czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-07-01
w Alpine, Citroen, Dacia, DS, Opel, Peugeot, Renault, Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
591 6
5
512
UDOSTĘPNIEŃ
1.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?

Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?

Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie

Błyskawicznie po rozpoczęciu drugiego półrocza IBRM Samar nadesłał do naszej redakcji materiały podsumowujące rejestracje nowych samochodów w Polsce w półroczu pierwszym, które zakończyło się wczoraj. W ciągu tych pierwszych sześciu miesięcy roku zarejestrowano w Polsce 212.417 nowych samochodów, a to o 12,28% mniej, niż w pierwszym półroczu roku 2021. A jak na tym tle wypadły auta produkowane przez koncern Stellantis oraz Alians Renault-Nissan-Mitsubishi?

Najwyżej w rankingu plasuje się Dacia. Rumuńska marka należąca do Grupy Renault zajmuje ósme miejsce, bo znowu – minimalnie – wyprzedziła Forda. W pierwszym półroczu nad Wisłą zarejestrowano 9.884 Dacii i jest to wynik jedynie o 0,81% gorszym niż rezultat z pierwszego półrocza roku 2021. Dacia ma aktualnie 4,65% udziału polskiego rynku, gdy przed rokiem było to 4,12%. W czerwcu z nowych samochodów Dacii cieszyło się 2.508 kierowców. W porównaniu z majem marka zanotowała wzrost sprzedaży o aż 129,88%, a w odniesieniu do czerwca ubiegłego roku – o 4,67%. Dobre i to, skoro w pierwszej dwudziestce najpopularniejszych marek aż trzynaście odnotowało spadki sprzedaży w analogicznym okresie.

Drugą dziesiątkę rankingu otwiera Renault. W czerwcu znalazło nabywców na 996 swoich aut, co oznacza spadek o 14,21% w porównaniu z majem i o aż 49,97% w porównaniu z czerwcem ubiegłego roku. Sprzedaż skumulowana Renault za sześć miesięcy wyniosła 7.184 samochody. To o 9,30% mniej, niż w analogicznym okresie roku 2021, ale jednocześnie jest to spadek mniejszy, niż całego rynku. W efekcie udział rynkowy Renault wynosi 3,38% i jest o 0,11 punktu procentowego wyższy, niż przed rokiem.

Na miejscu trzynastym plasuje się wchodzący w skład Grupy PSA Opel. Niemiecka marka odnotowała 848 rejestracji w czerwcu – to o 45,45% więcej, niż w maju, ale jednocześnie o 47,13% mniej, niż w czerwcu roku ubiegłego. Również w wynikach skumulowanych Opel nie ma powodów do radości, choć pewne ożywienie widać. W ciągu sześciu miesięcy marka znalazła w Polsce nabywców na 5.387 swoich samochodów. To spadek w porównaniu z pierwszym półroczem 2021 roku o 33,12%. W efekcie zmniejszył się też udział rynkowy Opla w Polsce z 3,33% do 2,54%.

Peugeot plasuje się w stawce tuż za Oplem, na pozycji czternastej. W czerwcu w Polsce zarejestrowano 755 nowych Peugeotów, a to o 16,11% mniej, niż w maju i o 24,20% mniej, niż w czerwcu roku 2021. Skumulowane wyniki za półrocze mówią o 5.257 rejestracjach aut tej marki. Oznacza to spadek w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 20,63%. Stopniał też udział rynkowy Peugeota z 2,74% do 2,47%.

Współtworząca z Renault i Mitsubishi Alians marka Nissan zajmuje pozycję szesnastą. 765 zarejestrowanych w czerwcu aut, to wynik o 15,38% lepszy, niż w maju i o aż 54,55% lepszy od rezultatu z czerwca ubiegłego roku. niestety w wynikach całego półrocza Nissan uzyskał tylko 3.060 rejestracji – o 29,93% mniej, niż rok wcześniej. Nic dziwnego, że udział rynkowy japońskiej marki spadł z 1,80% do 1,44%.

Współtworzący koncern Stellantis Fiat plasuje się na pozycji siedemnastej. W czerwcu nowe samochody włoskiej firmy rejestrowano w Polsce 779 razy, co oznacza wzrost o 15,75% w porównaniu z majem, ale i spadek o 37,48% w odniesieniu do czerwca 2021 roku. Wynik łączny za sześć miesięcy wynosi 2.879 samochodów, o 22,71% mniej, niż rok temu. Rynkowy udział Fiata stopniał z 1,54% przed rokiem do 1,36% obecnie.

