Carlos Tavares, dyrektor generalny koncernu Stellantis, który jest właścicielem takich marek jak Citröen, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot czy Vauxhall, uważa, że bez konsolidacji europejski przemysł samochodowy nie będzie w stanie odpowiedzieć na chińską konkurencję.
Konieczna jest większa konsolidacja wśród producentów samochodów w Europie, aby stawić czoła chińskim producentom, którzy pojawiają się na naszych rynkach i mają o 30% niższe koszty produkcji twierdzi Carlos Tavares.
Zobacz: inspiracje do podróży samochodem. Europa, Azja, Nowa Zelandia, Ameryka Południowa, Australia
„Nigdy nie przestajemy obniżać kosztów, ponieważ zawsze jesteśmy przygotowani na to, że może pojawić się okazja do konsolidacji” – powiedział Carlos Tavares podczas spotkania w ramach kongresu Portugalskiego Stowarzyszenia Inżynierów w Porto. „Jak zamierzamy walczyć z Chińczykami? Jeśli będą trzy lub cztery razy więksi od nas, zmiażdżą europejskie firmy samochodowe” – ostrzegł. Jego zdaniem sytuacja ta może zagrozić miejscom pracy, ponieważ przemysł samochodowy zatrudnia w Europie 14 milionów ludzi.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. Codziennie
„Potrzebujemy konsolidacji na poziomie europejskim, aby poradzić sobie z Chińczykami” – powiedział. „Muszę walczyć z nimi, ponieważ jestem firmą globalną”.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. Opinie, pomiary, spalanie
Jednocześnie skrytykował decyzje związane z promowaniem elektromobilności:
„Istnieją demagogiczne decyzje, które zderzają się z rzeczywistością. Istnieje ryzyko stworzenia problemu mobilności, jeśli samochody elektryczne nie będą mogły być produkowane w przystępnych cenach dla klasy średniej. Te auta muszą być przystępne cenowo. Jeśli nie będą, klasa średnia nie będzie ich kupować, a środki mające na celu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla nie zadziałają.”
Najnowsze komentarze