• Najnowsze
2020 - Show-car Alpine A110 SportsX

Alpine: nowość segmentu B, crossover i następca A110

2021-01-14

Niesamowita podróż przez Polskę w 121 rocznicę przyjazdu Andre Citroëna: zabytkowym C4 ze Szczecina do Głowna

2021-04-14

Nowe Renault Arkana – znamy datę debiutu w Polsce

2021-04-14
Dacia Sandero Euro NCAP

Nowa Dacia Sandero po testach Euro NCAP. Jaki wynik?

2021-04-14
Renault Arkana

Renault Arkana z nowym cennikiem we Francji. Jest… taniej

2021-04-14

Nowa Dacia Spring – ceny najbardziej przystępnego samochodu elektrycznego na rynku polskim

2021-04-14

Nowa Dacia Spring za 49 zł dziennie. Traficar zyskuje nowe samochody

2021-04-14
Dacia Spring

Nowa Dacia Spring wchodzi na polski rynek. Jest naprawdę tanio!

2021-04-14
Citroen C5 X

Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach

2021-04-14
Alpine F1

Alpine F1 x Felipe Pantone – artystyczna wizja bolidu Alpine

2021-04-14

Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021

2021-04-14
czwartek, 15 kwietnia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Alpine: nowość segmentu B, crossover i następca A110

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2021-01-14
w Alpine, Wiadomości
Czas czytania7 mins read
453 5
4
2020 - Show-car Alpine A110 SportsX
392
UDOSTĘPNIEŃ
1.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Niesamowita podróż przez Polskę w 121 rocznicę przyjazdu Andre Citroëna: zabytkowym C4 ze Szczecina do Głowna

Nowe Renault Arkana – znamy datę debiutu w Polsce

Nowa Dacia Sandero po testach Euro NCAP. Jaki wynik?

Marka Alpine zaprezentowała strategię na nadchodzące lata. Francuski producent nie poprzestanie na jednym coupe, ale dołączy do swojej gamy sportowy model segmentu B oraz crossover z napędem elektrycznym. W planach jest również następca A110, który powstanie przy współpracy z Lotusem.

Działalność obecnych podmiotów Alpine Cars, Renault Sport Cars i Renault Sport Racing zostanie skumulowana pod jedną marką. Alpine połączy wiarygodność sportowej marki z wyspecjalizowaną produkcją, konstruktorskim know-how i potencjałem medialnym Formuły 1. Takie połączenie stworzy podwaliny marki, która będzie generować wartość i tworzyć samochody przeznaczone dla wymagających klientów, pasjonatów motoryzacji.Alpine

Obecne atuty i nowe możliwości

Alpine jest bez wątpienia symbolem francuskiej motoryzacji – uznaną marką, która może odwoływać się do dziedzictwa spektakularnych osiągnięć w wyścigach oraz wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy produkują A110 w zakładzie w Dieppe.

Renault Sport Cars to liczący 300 osób zespół, który osiągnął mistrzowski poziom umiejętności w projektowaniu sportowych samochodów. Stworzył dla Grupy Renault kultowe modele, takie jak R5 Turbo, Clio V6, Megane RS Trophy czy nowe Alpine A110.

Renault Sport Racing ze stajnią Formuły 1 o tej samej nazwie to 1200 osób, które pracują nad tworzeniem na potrzeby sportów samochodowych odpowiedników „największych komplikacji”, używając pojęcia stosowanego w zegarmistrzostwie. To najlepsi specjaliści od aerodynamiki i silników oraz świetni mechanicy. Formuła 1 to także ogromna platforma marketingowa i pół miliarda fanów. Zapewnia unikatową możliwość umocnienia wizerunku Alpine na całym świecie.Alpine

Marka Alpine będzie mogła wykorzystać skalę i środki Grupy Renault i Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, w tym platformę dla samochodów elektrycznych, a także światową infrastrukturę produkcyjną i mocną pozycję zakupową. Celem jest osiągnięcie rentowności do 2025 roku, z uwzględnieniem niezbędnych inwestycji w sport samochodowy.

