Citroën 2CV Dagonet był najpierw zmodyfikowaną, a potem sportową odmianą słynnego oryginalnego samochodu Citroëna.
Jean Dagonet, zafascynowany 2CV, chciał zrobić z niego model sportowy. Wpadł więc na pomysł aby poprawić możliwości tego małego autka i w 1952 roku zwiększył pojemność silnika ze standardowych 375 cm3 do 425 cm3, a później do 435 cm3, przy czym ten ostatni silnik rozwijał moc 19 KM, czyli o 10 KM więcej niż oryginał.
Przeguby homokinetyczne Glaenzer zastąpiły proste przeguby uniwersalne fabrycznego 2CV, a inne zmiany obejmowały między innymi podwójne akumulatory 6 V, elektryczną pompę paliwa a dwa podłużne amortyzatory Koni ograniczały przechyły nadwozia. W latach 1953-1958 Dagonet wprowadził szereg zmian w stylu nadwozia.
Początkowe modyfikacje obejmowały przycięcie nadwozia, obniżenie dachu, zmianę kąta nachylenia przedniej szyby, przeróbkę maski i błotników przy użyciu zmodyfikowanych oryginalnych paneli.
Z biegiem lat zaczęto stosować panele z włókna szklanego, niektóre z nich miały reflektory wbudowane w błotniki i maski z podwójnymi wlotami powietrza w niektórych modelach, podczas gdy inne miały pojedynczą, owalną kratkę, a późniejsze modele miały maskę w stylu Panharda, w której maska i przednie szyby stanowiły jedną całość.
Ostatecznie Dagonet zastąpił większość nadwozia własnym nowym opracowaniem z włókna szklanego i sprzedawał ją jako „Marie-France” za kwotę 730.000 franków. Z przodu siedziało się bardzo wygodnie, mając do dyspozycji dużą ilość miejsca. Tylne siedzenia miały funkcję bardziej dekoracyjną.
Te późniejsze samochody były sprzedawane pod nazwą Dagonet i brały udział w wielu europejskich wyścigach. Samochód osiągał prędkość ponad 110 km/h przy zużyciu paliwa rzędu 8 l/100 km.
Produkcja zakończyła się w 1958 roku.
De 2CV Dagonet.
Monsieur Jean Dagonet bouwde rally-varianten van de lelijke eend.
Het geeft mij het gevoel alsof ik een extra broer of zo zie. Je ziet de gelijkenis, maar toch is alles anders. pic.twitter.com/kU83g3nC92
— Rob Hoeijmakers (@robhoeij) December 2, 2023
fot. Twitter
Najnowsze komentarze