C4 Picasso i Grand C4 Picasso, dysponujące, dzięki panoramicznej przedniej szybie doskonale doświetlonym wnętrzem, zyskały z przodu i z tyłu nowe logo Marki. Wyposażono je również w dodatkowe charakterystyczne światła typu LED zlokalizowane w zderzaku przednim pod lampami reflektorów.
Technologia mikro-hybrydy e-HDi to połączenie systemu Stop&Start drugiej generacji ze mechaniczną elektronicznie sterowaną skrzynią biegów i silnikiem 1.6 HDi 110 KM FAP. Łączy ona wyjątkowy komfort jazdy z niskim poziomem zużyciem paliwa (4,8 l/100 km) i wyraźnie ograniczoną emisją zanieczyszczeń i CO2 (125 g/km).
Ponadto, C4 Picasso i Grand C4 Picasso korzystać mogą z systemu CITROËN eTouch, czyli palety usług, która obejmuje wezwanie pomocy i assistance oraz wirtualną książkę serwisową i usługę Eco Driving.
Poddane ewolucji wersje dostępne będą na rynku w ostatnim kwartale 2010 roku.
STYL: NOWE LOGO, WIĘKSZE MOŻLIWOŚCI PERSONALIZACJI, WIĘCEJ ELEGANCJI
W zakresie stylu, wprowadzono wiele nowych rozwiązań mających na celu wzmocnienie eleganckiego charakteru C4 Picasso i Grand C4 Picasso:
– na osłonie chłodnicy i pokrywie bagażnika umieszczono nowe logo, które widoczne jest również w centralnej części obręczy kół ze stopów lekkich, na osłonie poduszki powietrznej na kierownicy i na pilocie;
– w C4 Picasso udostępniono opcję Black Top, która proponuje kombinację sześciu wariantów kolorystycznych nadwozia z dachem i słupkami w czarnym błyszczącym kolorze;
– w obydwóch typach nadwozia zastosowano oryginalny zderzak przedni, identyczny jak w 5-miejscowej wersji C4 Picasso, który zyskał pod lampami reflektorów dodatkowe światła typu LED
– światła przednie z białymi kloszami kierunkowskazów;
– reflektory tylne z czarnymi konturami w C4 Picasso;
– chromowaną listwę na klamkach zewnętrznych drzwi w poziomie Exclusive;
– nową tapicerkę foteli i okładzinę paneli drzwi w poziomie Exlusive.
e-HDi: TECHNOLOGIA MIKRO-HYBRYDY POZWALAJĄCA ZREDUKOWAĆ POZIOM EMISJI CO2 I ZUŻYCIA PALIWA
Nowy system mikro-hybrydy e-HDi współpracuje z silnikiem 1.6 HDi 110 KM FAP i 6-przełożeniową mechaniczną elektronicznie sterowaną manualną skrzynią biegów.
Technologia mikro-hybrydy bazuje na systemie Stop&Start drugiej generacji, który z kolei korzysta z alternatora sprzężonego z rozrusznikiem o udoskonalonych osiągach. Moc, zwiększona w stosunku do pierwotnej wersji o 70%, osiąga 2,2 kW i obejmuje aktualnie elektroniczny system kontroli mocy.
Szybkie i niezauważalne dla kierowcy uruchomienie silnika trwa 400 ms, czyli o połowę krócej niż w przypadku zwykłego rozrusznika.
Odgłos rozruchu wyeliminowano dzięki zastosowaniu paska rozrządu zamiast przekładni zębatych stosowanych w tradycyjnych rozrusznikach.
Brak wibracji, zarówno przy uruchamianiu jak i w momencie przejścia silnika w stan czuwania, jest wynikiem zastosowania podwójnego koła zamachowego, uszczelnionego dozownika powietrza i szybszego uzyskania niskich obrotów silnika.
Urządzenie wspomagające pokładową sieć elektryczną, czyli e-booster, pozwala wzmocnić elektryczne zasilanie alternatora dzięki dodatkowej energii, uzyskiwanej chwilowo z akumulatora. Urządzenie to zapewnia wiele korzyści:
– wzrost ilości przekazywanej energii, co zwiększa zdolność ponownego rozruchu, nawet przy temperaturach osiągających -5 °C ;
– podtrzymanie napięcia w elektrycznej sieci pokładowej, dzięki całkowitemu przekazaniu energii pobranej przez rozrusznik, która pozwala podtrzymać funkcjonowanie reflektorów, wycieraczek czy radia…;
– funkcję zwiększonego poziomu ładowania akumulatora i uzyskania chwilowego wzrostu mocy poprzez odzyskiwanie energii przy zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia, w fazie hamowania oraz przy lekkim zwiększeniu hamowania silnikiem.
C4 Picasso i Grand C4 Picasso są ponadto wyposażone w szczelny akumulator o dużej pojemności, który zachowuje swoją sprawność nawet do 600.000 cykli rozruchów.
W obydwu modelach udoskonalono także zawieszenie silnika, aby zapewnić jeszcze większy komfort w momencie zatrzymania i ponownego rozruchu.
Znaczący postęp dokonany został w zakresie redukcji zużycia paliwa i emisji CO2. Zużycie oleju napędowego w cyklu mieszanym wynosi 4,8 l/100 km w przypadku C4 Picasso (5,0 w przypadku Grand C4 Picasso), a emisja CO2 w tym samym cyklu wynosi 125 (130) g/km. W środowisku miejskim, ograniczenie spalania i emisji CO2 może sięgać nawet 15%.
CITROËN eTouch – zawsze w kontakcie
CITROËN eTouch dostępny jest teraz również w modelach CITROËN C4 Picasso i Grand C4 Picasso. To paleta usług obejmująca wezwanie pomocy i assistance z możliwością lokalizacji, a także wirtualną książkę serwisową oraz usługę Eco Driving, które dostępne są za pośrednictwem Internetu, poprzez strefę osobistą MyCITROËN.
W przypadku realizacji połączeń telefonicznych, CITROËN eTouch funkcjonuje w sposób całkowicie autonomiczny. System wyposażony jest w moduł GPS i kartę SIM niewymagającą abonamentu telefonicznego i bez limitu czasu rozmów. Na pokładzie samochodu dostępne są 2 przyciski sterujące systemem: «SOS» do wezwania pomocy (połączenie może zostać nawiązane również automatycznie w momencie zderzenia) i przycisk z logo Marki do nawiązywania połączeń z platformą assistance.
Funkcja wezwania pomocy pozwala skrócić czas interwencji służb bezpieczeństwa, niezależnie od tego czy jesteśmy ofiarą wypadku, czy tylko jego świadkiem.
Obydwie usługi są bezpłatne i dostępne przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze