Alpine zamyka pierwszą połowę 2022 roku bardzo silnym wzrostem sprzedaży. Marka wciąż notuje silną dynamikę z licznymi premierami i siecią, która rozwija się zarówno we Francji, jak i na arenie międzynarodowej. W pierwszym półroczu 2022 może się pochwalić niemal 71-procentowym wzrostem, co jest wynikiem niewiele gorszym w porównaniu z rekordowym wzrostem z pierwszej połowy 2021 roku, kiedy to dynamika sięgnęła 74%.
Alpine odnotowało znakomitą pierwszą połowę 2022 roku z 1.710 rejestracjami na wszystkich rynkach, gdzie jest oferowane, czyli o 70,8% większą liczbą, aniżeli rok wcześniej w analogicznym okresie. Najsilniejszy wzrost odnotowano w Hiszpanii (+193,3%), a za nią również w Austria (+115,4%), Niemczech (+81,7%) i Francji (+81,5%).
Liczba zamówień na A110 podwoiła się w ciągu pierwszej połowy roku, co ilustruje silny i ciągły trend, który skłonił zakład Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé do zwiększenia wydajności. Przeprowadzono rekrutację, aby od września 2022 roku zwiększyć produkcję z 16 do 18 egzemplarzy dziennie.
Ponadto Alpine kontynuuje ekspansję w Europie, wprowadzając markę w dwóch nowych krajach: Słowenia otworzyła swoje pierwsze centrum Alpine w marcu, a Czechy w czerwcu w Pradze. Sieć Alpine nadal się rozwija, otwierając 22 nowe centra, co daje łącznie już 122 lokalizacje na całym świecie. Ten rozwój sieci sprzedaży będzie kontynuowany w drugiej połowie 2022 roku wraz z pojawieniem się marki na nowych terytoriach.
Na rynek trafiły ostatnio trzy wersje specjalne A110:
– A110 South Beach Colorway została zaprezentowana w czasie weekendu Grand Prix F1 w Miami;
– A110 GT J. Rédélé, prezentowano wszystkim fanom zgromadzonej w Dieppe podczas obchodów stulecia urodzin założyciela Alpine. Wydarzenie, które zgromadziło ponad 1.100 pojazdów w historycznym miejscu narodzin marki;
– A110 Tour de Corse 75, zaprezentowany w połowie czerwca i pokazywany na Goowood Festival of Speed.
Warto zauważyć, że w Europie modele A110 GT J.Rédélé i Tour de Corse 75 sprzedały się w kilka minut po wprowadzeniu ich do oferty!
„Marka Alpine osiągnęła znakomite wyniki handlowe w pierwszej połowie bieżącego roku pomimo trudnego otoczenia gospodarczego. Marka nabiera rozpędu od 18 miesięcy, rozwijając ją komercyjnie i oferując nowe modele. Wyniki te świadczą o profesjonalizmie i zaangażowaniu wszystkich partnerów w sieci Alpine. Wszystkie zespoły są zmobilizowane do wzmocnienia tego postępu w nadchodzących miesiącach” – powiedział Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine.
Sprzedaż Alpine w rozbiciu na kraje w I połowie 2022 roku
państwo |
liczba |
zmiana w stosunku do I połowy roku 2021 |
ogółem |
1.710 |
+70,8% |
Francja |
944 |
-81,5% |
Wielka Brytania |
171 |
+67,6% |
Niemcy |
169 |
+81,7% |
Belgia + Luksemburg |
103 |
+74,6% |
Japonia |
88 |
+6,0% |
Szwajcaria |
64 |
+48,8% |
Hiszpania i Wyspy Kanaryjskie |
44 |
+193,3% |
Austria |
28 |
+115,4% |
Włochy |
26 |
+44,4% |
Polska |
20 |
+5,3% |
16 |
+33,3% |
|
Singapur |
9 |
+12,5% |
Szwecja |
8 |
+100,0% |
Węgry |
5 |
|
Australia |
4 |
-33,3% |
Reunion |
4 |
|
Słowenia |
3 |
|
Czechy |
1 |
|
Gwadelupa |
1 |
|
Nowa Zelandia |
1 |
|
Portugalia |
1 |
-66,7% |
Co ciekawe wg danych IBRM Samar w Polsce zarejestrowano w ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku 15 samochodów, a Alpine raportuje 20.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Alpine
Najnowsze komentarze