peugeot z napedem phev teraz tanszy o nawet 6450 euro peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Nowa strategia marki Peugeot: Trzy filary przyszłości – przyjemność z jazdy, francuski styl i trwałość

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
citroen c3 3 Wiadomości
Wiadomości

Czy motoryzacja to wciąż domena mężczyzn? Citroën pokazuje zaskakujące wyniki badań

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
dacia bigster Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster dostępna z silnikiem diesla 1.5 dCi 115 KM, ale nie w Europie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
Renault Laguna 2.9 V6
Wiadomości

Używana Renault Laguna 2.9 V6 spędziła u jednego właściciela ponad 25 lat. Przebieg 81 tys. km

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
zagato twin tail 3 e1747248373119 Wiadomości
Wiadomości

Zagato AGTZ Twin Tail zadebiutował oficjalnie. Tylko 19 egzemplarzy supersamochód z sercem Alpine A110 za 700 tys. dolarów

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
opel Wiadomości
Wiadomości

Nowy Opel dla rodzin: Elektryczne i przestronne modele na każdą okazję

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
renault 4 02 1 Wiadomości
Wiadomości

Renault 4 E-Tech electric świętuje ducha wolności: rusza festiv4L w Paryżu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Automatyczna przekładnia EDC – egzemplarze z początku produkcji obarczone dozą ryzyka

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2024-11-30
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 4 minut
592
A A
11
EDC

Lata temu świat motoryzacji oszalał na punkcie automatycznych przekładni z dwoma sprzęgłami. Szaleńczą fascynację zapoczątkowała przekładnia DSG wprowadzona przez Volkswagena, za nim w kolejnych latach podążyli inni producenci – także Renault, wprowadzając do sprzedaży w 2010 roku swoją odpowiedź: przekładnię EDC.

Wszyscy pamiętamy działanie klasycznych, hydrokinetycznych przekładni automatycznych oferowanych jeszcze na przełomie wieków. Przy statecznej, płynnej jeździe zmieniały biegi płynnie i bez szarpnięć. Problem dla wielu użytkowników stanowiła duża zwłoka w reakcji przy próbach wyprzedzania. Zanim nastąpiła redukcja przełożenia mijało zazwyczaj sporo czasu. Dodatkowo, takie konstrukcje w zauważalnym stopniu wpływały na zużycie paliwa. Takie warunki dały podatny grunt na radykalną zmianę – jaką wydawało się że jest konstrukcja z dwoma sprzęgłami.

Dacia Duster Hybrid 140 imponuje w testach. Niemieccy dziennikarze zachwyceni

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19

Przekładnia dwusprzęgłowa

W teorii idea tego typu przekładni jest genialna. Jedno sprzęgło obsługuje aktualnie używany bieg, tymczasem drugie sprzęgło oczekuje w gotowości z kolejnym prognozowanym przełożeniem. Dzięki temu zmiana biegu odbywa się błyskawicznie z minimalną stratą w przekazywaniu siły napędowej na koła. Jednak największym atutem jest pozytywny wpływ na zużycie paliwa w każdym silniku. Przekładnie dwusprzęgłowe – w tym EDC – dbają o optymalny dobór przełożeń, w myśl ograniczenia spalania oczywiście, dobierając możliwie najwyższe przełożenie. Faktycznie, póki przekładnia jest sprawna jej praca na rzecz redukcji spalania jest bardzo efektywna.1411 Wiadomości

Renault oczywiście nie zaleca wymiany oleju w skrzyni biegów, co obok wątłej budowy jest przyczyną wielu problemów. Kupowanie samochodu z automatem EDC z pierwszego okresu produkcji jest ryzykownym posunięciem, niestety nawet niski przebieg nie uchroni nas przed kosztownymi problemami. Trwałości przekładni w żaden sposób nie da się oszacować – w wielu samochodach skrzynia wymagała reanimacji już po kilku miesiącach użytkowania, w innych pierwsze oznaki zużycia dawała już po 50-100 tysiącach kilometrów. Okazjonalnie trafiają się jednak doniesienia o egzemplarzach, które bez większych przygód przeżyły 200 tysięcy kilometrów i więcej. W ogólnym rozrachunku nie można konstrukcji EDC (z początków kariery) trwałości ani niskich kosztów utrzymania.

Na co skarżą się użytkownicy skrzyni EDC?

Użytkownicy najczęściej uskarżają się na szarpanie przy ruszaniu, niepokojące odgłosy towarzyszące zmianie biegów, przeciąganie biegów i opóźniony czas reakcji. Nie są jej obce także wycieki. Dodatkowo zespół sprzęgieł z rzadka wytrzymuje więcej niż 150 tysięcy kilometrów, koszt wymiany to około 7-10 tysięcy złotych. Nie są jej obce także wycieki oleju, zaś w wielu egzemplarzach jeszcze na gwarancji doszło do pęknięcia obudowy.

W takim świetle zakup starszego samochodu z EDC jest obarczony sporą dozą ryzyka. Z drugiej strony możemy trafić na egzemplarzy który gros kosztownych usterek ma już za sobą.

Ile kosztuje nowy Renault Captur? Oferta, silniki, wersje, wyposażenie

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1411 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Renaultporady i serwisużywane
Udostepnij212Tweet132Udostepnij37
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2192 udostępnienia
    Udostepnij 877 Tweet 548
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1493 udostępnienia
    Udostepnij 597 Tweet 373
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3298 udostępnienia
    Udostepnij 1319 Tweet 825
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    494 udostępnienia
    Udostepnij 198 Tweet 124

Testy samochodów

dacia duster 01 Wiadomości
Testy

Test: używana Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM po pięciu latach eksploatacji. Test użytkownika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-04-04
renault trafic camper 2 Wiadomości
Testy

Test: Renault Wavecamper Trafic 2.0 dCi 170 KM EDC 2021: 10 pomysłów na to jak zbudować dobrego kampera. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-08-22
15. Nowy Peugeot 3008 1.6 THP 165 Allure Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM 2017 – pierwszy SUV, którego bym kupił. Test i obszerny opis gamy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-06-16
peugeot 508 2 0 hdi 160km 54 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 2.0 HDi 168 KM – Pięćset osiem powodów, aby pokochać podróże. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-06-09
ds 7 performance line francuskie pl 103 Wiadomości
Testy

Test: DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 180 KM – luksusowa awangarda w klasie premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-05-23

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Mimo przeciwności Alpine ponownie zdobyło tytuł Mistrza Europy!

Fiat Panda, Dacia Sandero i Citroën C3 w TOP 3 najlepiej sprzedających się samochodów we Włoszech. Styczeń 2024

Citroën XM jako wzór motoryzacji przyszłości. Trasa Warszawa-Gdańsk i „żadnej literówki”

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz