Trwa akcja serwisowa silników 1.2 PureTech o mocy 110 i 130 KM, wyprodukowanych w latach 2013-2017 i zamontowanych w samochodach marek Citroën, DS i Peugeot. Dotyczy paska rozrządu, ale zakres kontroli i wymiany jest szerszy. W ramach akcji prowadzona jest m.in. aktualizacja oprogramowania silnika oraz czyszczenie i wymiana niektórych elementów.
Informowaliśmy już Was o tej akcji wcześniej – pasek rozrządu montowany w fabryce w tych silnikach, ulegał przedwczesnemu zużyciu, w wyniku czego olej ulegał zanieczyszczeniu. Zjawisko to dotyczyło głównie osób, które niewiele jeżdżą. W ramach akcji serwisowej prowadzona jest aktualizacja oprogramowania oraz kontrola parametrów paska rozrządu i czystości silnika. W zależności od tego serwis wykonuje kilka dodatkowych czynności, w tym wymianę podzespołów i elementów, które mogły uleć uszkodzeniu.
Zgodnie z nowymi zaleceniami pasek rozrządu w silnikach PureTech 1.2 ma być wymieniany teraz co 6 lat lub 100.000 kilometrów. Ponadto wymiana oleju zalecana jest co roku, jeśli samochód przejeżdża mniej niż 10 kilometrów dziennie i mniej niż 15.000 km rocznie.
Rozwarstwienie paska rozrządu może być groźne nie tylko dla samego silnika, ale wpływa też na działanie pompy próżniowej, która odpowiada za pracę hamulców – dlatego bezwzględnie należy się udać do ASO na kontrolę.
Co jest robione sprawdzane i wymieniane w ramach akcji serwisowej?
- aktualizacja oprogramowania silnika,
- kontrola stanu pasku rozrządu,
W przypadku stwierdzenia objawów uszkodzenia paska i zanieczyszczenia silnika (w zależności od stopnia zabrudzenia),
- wymiana paska rozrządu,
- wymiana pompy próżniowej,
- wymiana elektrozaworów zmiennych faz rozrządu,
- wymiana elementu smarnego turbosprężarki,
- wymiana oleju i filtrów,
- czyszczenie i wymiana innych elementów, zgodnie z listą kontrolną.
Czy mój samochód objęty jest akcją serwisową?
Jeśli masz samochód Citroën, DS lub Peugeot, wyprodukowany między marcem 2013 roku a kwietniem 2017 roku, wyposażony w silnik PureTech o mocy 110 lub 130 KM i nie otrzymałeś informacji o akcji serwisowej, warto zgłosić się do ASO w celu kontroli samochodu i ewentualnej wymiany elementów.
Według producenta problem występuje w 6% wyprodukowanych aut z tym silnikiem.
Jaki marek i modeli dotyczy akcja naprawcza?
Citroën
- Citroën Berlingo,
- Citroën C3,
- Citroën C3 Picasso,
- Citroën C4,
- Citroën C4 Cactus,
- Citroën C4 Picasso
DS Automobiles
- DS3
- DS4
Peugeot
- Peugeot Partner,
- Peugeot 208,
- Peugeot 2008,
- Peugeot 308,
- Peugeot 3008
- Peugeot 5008.
źródło: Rapex / PSA
Najnowsze komentarze