To, o czym możecie przeczytać u nas w dokładnych przeglądach prasy Krzyśka Gregorczyka, jutro pojawi się w kioskach. Cały numer Auto Świata będzie zawierał omówienie testów i porównań samochodów francuskich, wraz z poprawioną punktacją. Na okładce numeru znajduje się Citroen C6, wraz z tytułem, który mówi wszystko „Klęska niemieckich limuzyn”. Samo zdjęcie zapowiada wielki test porównawczy, w którym C6 wręcz zdeklasował rywali w tradycyjnie francuskich kategoriach takich jak jakość, design oraz przyjemność z jazdy i ochrona środowiska. Jak donosi AŚ, C6 zamierza kupuje Angela Merkel, która ma dość swojego służbowego Audi. A przekonali ją Brytyjczycy – Merkel lubi program Top Gear – na którym wykazano czarno na białym, jak niemieckie limuzyny trzęsą pasażerami. „To wstrząsające” – powiedziała Merkel i po rozmowie z prezydentem Francji zamówiła C6.
Całość oczywiście w ramach poprawy stosunków z Francją i… Polską, bo w kolejnym artykule dowiadujemy się, że hydropneumatyczne elementy zawieszenia C6 i nowego C5 będą produkowane w… Wąbrzeźnie pod Poznaniem. Citroen wkrótce otworzy tam fabrykę.
Ale to dopiero początek numeru a dalej mamy test małych samochodów miejskich. Wygrywa go o dwie długości (co w przypadku tak małych aut jest trudne ale widać wyraźnie!) Peugeot 1007. Samochód z elektrycznie przesuwanymi drzwiami pokonał Hondę Jazz funkcjonalnością, komfortem jazdy, wyciszeniem a także kosztami utrzymania. Stronę dalej mamy zestawienie najbardziej bezawaryjnych samochodów europejskich przygotowane przez France Auto Assosiaction. W prawie wszystkich klasach wygrywają bliskie naszym sercom samochody francuskie a walka między Citroenem, Peugeotem i Renault trwa w najlepsze. Co ciekawe, w klasie małych aut wygrał Peugeot 107, tuż za nim plasuje się C1 a Toyota Aygo 10 miejsc dalej. Jak widać Czesi też wolą po francusku.
Bardzo ciekawy artykuł publikowany jest na stronie 54. Otóż to właściwie list czytelnika, który dzieli się wrażeniami z jazdy nowym Volkswagenem Passatem, przyrównując go do taczki. Redakcja potwierdza ten pogląd, podkreślając oprócz beznadziejnego zawieszenia i topornego prowadzenia jeszcze problemy ze skrzynią biegów, radzi przy tym zakup jakiegoś normalnego samochodu, który jest wyposażony w cokolwiek przypominającego zawieszenie. Doradzany jest wybór Citroena C5. Na polskie drogi istotnie, jak znalazł.
Drugi ciekawy list jest od czytelnika podpisanego „Dres”. Dres narzeka, że jego sąsiad ma Renault Lagunę, która nieustannie daje baty jego BMW 5 Hiper-Power-Bajer. Redakcja ubolewa, że Dres jest tak mało wyedukowany a przy okazji pokazała zdjęcie pięknej srebrnej Laguny Turbo.
I tak można by jeszcze długie strony zapisać tymi smaczkami, a my nie chcemy odbierać naszym szanownym czytelnikom przyjemności. Serce rośnie, gdy widzimy jak Auto Świat zmienia się na lepsze. Zapraszamy do lektury a jutro do kolejnej porcji wieści ze świata francuskiej motoryzacji. Oczywiście na Francuskie.pl
Najnowsze komentarze