Od prawie 100 lat Citroën wspiera wszystkich profesjonalistów, oferując gamę solidnych, innowacyjnych pojazdów użytkowych dostosowanych do specyficznych potrzeb każdego profesjonalisty. Jest to szczególnie widoczne w segmencie samochodów dostawczych z kultowymi modelami, takimi jak TUB, prawdziwy pionier nowoczesnych pojazdów użytkowych, słynny Type H, ceniony C25 i Jumper, który obchodzi dziś 30-lecie istnienia i korzysta z okazji, aby odmłodzić się o więcej stylu, łączności i tego samego poziomu praktyczności.
Zastanówmy się nad wyjątkową sagą Jumpera, która pozwoliła Citroënowi stać u boku wszystkich firm przez 30 lat i jest kontynuowana dzisiaj wraz z wprowadzeniem na rynek nowego, bardziej innowacyjnego Jumpera.
1994: Jumper wnosi nową nowoczesność na rynek samochodów dostawczych, 58 wersji
Po wprowadzeniu na rynek w styczniu 1994 roku, Jumper pozostawił niezapomniane wrażenie, wprowadzając na rynek samochodów dostawczych design, komfort, ergonomię i przyjemność z jazdy inspirowane pojazdami osobowymi. Biorąc pod uwagę profesjonalistów, którzy spędzają długie godziny w swoich pojazdach, Citroën zwrócił szczególną uwagę na wnętrze o ergonomii zbliżonej do sedana, ulepszonej izolacji akustycznej i niespotykanych dotąd w vanach funkcjach, takich jak elektryczne szyby i klimatyzacja.
Zobacz: wiadomości o samochodach Citroën
Oczywiście nowy Jumper nie zapomniał o zaspokojeniu podstawowych potrzeb wszystkich profesjonalistów dzięki szerokiej gamie silników (benzynowych i wysokoprężnych, w tym nowego 2,5-litrowego atmosferycznego diesla i turbodiesla z trzema zaworami na cylinder, dobrze nadającego się do ciężkich ładunków) i konfiguracji nadwozia, co daje w sumie 58 różnych wersji Jumpera!
2002: Bezprecedensowe silniki i funkcje.
Na początku 2000 roku Jumper ewoluował dzięki odnowionej konstrukcji i, co najważniejsze, zastosowaniu dwóch najnowocześniejszych silników: turbodoładowanego silnika wysokoprężnego 2.2 HDi z bezpośrednim wtryskiem oraz dwupaliwowego silnika benzynowego/LPG 2.0i. Jumper był również innowacyjny pod względem wyposażenia, jako pierwszy w swoim segmencie oferując fotel kierowcy z regulowaną amortyzacją, kamerę czy też czujniki parkowania.
2006: Zupełnie nowy Jumper, który lepiej spełnia potrzeby swoich czasów
Opierając się na sukcesie pierwszej generacji, Citroën wprowadził na rynek zupełnie nowy model, który jeszcze lepiej spełniał potrzeby profesjonalistów. Konstrukcja łączy w sobie nowoczesność i praktyczność, w tym zintegrowane stopnie w zderzaku ułatwiające czyszczenie przedniej szyby. Poszerzył się również zakres pojemności użytkowej, który w porównaniu z poprzednimi 14 m3 wynosi teraz do 17 m3. Nowy Jumper był jednym z niewielu modeli z napędem na przednie koła w swoim segmencie, który dopuszczał całkowitą masę załadunku przekraczającą 3,5 tony. Gama silników wysokoprężnych HDi powiększyła się o trzy poziomy mocy: 100, 120 i 157 KM.
2014: Jumper w czołówce dzięki wprowadzeniu zaawansowanych systemów wspomagania jazdy.
Kontynuując bycie w czołówce, Jumper otrzymał wszystko, co nowoczesne w połowie 2010 roku: Światła do jazdy dziennej LED, ekran dotykowy ze zintegrowanym systemem nawigacji, Connecting Box z zestawem głośnomówiącym Bluetooth i USB, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz system Stop & Start w silnikach e-HDi, dzięki któremu zużycie paliwa w mieście spadło o 0,5 l/100 km.
2024: Jumper i ë-Jumper wkraczają w nową erę.
Dziś Jumper nabiera bezprecedensowego wymiaru, aby pozostać w pełni połączonym z ewolucją ograniczeń, potrzeb i pragnień profesjonalistów. Citroën wprowadził niedawno na rynek nowego Jumpera i nowego ë-Jumpera. Aby zwiększyć komfort jazdy, po raz pierwszy w Jumperze dostępna jest automatyczna skrzynia biegów, z dwoma z trzech nowych silników BlueHDi (140 i 180 KM, silnik 120 KM jest połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów).
Zobacz: Testy samochodów Citroën. Opinie, pomiary, spalanie
Z myślą o profesjonalistach zainteresowanych zrównoważoną mobilnością i obniżeniem codziennych kosztów, nowy ë-Jumper został wyposażony w całkowicie nowy, w 100% elektryczny układ napędowy. Oferuje on moc (200 kW/270 KM) i zasięg (420 km*), które stanowią punkt odniesienia w tym segmencie. Nowy ë-Jumper może zostać naładowany od 0 do 80% w zaledwie 55 minut za pomocą szybkiej ładowarki o mocy 150 kW.
Nowy Jumper ma też rozbudowane systemy on-line. Wersje średniej klasy wyposażone są w 5-calowy ekran wyświetlający używane media (radio, telefon podłączony przez Bluetooth itp.). Modele z wyższej półki są wyposażone w duży 10-calowy ekran dotykowy ze zintegrowaną nawigacją i bezprzewodowymi interfejsami Apple CarPlay i Android Auto.
Zobacz: nowe samochody Citroën. Wyprzedaże
Aby zaoferować użytkownikom optymalne warunki pracy, nowy Jumper otrzymał bezprecedensowe wyposażenie: elektryczny hamulec postojowy, wygodniejszy w użyciu niż urządzenie ręczne, cyfrowe lusterko wsteczne zapewniające komfort i bezpieczeństwo, system dostępu i uruchamiania „bez użycia rąk” itp… Pojawiają się również nowe systemy wspomagające jazdę, takie jak ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy lub automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów.
Dzięki tym nowym atutom i bardziej asertywnemu niż kiedykolwiek projektowi z nową tożsamością marki Citroën, Jumper ma wszystkie mocne strony, aby zainaugurować czwartą dekadę sukcesów w segmencie vanów.
Najnowsze komentarze