Szczegółowe wyniki uyskane przez największy, jak na razie, model serii DS prezentują się następująco:
– ochrona dorosłych – 89%
– ochrona dzieci – 83%
– ochrona pieszych – 40%
– systemy wspomagające w zakresie bezpieczeństwa – 97%
Kabina pasażerska podczas zderzenia czołowego pozostała stabilna (nienaruszona). Czujniki umieszczone na manekinach dowiodły dobrej ochrony kolan i ud kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. Badania wykazały, że tak dobra ochrona zapewniona jest osobom różnej postury ciała, w dodatku niezależnie od zajmowanego w samochodzie miejsca.
Citroën DS5 uzyskał maksymalną liczbę punktów w zakresie oceny ochrony pasażerów w przypadku uderzeń bocznych, jedynie w przypadku uderzenia w słup ochronę klatki piersiowej uznano za słabą.
Z kolei fotele i zagłówki chronią kręgi szyjne w stopniu jedynie dostatecznym w przypadku najechania na tył DS5.
Ochronę dzieci uznano za dobrą, Citroën DS5 uzyskał bowiem 40,8 punktu na 49 możliwych do uzyskania. W teście korzystano z fotelików Britax Romer Baby Safe dla dziecka półtorarocznego i Britax Romer DUO Plus dla trzylatka.
W zakresie ochrony pieszych dobrze oceniono zderzak samochodu. Miejsca, w które uderzyć może głowa potrąconego dziecka oceniono różnie – od dobrej ochrony po dostateczną. Ochrona głowy osoby dorosłej została uznana za słabą. W efekcie Citroën DS5 uzyskał w tej kategorii jedynie 14,5 punktu, co stanowi 40% wartości możliwej do uzyskania.
Elektroniczne systemy wspomagające bezpieczeństwo, jak układ stabilizacji toru jazdy (ESC/ESP), ogranicznik/limiter prędkości, czy system kontrolujący zapięcie pasów na wszystkich miejscach, są wyposażeniem standardowym Citroëna DS5, więc auto uzyskało 6,8 punktu na 7 możliwych, a więc 97% tego, co uzyskać było można.
Dane uzyskane podczas testu odnoszą się do wszystkich wersji Citroëna DS5, a próbom poddano auto napędzane 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym w pięciodrzwiowym oczywiście nadwoziu. Masa własna samochodu testowanego wynosiła 1.530 kg.
KG
video i zdjęcia: EuroNCAP
Najnowsze komentarze