środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Alpine A110 Tour de Corse 75: ikona rajdów z limitowanej edycji

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-06-16
w Alpine, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
49 2
1
44
UDOSTĘPNIEŃ
145
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Alpine A110 przybiera barwy legendarnej Berlinette nr 7 z Tour de Corse w 1975 roku. Samochody z limitowanej do 150 egzemplarzy edycji można zarezerwować w aplikacji Alpine we Francji od jutra, czyli od 17. czerwca w cenie od 80.000 euro brutto.

RAJDOWA LEGENDA PONOWNIE ZINTERPRETOWANA

Zainspirowany legendarnym Alpine A110, który brał udział w Tour de Corse w 1975 roku, ta nowa limitowana wersja samochodu szczyci się kultowym designem i jednoznacznie sportowym kokpitem. Stworzony do rajdów, Alpine A110 Tour de Corse 75 łączy zwinność i osiągi dzięki podwoziu i silnikowi o mocy 300 KM, zanurzając w ten sposób pasażerów we wrażeniach Tour de Corse, rajdu 10.000 zakrętów.

Żółta karoseria kontrastuje z głęboką czernią maski i dachu. Kultowe dwukolorowe czarno-żółte malowanie uzupełnia charakterystyczna czarno-biała grafika na „Tour de Corse 75”. Sygnatura „Tour de Corse 75” na przednim lewym błotniku współgra z kultowym motywem na drzwiach, białą obwódką na masce i subtelnie wytłoczoną liczbą 7 z tyłu, nawiązującą do ówczesnego rajdowego Berlinette. Fotele kubełkowe Sabelt® Racing są wyszywane logo Tour de Corse 75 i można je wyposażyć w sportowe pasy. Na zewnątrz wzrok przyciągają 18-calowe, błyszczące, białe koła Grand Prix i pomarańczowe zaciski hamulcowe Brembo® podkreślające ducha rywalizacji tej limitowanej edycji.

Powstanie tylko 150 egzemplarzy Alpine A110 Tour de Corse 75, oczywiście z indywidualnymi numerami od 1 do 150. Ta limitowana edycja zawiera również nowy system multimedialny Alpine z łącznością AndroidAuto™ i Apple Carplay™. We Francji można ją zarezerwować w aplikacji Alpine od piątku 17. czerwca od godziny 9:00 w cenie od 80.000 euro.

HISTORIA NA WYCIĄGNIĘCIE RĘKI

Na drodze limitowana edycja A110 Tour de Corse 75 nawiązuje do kultowego pojazdu na legendarnej korsykańskiej asfaltowej trasie, ponieważ ekscytującą historię edycji z 1975 roku można poczuć za kierownicą tej limitowanej edycji.

Zainaugurowany w 1956 roku Tour de Corse jest jednym z najbardziej emblematycznych wydarzeń w sporcie motorowym, zwłaszcza w rajdach. W 1967 roku impreza stała się częścią Rajdowych Mistrzostw Francji, a w 1973 roku została domową rundą kraju w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Dwa lata później 77 załóg wyjechało na korsykański asfalt, ale tylko 22 ukończyło rajd, co wyraźnie wskazuje na stopień trudności imprezy, ponieważ edycja z 1975 roku była areną wielu niespodzianek.

Dwa legendarne modele – Alpine A110 i Lancia Stratos HF – zaciekle walczyły o zwycięstwo i wszystko miało się rozstrzygnąć na ostatnim odcinku specjalnym. Choć A110 zyskało czas, to jednak nie tyle, by wygrać – Alpine prowadzone przez Jean-Pierre’a Nicolasa znalazło się 32 sekundy od najwyższego stopnia podium. Ale walka przeszła do historii. Dodajmy przy okazji, że w pierwszej dziesiątce rajd ukończyło aż siedem załóg korzystających z Alpine-Renault A110 1800, w tym – na siódmej pozycji – Michèle Mouton, późniejsza (rok 1982) wicemistrzyni świata w rajdach. Mistrzem został w tymże 1982 roku Walter Röhrl, ale to już zupełnie inna historia.

 

 

oprac. Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Alpine

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: A110Alpine
Udostepnij18Tweet11Udostepnij3
Poprzedni

F1: BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Kanady

Następny

Citroën to magia latania nad asfaltem. Rozpoczęło się rendez-vous legend motoryzacji nad polskim morzem

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroën to magia latania nad asfaltem. Rozpoczęło się rendez-vous legend motoryzacji nad polskim morzem

Dacia znowu drożeje. Najtańsze Sandero kosztuje już 55.900 a Duster 67.800 zł!

Dobry używany samochód: Renault Laguna III – przykład jak odbudować zaufanie klientów. Opinie, awaryjność

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • eliza - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • adalb - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Anonimowo - Otwarcie zamówień na całą gamę nowego Nissana ARIYA w Polsce – pełny cennik ujawniony
  • Trjku - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.