inżynierów dokładnie przeanalizował wszystkie kryteria, a wyniki bardzo dobrze wróżą jego premierze w nadchodzących miesiącach” – Philippe Krief, dyrektor generalny Alpine.
Od początku roku Alpine A290 udoskonala swoje właściwości w zakresie niskiej przyczepności, pracując w najbardziej ekstremalnych warunkach pogodowych i temperaturach mogących spaść poniżej -30°C. Zespoły techniczne Alpine testują prototypy na torach i otwartych drogach w takich warunkach, aby zapewnić ogólną doskonałość.
Wszystkie parametry techniczne podlegają pełnowymiarowym testom, aby zagwarantować osiągnięcie wymaganego poziomu wydajności.
Jak w każdym Alpine, tak i w A290 szczególną uwagę poświęcono dynamice. Responsywność silnika, szybkość działania, precyzja jazdy i zwinność zostały potraktowane z najwyższą uwagą, aby zapewnić wrażenia z jazdy nawet w ekstremalnych warunkach.
Testowana jest także szeroka gama urządzeń, w tym ogrzewanie, jakość odmgławiania i odszraniania oraz ESC (elektroniczna kontrola stabilności) na śniegu. Żaden z tych punktów nie może zostać odtworzony w centrum technicznym i można go sprawdzić jedynie w bardzo niskich temperaturach.
Zobacz prototyp Alpine A290_β z napędem w 100% elektrycznym
Podczas swojego pierwszego oficjalnego wyjazdu A290 miał oryginalny kamuflaż Alpine, logo „A-Arrow” na dachu i kolorystykę Alpine Blue. Prototyp został zaprezentowany po raz pierwszy z ostatecznym nadwoziem i zatwierdzonymi wymiarami: ma długość 3.990 mm, szerokość 1.820 mm, wysokość 1.520 mm, rozstaw osi 2.530 mm.
W A290 zaprezentowano także ekskluzywną sportową kierownicę Alpine obszytą skórą Nappa ze spłaszczonum owalem i centralnym punktem na szczycie, nawiązującą do sportów motorowych, które są w dużej mierze częścią DNA marki.Zawiera trzy podstawowe funkcje zapożyczone z kierownic Alpine Formuły 1: OV (wyprzedzanie), RCH (ładowanie) i tryby jazdy dostępne za jednym dotknięciem.
Ekskluzywne oznaczenie „A29” opracował dla Alpine A290 koncern Michelin
Na potrzeby tych testów Alpine A290 wyposażony jest w wysokowydajne opony MICHELIN Pilot Alpin 5, które mierzą i kontrolują poziom hamowania i precyzję jazdy w surowych zimowych warunkach.
Od początku współpracy w zakresie A110 w 2012 roku firmy Alpine i Michelin zacieśniły swoje partnerstwo w zakresie rozwoju opon dla całkowicie elektrycznej gamy Alpine, począwszy od A290. Po dwóch latach pracy A290 zostanie wyposażony w specjalne 19-calowe opony. Będzie to ogumienie:
– opona zimowa MICHELIN Pilot Alpin 5
– dwie sportowe opony letnie: MICHELIN Pilot Sport EV zapewniająca optymalną efektywność energetyczną oraz MICHELIN Pilot Sport S5 zapewniająca najwyższy poziom wydajności.
Te trzy opony zostały opracowane w celu zwiększenia i wykorzystania osiągów A290 we wszystkich warunkach jazdy, zarówno na nawierzchni suchej, mokrej, jak i pokrytej śniegiem.
Każda opona będzie posiadała ekskluzywne oznaczenie oparte na systemie kodowania każdego modelu Alpine. W przypadku A290 będzie to „A29”. Dzięki temu klienci podczas wymiany opon uzyskają dokładnie takie same osiągi: idealną równowagę pomiędzy bezpieczeństwem, zasięgiem, prowadzeniem, trwałością, komfortem i akustyką.
Skonfiguruj samochód Alpine dla siebie
oprac. Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Alpine
Najnowsze komentarze