W 100% elektryczna stajnia Alpine

Nowa organizacja, zwiększone wykorzystanie synergii w obrębie Grupy Renault i Aliansu oraz współpraca z wybranymi partnerami będą miały kluczowe znaczenie dla realizacji planu wprowadzania nowych produktów Alpine:

  • kompaktowego w 100% elektrycznego, sportowego samochodu z segmentu B, zaprojektowanego na platformie CMF-B EV Aliansu,
  • sportowego crossovera z segmentu C, również w 100% elektrycznego i wykorzystującego platformę CMF-EV Aliansu,
  • w 100% elektrycznego następcy A110, opracowanego we współpracy z firmą Lotus.

By zapewnić rozwój business unit Alpine, Grupa Renault podpisała z Grupą Lotus list intencyjny w celu przenalizowania licznych możliwości współpracy, m.in. opracowanie elektrycznego samochodu sportowego. Specjaliści Alpine i Lotusa przeprowadzą wyczerpujące badanie wykonalności projektu, obejmujące wspólne prace inżynieryjne, projektowe i rozwojowe nad modelem z wykorzystaniem zasobów, doświadczenia i infrastruktury obu partnerów we Francji i w Zjednoczonym Królestwie.

Francuska marka będzie reprezentowała najwyższy poziom innowacji w Grupie Renault pod względem technologii, dystrybucji, tzw. doświadczenia klienta, czy też w każdej innej dziedzinie generującej wartość dla marki i klientów. Na przykład w następnej generacji modeli Alpine zostaną wykorzystane najnowsze innowacje Grupy Renault, a także technologie i rozwiązania z Formuły 1: efektywne zarządzanie energią, systemy bezpieczeństwa i inteligentne technologie łączności inspirowane wydajnymi systemami z F1, które umożliwiają analizę i przetwarzanie danych. Zapewni to produktom Alpine znaczącą przewagę nad konkurencją.

Nowa organizacja Alpine połączy trzy marki wraz ich atutami i wybitnym doświadczeniem w różnych dziedzinach. Powstanie wyjątkowa i autonomiczna jednostka. Know-how naszego zakładu w Dieppe oraz wybitne umiejętności konstruktorskie zespołu Formuły 1 i Renault Sport w pełni zabłysną w gamie zaawansowanych technologicznie i w pełni elektrycznych samochodów, które zapewnią przyszłość marce Alpine. Będziemy obecni na torach i na drogach, będziemy autentyczni, high-tech, awangardowi i jak zawsze pełni pasji – powiedział Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine

Dalszy udział w sportach samochodowych

Alpine i Renault mają za sobą długą historię startów w sportach samochodowych. Obie marki uplasowały się w czołówce różnych kategorii – w Formule 1, w rajdach czy w wyścigach długodystansowych. Wyścigi pozostaną centralnym punktem ambitnych projektów Alpine, jako że Formuła 1 zajmuje kluczowe miejsce w sportowej strategii marki.

Już w 2021 roku zespół F1 Alpine stanie w szranki z najbardziej prestiżowymi producentami samochodów i wejdzie do elitarnego klubu fabrycznych stajni.

Stworzenie mocnego wizerunku, typowego dla Formuły 1, ale także dla wszystkich programów sportowych Alpine, jest koniecznością i szansą. Sport samochodowy staje się podstawą naszych działań, więc bardzo ważna jest wyrazista identyfikacja wizualna. Przedstawiamy dziś bolid, który jest pierwszą zapowiedzią nowej identyfikacji wizualnej stajni Alpine F1 Team. Niektóre ważne elementy graficzne pozostaną w malowaniu samochodu, który będzie startował w wyścigach. Inne zmienią się. Pierwszym mocnym symbolem nowej sportowej identyfikacji marki jest duże trójkolorowe logo Alpine, bardzo wyraziste.

Biały, niebieski i czerwony kolor odwołują się do francuskiej i angielskiej flagi. To dla nas bardzo ważne. W przyszłości pojawią się różne warianty dla poszczególnych dziedzin sportów samochodowych – powiedział Antony Villain, dyrektor designu Alpine.

Marka, która zrodziła się ze sportu samochodowego i dla sportu

Marka Alpine została założona w 1955 roku przez Jeana Rédélégo, młodego pasjonata sportów motorowych, który szczególnie cenił jazdę w Alpach. Stąd nazwa Alpine.