W pierwszej dwudziestce znajduje się jeszcze Citroën – na miejscu osiemnastym. Czerwiec zaowocował 683 rejestracjami aut sygnowanych szewronami, co oznacza wzrost w porównaniu z majem o aż 77,40%. Wynik jest lepszy także od rezultatu z czerwca 2021 roku – o 2,86%. Skumulowana sprzedaż za sześć miesięcy wynosi 2.645 aut, a to o aż 41,80% mniej, niż rok temu w tym samym okresie. Nic dziwnego, że udział rynkowy Citroëna zmniejszył się z 1,88% do 1,25%. Francuska marka i tak ma lepsze wyniki od dość mocno promowanego w motogazetkach Seata.

Jedną z marek współtworzących koncern Stellantis jest Jeep. W czerwcu odnotowano 225 rejestracji aut tej amerykańskiej marki, o 10,84% więcej, niż w maju, ale o 33,33% mniej, niż w czerwcu ubiegłego roku. W ciągu sześciu miesięcy na polskie drogi wyjechało 1.437 nowych Jeepów, o 6,69% mniej, aniżeli rok wcześniej w tym samym okresie. W efekcie z udziałem rynkowych 0,68% (+0,04 punktu procentowego) Jeep jest dwudziestą piątą najchętniej wybieraną marką samochodową w Polsce.

Włoska Alfa Romeo plasuje się w rankingu dwa oczka poniżej Jeepa. W czerwcu z pięknych samochodów tej marki zaczęło się cieszyć 181 kierowców – to o 14,56% więcej, niż w maju i o aż 57,39% więcej, niż w czerwcu ubiegłego roku. W ciągu sześciu miesięcy br. w Polsce zarejestrowano 905 aut tej marki, co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku 2021 o 29,47%. Nic dziwnego, że do poziomu 0,43% wzrósł rynkowy udział marki (rok temu było to 0,29%).

Pod koniec trzeciej dziesiątki, konkretnie na pozycji 29., znajduje się Mitsubishi. Japońska marka nie sprzedaje wielu aut w naszym kraju, ale ma zagorzałe grono fanów, zwłaszcza tych zainteresowanych rajdami. W czerwcu w Polsce zarejestrowano 203 auta japońskiej marki, a to wynik o 67,77% lepszy od rezultatu majowego. Jednocześnie w porównaniu do czerwca ubiegłego roku – taka mała ciekawostka – jest również o 67,77% lepszy. Niestety w wynikach skumulowanych dotyczących całego półrocza Mitsubishi może mówić tylko o 832 rejestracjach, a to oznacza spadek w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego o 22,39%. Udział rynkowy marki wynosi aktualnie 0,39% (-0,04 p.p.).

Na 32. miejscu rankingu mamy markę DS Automobiles. Rośnie jej znajomość wśród klientów, a najnowszy model DS 4, naprawdę może się podobać. W czerwcu na polskie drogi wyjechało 94 samochody tej marki, co oznacza spadek o 4,08% w porównaniu z majem. Jednakże już w odniesieniu do ubiegłorocznego czerwca DS Automobiles zanotował wzrost o 154,05%. W przypadku sprzedaży za całe sześć miesięcy francuska marka premium notuje jeszcze większy wzrost – o 161,90% do poziomu 440 samochodów. W efekcie rynkowy udział marki wzrósł z 0,07 do 0,21%.

W rankingu mamy jeszcze markę Abarth (pozycja 36., wynik za pół roku – 68 aut), Maserati (miejsce 39., sprzedaż za pół roku – 35 samochodów) i Alpine (wynik 42., sprzedaż za pół roku – 15 aut).

 

 

w oparciu o dane IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AbarthAlfa RomeoAlpineCitroenDaciaDS AutomobilesFiatJeepMaseratiMitsubishiNissanOpelPeugeotRenaultSAMARsprzedaż
Udostepnij205Tweet128Udostepnij36
Poprzedni

Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot

Następny

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

Nowa Dacia Duster 2023

Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora

Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Jakub - Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Edgar - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Irbis78 - Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • khoral - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Witek - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Bart - DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Chip - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?
  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.