Citroën 2CV z silnikiem V8 z samochodu powstał w Anglii. Projekt stworzył kierowca rajdowy, Peter Thurston.
Citroën 2CV to samochód kojarzony ze stateczną jazdą i niewielkim silnikiem. Ale w przypadku samochodu, który zbudował Peter Thurston, wolno jeździć się nie da. Pod maską wylądował bowiem silnik V8 o pojemności 4,6 litra marki Rover. Rozwija on do 224 KM mocy.
„Nie mam pojęcia, czy to zadziała, ale postanowiłem stworzyć to przy ograniczonym budżecie, korzystając z części, które miałem” – powiedział Thurston w wywiadzie dla magazynu Autosport. „Ścigając się tradycyjnymi]2CV przez wiele lat, wiem, że V8 wywoła uśmiech na twarzach widzów. Miałem już telefony z zaproszeniem do udziału w wyścigach Classic Sports Car Club i Historic Sports Car Club.”
Do stworzenia samochodu wykorzystano też pięciobiegową skrzynię manualną Rover LT77, oś pochodzi zaś Forda Sierry.
Zobacz: testy samochodów Citroën. Pomiary, osiągi, spalanie
Budowa samochodu zajęła cztery lata. Wykorzystywany będzie w czasie imprez, zlotów oraz oczywiście wyścigów. Imponujące brzmienie i osiągi są dalekie od oryginału – to przeciwieństwo typowego 2CV. Samochód oferuje dwa miejsca siedzące, cała reszta miejsca została wykorzystana na silnik oraz układy wspomagające. Upchnięcie tego wszystkiego do kaczki nie było jednak proste – zwłaszcza, że nadwozie musiało być solidnie wzmocnione z uwag na osiągi.
Zobacz: nowe samochody Citroën. Wyprzedaż 2024
Wkrótce pierwsze próby na torze.
Najnowsze komentarze