Firma zaczęła szybko rozwijać się wraz pojawieniem się w 1962 roku pierwszego A110. W tamtym okresie marka Alpine współpracowała ściśle z Renault. Samochody Alpine były sprzedawane i serwisowane przez dealerów Renault. Na początku lat 70. ubiegłego wieku marka Alpine należała do rajdowej elity. W 1971 roku zdominowała podium słynnego rajdu Monte-Carlo i powtórzyła ten wyczyn w 1973 roku, w którym została pierwszym mistrzem świata w historii rajdów.

Jednocześnie rozwijała się sprzedaż seryjnie produkowanych samochodów Alpine. Zapadła decyzja o budowie zakładu w Dieppe, uruchomionego w 1969 roku. To ten sam zakład, w którym obecnie produkowane jest nowe A110. W 1971 roku na scenie pojawił się model A310, a dwa lata później Grupa Renault wykupiła markę Alpine. Marka odniosła największy sportowy sukces w 1978 roku, zwyciężając w wyścigu 24H Le Mans.

W latach 70. i 80. zakład kontynuował produkcję nowych, innowacyjnych samochodów. W okresie tym z taśm produkcyjnych zakładu zjechały takie modele jak m.in. A310 V6 i GTA. Produkcja została ostatecznie zakończona w 1995 roku. W 2017 roku Alpine wprowadziła na rynek model A110, wierny ponadczasowym atutom oryginalnego A110. Model odniósł natychmiastowy sukces wśród pasjonatów sportowych samochodów i zdobył wiele międzynarodowych nagród.

 

Informacja prasowa: Renault Polska

Galeria

Newsletter

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: A110AlpineF1R5 TurboRenault
Udostepnij157Tweet98Udostepnij27
Poprzedni

Nowa Dacia Bigster Concept – co wiemy o nowym 7-miejscowym SUV-ie? (zdjęcia, film, informacje)

Następny

25 pojazdów dostawczych Renault Trucks Master Z.E. dla Migros

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

25 pojazdów dostawczych Renault Trucks Master Z.E. dla Migros

Dacia Bigster Concept, Grand Duster, Lodgy

Po konferencji Renaulution: PSA może się uczyć od Renault?

Beksiński w salonie DS Automobiles w Krakowie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Zlot PIKUR
Cze 24 - 27 2021

Ogólnopolski Zlot Renault 2021

OSiR Wawrzkowizna
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Zlot Renault 5
Lip 16 - 18 2021

XVI Ogólnopolski Zlot Renault 5

Miedziana Góra, Tor Kielce
Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Marcin o Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • Daniel o Luksusowy DS9 kontra BMW 5 – porównanie dwóch różnych wizji samochodu klasy premium
    • Daniel o Luksusowy DS9 kontra BMW 5 – porównanie dwóch różnych wizji samochodu klasy premium
    • Daniel o Luksusowy DS9 kontra BMW 5 – porównanie dwóch różnych wizji samochodu klasy premium
    • Anonimowo o Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie
    • Anonimowo o Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie
    • Anonimowo o Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie
    • Anonimowo o Nowe Renault Arkana – znamy datę debiutu w Polsce
    • Citro Fan o Niesamowita podróż przez Polskę w 121 rocznicę przyjazdu Andre Citroëna: zabytkowym C4 ze Szczecina do Głowna
    • Anonimowo o Nowe Renault Arkana – znamy datę debiutu w Polsce


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Niesamowita podróż przez Polskę w 121 rocznicę przyjazdu Andre Citroëna: zabytkowym C4 ze Szczecina do Głowna
    • Nowe Renault Arkana – znamy datę debiutu w Polsce
    • Nowa Dacia Sandero po testach Euro NCAP. Jaki wynik?
    • Renault Arkana z nowym cennikiem we Francji. Jest… taniej
    • Nowa Dacia Spring – ceny najbardziej przystępnego samochodu elektrycznego na rynku polskim
    • Nowa Dacia Spring za 49 zł dziennie. Traficar zyskuje nowe samochody
    • Nowa Dacia Spring wchodzi na polski rynek. Jest naprawdę tanio!
    • Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • Alpine F1 x Felipe Pantone – artystyczna wizja bolidu Alpine
    • Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    4
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.