Blisko stuletni Citroën B2 Torpedo z 1924 roku był najstarszym samochodem, jaki pojawił się w ostatnią niedzielę na inauguracji działalności Historycznego Auto Klubu Garwolin. Inicjatywa założenia klubu, zrzeszającego właścicieli pojazdów wyprodukowanych przed II Wojną Światową, pochodzi od Tadeusza Barankiewicza, lokalnego działacza i animatora kultury z Garwolina.
24 kwietnia, rocznica zakończenia produkcji Citroëna DS, był okazją do zainaugurowania działalności Historycznego Auto Klubu Garwolin. Pomył założyciela był bardzo prosty: zbierzemy miłośników i pasjonatów zabytkowych samochodów, tych wyprodukowanych przez II Wojną Światową. Okazało się, że w okolicy jest dużo samochodów i co by tu dużo nie mówić, wszystkie na F…
Lista samochodów ze spotkania inauguracyjnego:
- Citroën B2 Torpedo rocznik 1924,
- Ford model T rocznik 1926,
- Citroën AC4 rocznik 1929,
- Citroën AC4 rocznik 1931,
- Citroën Traction Avant BL rocznik 1938,
- Renault Primaquatre rocznik 1935,
Był też jeden przedstawiciel jednośladów – motocykl NSU z 1938 roku.
Jak widać Historyczny Auto Klub Garwolin lubi francuską motoryzację, podobnie jak jego prezes, Tadeusz Barankiewicz, który sam jest posiadaczem Citroëna AC4 z 1931 r. Samochody dumnie prezentowały się w trzech lokalizacjach, wszędzie dojechały o własnych siłach a tłumy gości, odwiedzające spotkanie, nie mogły wyjść z podziwu. Stare samochody mają w sobie coś takiego, że chce się przebywać w ich towarzystwie.
Kolejne imprezy Historycznego Auto Klubu Garwolin wkrótce – postaramy się Was o nich informować.
fot. Marek Ziędalski
Najnowsze komentarze