Citroën 2CV Sahara to samochód z napędem na wszystkie koła, stworzony do pokonywania trudnych terenów. Jest to bardzo oryginalna konstrukcja, bowiem zamiast klasycznego napędu ma po prostu… dwa silniki. Samochodów tych zbudowano na tyle mało, że osiągają astronomiczne ceny w ogłoszeniach.
Citroën 2CV Sahara na powyższym zdjęciu wyceniony jest na blisko 400 tysięcy złotych. Tutaj liczy się nie tylko oryginalna konstrukcja i świetne zachowanie auta, ale również bardzo niski przebieg, wynoszący zaledwie 25 tysięcy kilometrów. Auto ma, jak wszystkie wersje Sahara, dwa silniki, dwa kluczyki i dwie stacyjki a opona zapasowa – jak widzicie na zdjęciu, znajduje się na masce. Charakterystyczną cechą wersji Sahara jest również dodatkowy wlew paliwa, ulokowany w… drzwiach kierowcy.
Deska rozdzielcza tego dość skomplikowanego układu wygląda jak na poniższym zdjęciu. Skrzynia biegów jest również zdublowana.
Kiedy się patrzy na zdjęcie podwozia, można dostrzec rozbudowany układ sterowania skrzynią w postaci cięgien biegnących wzdłuż nadwozia. Silniki są identyczne. Mimo rozbudowanego systemu sterowania całość miała wysoką niezawodność a komfort jazdy trudno porównać do jakiegokolwiek innego samochodu terenowego, Sahara ma bowiem typowo Citroënowe zawieszenie.
Rzadki samochód, bardzo niski przebieg i cena skacze do niebotycznych wręcz kwot. 400 tysięcy to dość dużo, ale tańsze egzemplarze potrafią kosztować 200 – 300 tysięcy złotych i nie są to jakieś wyjątki.
Ogłoszenie można znaleźć tutaj.
Najnowsze komentarze