Nowoczesny samochód z technologią hybrydową, czy stary, dobry diesel? Portal motoryzacyjny Caradisiac porównał dwa samochody z różnych segmentów i z różnymi napędami. Który model ma niższe zużycie paliwa: Renault Austral Full Hybrid o mocy 200 KM, czy Renault Laguna Estate z silnikiem 1.5 dCi o mocy 110 KM?
Pojazdy o podwyższonym prześwicie zazwyczaj są droższe, mają mniej stabilne nadwozie przy skrętach i charakteryzują się słabszą aerodynamiką od modeli kombi, ale nadrabiają stylistyką, komfortem i nowoczesnymi układami napędowymi, które mają za zadanie ograniczyć zużycie paliwa. Dziennikarze portalu motoryzacyjnego Caradisiac podczas podróży do Wielkiej Brytanii dokonali ciekawego porównania dwóch modeli z aktualnej i dawnej gamy producenta: nowego Renault Austral w hybrydowej wersji o mocy 200 KM oraz Laguny Estate III napędzanej 1,5-litrowym silnikiem Diesla o mocy 110 KM.
Zobacz także: Renault Laguna 2.0 16V 140 KM, jak wzrośnie zużycie paliwa z niewielką przyczepą?
Według francuskiego magazynu Laguna kombi dorównuje Australowi komfortem jazdy, ale ma niewielką przewagę w możliwościach transportowych. Bagażnik kombi jest o 78 litrów większy niż w kompaktowym SUV-ie. Technologia pokładowa Renault od czasu zakończenia produkcji Laguny ewoluowała i ma bardzo wiele do zaoferowania kierowcy i pasażerom. Samochód ma 12-calowy ekran dotykowy, cyfrowe wskaźniki oraz systemem OpenR-Link, który oferuje znakomitą responsywność i pozwala korzystać z usług Google.
Ciekawie wypada porównanie spalania obu modeli. Renault Laguna Estate zużywa mniej niż 6 l/100 km na autostradzie. „Konkurent” z najnowszej gamy Renault potrzebuje o 1-litr więcej przy jeździe z prędkością 130 km/h, ale nadrabia w ruchu miejskim.
„Hybrydowy SUV daje dużo korzyści podczas jazdy w mieście i w korkach, gdzie zużycie spada poniżej 6 litrów na 100. Nie tak źle, jak na maszynę upośledzoną przez swoją wrażliwością na podmuchy wiatru oraz silnik benzynowy, który jest naturalnie mniej oszczędny niż stary, dobry diesel przy stałej prędkości” – czytamy na łamach Caradisiac.
„Nie możemy oprzeć się wrażeniu, że nowoczesne kombi z tą samą technologią zapewniłoby jeszcze większą przyjemność z jazdy niż pojazd z nadwoziem typu SUV. Ale nic na to nie poradzimy, klienci wolą samochody, które wyglądają jak „4×4” – podsumowuje porównanie francuski magazyn.
Źródło: Caradisiac
Najnowsze komentarze