Rusza Düsseldorfer Caravan Salon – największe na świecie targi związane z caravaningiem. Znaleźć tu można całą masę przyczep kempingowych, camperów, mobile home’ów i wszystkiego, co jest potrzebne podczas długich turystycznych podróży samochodowych.
Swoją drogą może dziwić, że takie targi odbywają się pod koniec wakacji. Po chwili zastanowienia jednak dochodzimy do prostego wniosku – przygotowanie kampera trwa dość długo, klienci mają więc czas na zastanowienie się, co im jest potrzebne, na co ich stać, a potem jest jeszcze czas na produkcję i odebranie wymarzonego np. kampera na przyszły sezon. Tak więc Düsseldorfer Caravan Salon odbywający się w tym terminie ma sens.
W tym roku Düsseldorfer Caravan Salon rozpoczyna się dziś, 24. sierpnia, i potrwa do 2. września. Na targach jest oczywiście obecna marka Citroën. Prezentuje tam parę ciekawych rozwiązań, o których pokrótce napiszemy poniżej.
Pierwsze z nich, to Citroën Jumper Biker Solution. Kamper idealny do biznesu i wypoczynku, świetnie dostosowany do potrzeb fanów motocykli i profesjonalistów. Samochód został opracowany we współpracy ze specjalistami ds. samochodów kempingowych i pojazdów specjalnych – firmą Flexebu. Ceny zaczynają się od 45.600 euro (netto). Przybliżyliśmy go Wam nieco ponad tydzień temu. To auto może transportować motocykle, czy skutery, dzięki czemu można zaparkować kampera, a okolicę zwiedzać jednośladem. Załadunek motocykli może być wspomagany przez elektryczną wciągarkę. Po zakończeniu tego procesu motocykl jest mocowany do samochodu tak, by jego transport odbywał się bezpiecznie.
Drugą ciekawostką prezentowaną przez Citroëna na Düsseldorfer Caravan Salon jest samochód, o którym też już wspominaliśmy. To Citroën Typ H WildCamp. Auto nawiązuje stylem do legendarnego Citroëna Type H, ale bazuje na seryjnym aktualnym Jumperze. Także ten kamper może być przystosowany do transportu jednośladów.
Oba samochody mogą być, rzecz jasna, wyposażone we wszystko, czego oczekujemy od kamperów. Składane łózko, rozkładane markizy boczne, dodatkowe akumulatory, blok kuchenny z rozkładanym stolikiem, kuchenką i lodówką i cała masa innych urządzeń i udogodnień, jakie są charakterystyczne dla kamperów.
Oczywiście tak duży samochód wymaga pewnej wprawy w prowadzeniu. Bazuje wszak na Jumperze L3H2m więc nie jest małym pojazdem. Dlatego wyposaża się go m.in. w czujniki parkowania z kamerą cofania. Auto ma nawigację satelitarną, sterowanie systemem multimedialnym w kierownicy, asystenta zjazdu z górki, wspomaganie ruszania pod górę, czy inteligentną kontrolę trakcji.
Co ciekawe zabudowę turystyczną można łatwo zdemontować dzięki opatentowanemu systemowi Flexebu Clip. W efekcie otrzymujemy pojemne auto dostawcze, które można wykorzystywać przez pozostałą część roku.
Citroën Jumper Biker Solution napędzany jest silnikiem BlueHDi 160. Auto ma 6 metrów długości, 2,52 metra wysokości (standardowo), 2,05 metra szerokości oraz 4,04 metra rozstawu osi. Wersja z unoszonym dachem (powstaje tam dodatkowa część sypialna) ma 2,67 metra wysokości (przy dachu złożonym, a więc np. w czasie jazdy) i 3,56 metra wysokości, gdy sypialnia jest rozłożona.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze